Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 166515 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Vilken avundsjuka det finns!!!
skalpjägaren: jag har tippat 3-1 till vf, och när danoj tippar står elitserien stilla, gammalt djungelordspråk :)

danoj: Men i morgon smäller det. Kan det bli 3-1 till VF? Hoppas ju i alla fall...

Becka: så är det :)
Fan att vi inte spelar idag, alla andra gör ju det, måste vänta ända tills imorgon :(

Vilken avundsjuka det finns!!!
Att inte folk kan ersänna att Frölunda är grymt starka just nu!!!!! Vad jag kan se så värkar den största avundsjukan komma från Färjestads fans!!

FRÖLUNDA HAR FANS SOM STÖTTAR DOM OCH GÅR PÅ DERAS MATCHER I ALLA "VÄDER"!! VI VÄNDER DOM INTE RYGGEN NÄR DET GÅR DÅLIGT!!!

FRÖLUNDAS LAG ÄR DOM BÄSTA OCH GOA GUBBAR ÄR DEN BÄSTA HEJJAR KLACKEN!!!!!

Sv: Dom är kassa helt enkelt!
danoj: Det är bara till att njuta, Det verkar som andra lags supporters tror att vi kommer att dala i tabellen eller slutspelet. Dom vet inte att Frölunda är bra i år. Jag hoppas vi drygar ut ledningen i morgon mot HV. Man läser dom avundsjukas inlägg med ett leende på läpparna.

BORÅSINDIAN: det var lite grann som jag skrev igår, att det kommer mycket inlägg nu från avundsjuka supportrar, typ laban26 mfl.
Eju sånt man får ta när man leder serien och spelar bäst hockey i landet, alla vill ju slå en, eju bara att ta deras inlägg med en klackspark, för tabellen ljuger aldrig :)

mgamill: Frölunda kommer inte att vika ner sej i slutspelet. Kolla bara i serein Frölunda är det enda lag som INTE har förlorat 2 matcher på raken. Det stärker laget ännu mera. Tänk oxå på att vi är bra på hemma plan (bäst i serien) Vinner vi serien så har vi fördel av hemma plan i hela slutspelet. Än så länge så har MoDo inte haft nått och sätta mot i dom 2 matcher som har spelats mellan lagen. 6-1 och 6-3 talar sitt tydliga språk. Vi är oxå det enda lag där båda målvakterna har hållit nollan. Så med seriensbästa målvakter, backar och forwards så komer VF gå längre än förra säsongen. I morgon väntar ännu en topp match, seger där så leder vi serien med 12 poäng. det är bara till att hoppas att det blir vinst.

mgamill: Tycker Frölunda har bevisat att de kan stå upp mot grispel också, har ett antal spelare som älskar den typen av hockey:)
Den som lever får se helt enkelt

liepins:
Alltså, Frölundas spelare är grymt bra, inget snack om det, men jag menar att gladhockeyn Frölunda spelar nu kanske inte räcker så långt i ett grisigt slutspel, men de har ju rutin från förra året.

mgamill: Grejen är bara att Frölunda inte spelar nån dagishockey. de sk dagisgrabbarna har numera lagt på sig en del och spelar som vilka seniorer som helst. Märks att du inte sett laget spela alltför ofta i år:)

Det är konstigt hur alla varje år underskattar MODO, de tippas ständigt 9-10:a. Ok, det går inte att fylla på med utlänningar och juniorer hur ofta som helst, men ett sånt här lag blir bara bättre ju längre säsongen lider. Det blir ingen dagis-hockey i ett slutspel och det lär Frölunda få erfara än en gång ;-)

rayar: Är jävligt vis=)

Där va de ord o inga visor från en vis man! :) att dom måste ta sig dit först, o som de ser ut nuså är väl modo lika bra som resten av alla es lag förrutom dem 4 första då :D ellr egentligen det första bara :D

mgamill: Orsaken till att Frölunda blivit utslagna av Modo tidigare är att Modo helt enkelt varit bättre förutom nu senast då det var riktigt jämnt och Modo drog det längsta strået tack vare tre matcher på hemmaplan. Modo är bra mycket sämre i år samtidigt som Frölunda blivit ännu bättre. Frölunda har bättre målvakter, bättre backar och bättre forwards. Förstår inte hur Modo skulle kunna rubba Frölunda i slutspelet, jag skulle i allafall inte hoppas på att få möta VF i en kvartsfinal om jag var Modoit, fast det är klart, gillar man att se på bra, fartfylld hockey, snygga mål och bländande målvaktsspel...då skulle det kanske vara skoj att få VF på besök! =)

mgamill: Ja nu är du rejält ute och cyklar, först och främst måste ju Modo ta sig till slutspel:)

Det tar ändå stopp när ni möter Modo i kvarten eller semi. Modo är en lagmaskin som exploderar när slutspelet börjar.
Eller har jag fel i år? :-)

Laban26: Knappast va!?

VF är som sagt ett helt annat lag i år och kommer inte hamna i "sina" tidigare svackor när det väl gäller!
Hade VF varit som tidigare hade dom aldrig lyckats spela så stabilt som dom gjort dom senaste matcherna och utökat sin serieledning till vad den är i dag. Suck on that!

Laban26: Grejen är bara den att VF är ett helt nytt lag nu.
Det är ett vinnarlag nu....

Alla vet väl vad som händer med V Frölunda när de
får bära favoritskap!!!!!

Ränder går aldrig ut och Vf kommer att svikta
som vanligt när det gäller...

Dom är kassa helt enkelt!
Okej jag fattar varför FBK ligger två, det jag menar är det att jag personligen (som hatar dom lila asen) inte kan förstå VARFÖR dom ligger där dom ligger. I mitt tycke är FBK i årets upplaga inte bättre än ett lag som ska vara där VF brukar ligga, vilket vill säga runt platserna 5-6-7 i tabellen!

Alla snackar om FBK som om att dom är i världens kris, pfh dom är ju för faan bara kassa i år. Det är inte samma glöd och samma speed i laget som under förra säsongen, den har VF tagit över :-)
När ett annat lag som ligger på 2-3 plats och vinner en del men även har ett par rader av förluster (precis som FBK har haft den senare tiden) skrivs det inget om kris utan mer om att laget kanske saknar en riktigt stabil målvakt eller inte har 4 effektiva femmor osv inte att dom är i kris, kris är man i man heter Brynäs eller möjligtvis Linköping i år inte FBK dom är bara sämre än vad dom var förra året och inget annat, that´s it!

Sv: Hv - Frölunda
FreddanVF: japp, kul att ström får göra mål, han ligger i samma liga som carnbäck,larsson när det gäller frölunda hjärta.

danoj: På tal om heta spelare... ligger inte Peter Ström ganska bra till?
Jag tror på en rolig historia på Söndag och att VF vinner med kanske 2-5. Jag tror uppryckningen måste komma nu. Det har sett lita halvdant ut dom 3 sista matcherna. Men nu kommer en urladdning till...

Sv: Vem är han?
Jag vet vem Conny är!!! Och skulle jag se honom på stan skulle jag knäböja och be för han är en hockeygud. Jag funderar starkt på att lägga en motion till Göteborgskommun om att byta ut Poseidon mot Conny om/när vi tar GULD ;)

Dragan 2k: ja just det, hade glömt av att tolsa snart är spelklar.
Jo man kan säga att vf vart lite i en svacka nu, men om dom spelar som dom gör nu när dom inte är på topp så klagar iaf inte jag, tänk då hur det går när dom spelar som dom ska :)
Tänk vilken skillnad det är, förra året satt man och tuggade på naglarna inför varje bortamatch, så är det inte längre.

danoj: Det ska bli intressant att följa matchen på söndag. Förhoppningsvis spelar Tolsa då och då kan man se hur hungrig han är och om skadan har påverkat den form han var i innan skadan. Inget ont om Alexander Steen men dragkedajn behöver verkligen Tolsa för att fungera perfekt. De är så samspelta att de kan lira med ögonbindel.

Sedan ska det bli kul att jämföra två av elitseriens bästa lag. Nu går HV riktigt dåligt, speciellt på hemmaplan, samtidgt som VF, trots sina vinster, är i en liten svacka. Men med den spelglädje och kämparvilja som Frölunda visar borde en bortavinst vara möjlig.

Forza VF

Dragan 2k: har tippat 3-1 till frölunda i matchtips så jag får stå fast vid det. Målen görs av kahnberg (het nu) , esbjörs och kakko som sätter sin första strut på söndag!
Vem som gör HV's balja vill jag inte spekulera i :)

Hv - Frölunda
Inte många som har diskuterat om matchen ännu. Vad tror ni. Tippar visnt till Frölunda (oväntat???). Frölunda vinnner med 4-1. Mål av Kahnberg, Carnbäck, Andersson och Kakko. HV:s mål görs av... ingen. Det blir 4-0 till kungarna från Göteborg.

Fina grabbar: Du kan fortfarande inte stava, danoj heter jag och inget annat.
www.frolundaindians.com
Där har du.
Sen kan du lägga ner med din dynga, ditt motiv var uppenbarligen att gå in hit och skriva en massa saker som naturligtvis ledde till irritation, och nu ska det se ut som du blir en martyr, sorry men så blir det inte.

danoj:

Det var ett jävla liv här! För några frågor! Förlåt att man inte kan så mycket om hockey som ni!

Men ni är ju knappast några GOA GUBBAR så som ni beter er mot mig! Och knappast något som Frölunda Indians kan vara stolta över. Jo jag vet jag drar alla över en kam nu. Men rötäggen finns visst här också. Jag kommer inte att skriva i denna gästboken mera!

Men ni kan knappast hindra mig, jag som är helt hockey okunnig från att besöka Scandinavium! För då vore det inga 12000 på matcherna längre! Jag har ett nytt intresse... Hockey!

Men ni som tror att jag driver med er, var inte ni helt "rena" från början eller?

ett förlåt till dom riktiga GOA GUBBARNA som inte är några rötägg! Fortsätt som ni gör, ni är ett föredöme!

Till Danjo vill jag ge en hälsning, -Jävligt omoget mail jag fick utav dig! Men du lär dig säkert av dina misstag!

svanru: sorry att jag skrev det där om fbk, sorry, trodde det var du som hade skrivit de där inläggen=) menmen hoppas du förlåter mig!=)

Bry er inte om signaturen. Man surnar bara. Gläds i stället för ert lags fantastiska säsong och deras "killerinstinkt". Ett gäng snorvalpar ( missförstå mig rätt nu ) som totalt och hänsynslöst KÖR över lag som enligt expertis var oövervinnerlig.

Conny?? Vem är det? Nivån ligger här just nu....

Fina grabbar:

Det finns bara 4 inlägg från denna typ i hela gästboken. Alla lag. Han har skapat sig ett nick just för dette ändamål.

En skojare med andra ord.

Fina grabbar:
Detta är nån som försöker driva med oss. Eller så försöker han driva lite med dom som sitter i logena. Jag såg i dagens GT att nån höjdare från Blåvitt hade frågat om det röda laget är frölunda, under malmö matchen. Jag tycker att det är lite kul med ironiska inlägg. Det var länge sedan mina mungipor drogs uppåt av ett vanligt inlägg. Varje vf mål gör mig ju visserligen glad.

Om man nu är så jävla du i huvet så man inte vet vem Conny är så klarar man fanimej inte att draigång daton och ännu mindre skapa sig ett login på denna sidan.

Framför mer humor i inläggen men det får inte gå till överdrift.

Ska kolla en sak så jag fortsätter strax...

Alla: Det bästa vi kan göra är att inte svara på hans inlägg. Fryser vi ut honom så är ju det roliga snart över. Går det för långt, blir han förmodligen avstängd.

Skulle han mot all förmodan vara seriös, så får han väl läsa på sig rörande Frölunda, och visa att han har här att göra.

Det där med FBK var lite onödigt tycker jag, vi vet inte att det är så. Förhoppningsvis är det inte så, inte från något annat lag heller.

Fina grabbar: Håll dig på FBK:s gästbok, för det är väl dom du hejjar på och var inte så avundsjuk för att vi leder elitserien, det är våran tur nu....liksom

Fina grabbar: sluta spela allan, läs ditt brev du har fått istället.

danoj:

Ja du! Vad skall jag säga när du skriver att du kan få vara beredd på att ta konsekvenserna av dina inlägg.?

Jag tar gärna konsekvenserna av mina inlägg, och av vad som står i dom. Jag fattar inte av varför du/andra blir sur av att jag skriver.?

Jag skriver ju för att jag ville veta vem Conny var från början, jag visste inte att han var tränare. Jag skriver ju här för att jag är intresserad och jag vill lära mig mer om laget. Men det kanske är förbjudet?

PS Du Danjo borde tänka över vad du skriver om inte annat!

Klinth: Nu är det ju som såhär att frölunda leder serien och spelar den bästa hockeyn i sverige, klart man får lite snorvalpar som ett och annat drygt inlägg i g-boken då, men vi båda och alla andra vf fans vet ju vad det tyder på, avundsjuka :)

Sv: lite tändvätska
Klinth: tack så mycket o visst det ska inte vara några problem*L*
det var underbart att Norrena höll nollan igår o det brhövde han efter tisdagens match*L*

svanru: Är vi?

Klinth: Nej men jag hade/har åsikter om er publik i tidigare inlägg innan, så det var ett försök till förtydligande. Men värst vad ni är känsliga.

svanru: Vad gjorde att du skrev detta inlägget?

Tog du åt dig av något jag skrev? Heter du kanske Elling? ;-)

Jag har inte ens misstänkt att det skulle kunna vara du,eller funderat i de banorna, så var kom detta ifrån?

Klinth: Jag står INTE bakom signaturen, inte ens jag är så onyanserad.

Fina grabbar: jag hoppas du förstår att du retar upp väldigt många här inne med ditt snack, var beredd på att ta konsekvenserna om du inte lägger av.

Klinth:

Jag visste inte att den där Conny är tränare, Jag trodde att han hette Tommy.

Men vad är det Conny har gjort som är så fantastiskt? Det är väl spelarna på planen som gör målen och vinner matcherna och inte tränaren?

Jaja! Det är kul att det går bra i alla fall och att Göteborg har ett lag som är med och sloss i toppen av allsvenskan! Jag hoppas att det blir guldjubel framåt våren.

Ensak bara, som jag tänkte på sist. Dom som står med trumman, sjunger och hejar hela matchen borde inte dom stå på andra sidan av hallen bakom det andra målet? För man störs lite av allt oväsen när man sitter i logerna och käkar en bit mat, och då vill man ju ha lite lugn och ro. Kanske en flyttning av er tills nästa match?

Nu vill jag bara säga! Heja Västra Frölunda! Eller som hejaklacken skulle sagt: -Hoppa kharnbäck vi vill se! Hoppa Kharnbäck vi vill se! (Heter Kharnbäck Magnus eller Patrik?)

eddie1: Ta du ett par för min del då oxå, så får du ha det riktigt trevligt ;-)

Klinth: ja på söndag hoppas jag på tre friska nya poäng o matchen går på tv oxå så det kan inte bli så mycket bättre*L*

fan jag åker till dominikanska republiken på onsdag o känner att jag kommer o sakna indianerna:(men kommer o kolla på nätet hur det går o kanske tar några pina colara vid varje vinst*L*

FORZA VF...

Sv: Lets rock!
MoK GG: Alltid lika klarsynt ;-)

Det verkar som om folk inte inser att det är ganska så normalt för att lag att både vinna, och förlora om vartannat. Det är ju först nu som Frölunda har haft en längre segersvit, hur snabbt glömmer folk hur VF har haft det tidigare? I alla år!

Dessutom, Färjestad har gjort en exceptionell säson, och det var i fjol, då man vann det mesta och var enormt starka. Nu spelar dom fortfarande bra, men med både med och motgångar, som alla lag drabbas av, däremot i olika stor utsträckning.

Sv: Lets rock!
RoCkEr: Hur FBK kan vara 2a?? Jo för att dom är bra helt enkelt. Dom har förlorat 3 matche¨r på raken nu tror jag det är. Det är väl inte speciellt mycket.

rayar: Hur har han tänk bära sig åt? Köpa Dallas Stars eller?

På Söndag skall Indianerna jaga sig lite blå tjurar........

FORZA FRÖLUNDA

« · 166515 · »