J-18 har jag dålig koll på. Finns många talanger dock som lär dyka upp i större sammanhang i framtiden. J-20 får ju hyfsad förstärkning nu i alla fall. Gistedt, Larsen och Ahnelöv är alla redo för slutspel. Plus Patric Carlsson som är där sedan transferfönstret stängde.
AM: Enligt mig fanns det allt en viss fyndighet i den där Hegerforsaren, även om det var aningens långsökt. Men det är väl såklart ett på tok för känsligt ämne att ironisera det minsta över en dag som denna.
Bonuz: Soligt och grant skulle jag tro, en perfekt vinterdag. Befolkningen går omkring och stortrivs, ja förutom de som är skadade och sjuka. Dom är hemma och kurerar sig.
Danne_l: Jag måste ju försöka få det att se ut som det iaf ;-)
Ja, ni går på bra där, även om ni inte dominerar på samma sätt som tidigare säsonger. Vi kämpar väl i nuläget med att komma bland de fyra främsta, vilket skulle göra att även vi är direktkvalificerade för kvartsinal, och slipper jobbiga kvalmatcher för att ta oss dit.
Danne_l: OK då, pengarna du kommer förlora går till TIK031. Sedan är alla som ser detta i denna tråd vittnen på vad som skrivits. Förlorar jag, betalar jag till Frölunda060 och Danne till TIK031... Nä, jag skenade lite, de pengar jag aldrig kommer att förlora de ska vara starten på ett maffigt tifo i Scandinavium och inte hos Frölunda060.....;-)
Javisst sjutton kommer jag sitta där, går inte att hålla sig borta. Tror faktiskt jag främst kommer att följa Moras framfart, tycker det trots allt är lite kul att dom gått så bra det senaste.
Nä jag tänkte inte på er flagga igår, såg inte ens att ni hade någon. Jag tänkte mest allmänt att ni skulle behöva en snygg flagga:)
Danne_l: Du hade suttit klistrad ändå, det vet både du och jag ;-) Kanske inte vid just Timrås matcher, varför skulle du följa dom så pliktskyldigt? Men slutspel är slutspel, och är ju intressant oavsett om man har ett lag med eller inte.
Ja, gårdagens lilla konstruktion var väl gjord lite i all hast, sådär. Men det var inte utseendet som vi valde att fokusera på. Budskapet till spelarna gick dock fram, det kändes viktigare.
Glöm inte att Morrison stod över också. Förmodligen fuskade han, eller också hade det något sorts samband med de bilder man sett på honom hållandes is mot sin ena axel efter flera matcher i rad.
mattias - 74: Mora gick till slutspel för att laget varit ett ev de lag som tagit absolut mest poäng under andra halvan av säsongens ES.
I tråden "Mora IK, ett av de bästa lagen i Sverige 2007." har jag listat hur många poäng Elitserielagen tagit på de 5 senaste, 10 senaste, 15... 20... 25... och 30 matcherna lagen spelat under ES06/07.
Man får gå tillbaka till tabellen för de 30 senaste matcherna för att Mora IK ska vara sämre än 'delad andraplats' i denna lista.
Då är man på tredje plats - FBK 55p, FRÖ 51p och MIK 50p.
Berätta för mig hur MIK har kunnat ta så här många poäng pga att Skröder har någon form av fuskfeber i sista omgången?
Danne_l: OK, du antar vadet alltså... Då gör vi så här... Överlever inte Timrå kvartsfinalen så sätter Du in 200:- hos Timrå' Supporterklubb att användas för tifo's... Åker Timrå ut i kvartsfinalen så sätter jag in 200:- till något tifoprojekt som fansen runt Frölunda kan behöva som start för ett riktigt maffigt tifo i Scandinavium eftersom det där så sällan när jag är där förekommer tifo's...
Klart de inte skall spela om de är sjuka men jag har en känsla av att om ni hade varit indragna i bottenstriden så hade de spelat. Logiskt tänkande eller ?? Nu lägger jag ner gjort är gjort hoppas ni åker ur direkt.
Sivasn: Anrell skriver skit det håller jag med om men i det häör fallet håller jag med honom.
mattias - 74: Släpp de där nu såg du inte matchen så tycker jag inte du ska utala dig jag tycker åxå de ska gå rätt till men å säga att MoDo hjälpte oss från kval till slutaspel de betyder att du tror att skelefteå la sig åxå för vi hade inte fåt kvala om vi förlorat du gör dig bara löjlig
mattias - 74: jaha står du på lasse anrells sida då kan du ju tro va som helst större skandalreporter får man leta efter fattar du inte att han e sur för att hans dif åkte ur du skulle hört han i fm matsson arena MIK-DIF då gnällde han på dommarn mellan andra å tredje "de va några fula tacklingar från MIK som borde varit utvisningar# Han e sämst men han e väl din guru pellagoniemannen!
Alltså, förklara. Om de är skadade ska de spela, men OM de råkar vara sjuka på riktigt så slipper de? Alltså låtsas MoDo att Skröder har hög feber när han egentligen bara är skadad...?
Att Modo torskade sista matchen spelar ingen roll förr oss. Frölunda hade chansen i egna händer tidigare i veckan och tog den inte. Och jag hade själv inte sagt något om det hade varit tvärtom. Självklart hade vi också vilat halvskadade spelare för att få med dom friska och krya till slutspelet.
" Moras mirakel är mest intressant. En dag kommer någon doktorsavhandling att ta tag i frågan hur ett lag med hjälp av ett fullständigt ointresserat Modo kunde segla förbi alla bottenkollegor och slippa kval och istället – vips – vara ett slutspelslag. Snyggt? Knappast. Tillåtet? Antagligen. Förbundet kommer inte att straffa någon och de kommer inte ens att ta reda på om Modo brutit mot några regler trots att alla vet att de gjort det "
Nej jag såg inte matchen, men jag hävdar ändå att dessa spelare jag nämner hade spelat om rollerna varit ombytta. Men men ja har önskat er lycka till i slutspelet och jag gör det igen ! Menar det verkligen ! 100 %
mattias - 74: Du svarade inte på om du såg matchen. Nog för att jag har närmare till Leksand än Mora, men Leksand som lag och supportrar har för mig alltid varit för stora på sig för min smak. Jag tror att det är bara Färjestad som varit starkare än Mora i de 13 senaste matcherna, men det är väl läggmatcher det med. www.sportplock.se/ I de fem senaste är LHC och FBK bättre. Men kul att du är bitter över att det gått bra för MORA.
Hoppas bara Leksand inte kommer in i ES något mera.
Danne_l: "Timrå ryker i kvarten oavsett motstånd"... Tar du ett vad???
Hursomhaver så torskar inte Frölunda beroende på MoDo's förehavanden mot Mora. Frölunda torskar på sin osannolikt dåliga start av årets säsong. Bäckis gjorde nog vad han kunde men det räckte inte... Nu har Ni en spännande Silly Season framför er... Vem kommer att träna och den så beryktade förstakedjan var i år ju inte så beryktad så den kan spräckas o.s.v...
Spännande blir det för er och jag lider med Er för tugget på jobbet gällande hockey kommer bli tunnare när ni missar det där sista mot kaklet....
mattias - 74: Hör du jävla läxsing. Såg du matchen ? Mora har en förlust på de 13 senaste matcherna. Var ligger Mora i en tabell de 30, 20 senaste matcherna ? eller gäller bara en match för dig bitter läxing.
Nä, du har rätt. När Mora hade gjort 3-1 och fått luft under vingarna (eller fart på skridskorna, eller något sådant) så var det inte så mycket rena linjer i spelet längre. Snarare ganska förvirrat. Gräsligt av Mora att dra nytta av att vara underdogs.
Jag bryr mig inte mer jag förespråkar rent spel och det hade inte Modo för 5 öre. taktikst eller inte. fel enligt mig, andra lag skall inte dra nytta av andras lag tabell placering så ser jag på det!
Och du menar alltså att om Skröder har feber idag så kan han inte spela på tisdag?
Att man vilar Morrison tycker jag är helt rätt, mycket bättre att han vilar idag och spelar på tisdag än tvärtom. Så skulle även du tyckt om det varit Leksand vi pratat om...
Skröder är sjuk, smittad av Steen, som var borta förra matchen mot Mora. Däremot var han med idag, så min gissning är att Skröder skulle kunnat spela även om kvartsfinalen gått på söndag eller åtminstone måndag.
Det får du väl tacka mattias -74 för.