Synd att Frölunda inte vaknade till liv förrän i mitten av 3:e.
Men dom lär spela bättre i returmötet, dom kan ju knappast spela sämre, eller bju in HV mer i en match, än vad dom gjorde i denna.
Samtidigt på ett sätt skönt att dom förlorade. Ordningen är återställd, och att vinna några matcher/förlora några matcher är ju mer normalt. Nu kanske hysterin runt Frölunda lägger sig lite, så att gubbarna kan koncentrera sig på att göra det dom gör bäst, spela en underbar hockey!
Okej, denna matchen e bakom oss, Ackeström vilken kämpe som alltid. Nu har gubbarna nog fått upp stridslusten till nästa match så vinner vi hemma mot djugården med 5-2! å tolsa skall bevisa att han är den fenomenala spelare han är då.
BORÅSINDIAN: Skulle jag ha hållit på VF? Ska jag tolka det som ett skämt? Jag råkade registrera mig på VF:s sida här på HS, ändrade det ganska snabbt. Jag är en inbiten HV-supporter.
sannes: Jag sägar som Conny Evensson, Fröälunda kom inte upp i sitt tempo förrän sista perioden. Men VI kan ju inte vinna allt. Vi leder ju fortfarande serien med 7 poäng. Så vi får hoppas att det blir 3 poäng mot DIF på tisdag (sänds på canal+). Näst gång tar vi HV, det blir den 12 december i scandinavium.
BORÅSINDIAN: Jag läste allt danojs summering men jag vill liksom veta mer ändå (om nu det går vill säga). Kul att Ackeström fick göra ett par mål, det behövde han kan han dessutom hålla sig ifrån alla utvisningar så skall det bli kanonbra, han är ju redan bra men kan bli mycket bättre. Var det mycket utvisningar som gjorde att de inte kom upp i sn normala standard? Hade Lunkan mycket att göra?
BORÅSINDIAN: Var det rättvist att HV71 vann. Bra match? Missade våra grabbar mpnga lägen? Berätta mer matchen, jag har precis kommit hem efter en omgång med julbordet.
BJ: Tyvärr blev det förlust mot HV. Vi bjöd lite enkelt på målen idag tycker jag. Både 1-0 och 3-1 målet var bjudningar. Vid 3-1 så gick dom bort sej, det ska man inte göra när man spelar boxplay. jag tycker oxå att 2-1 målet inte skulle vara giltigt. Schröder lyfte skridskon och styrde in pucken.
Då har man sett klart matchen och det är dags för analys. Vi börjar med dom positiva sakerna. Oskar Ackeström , planens gigant, smällde in 2 kanonskott också, skitbra insats! Henrik lundqvist var bra, inte hans fel att HV gjorde 3 mål på oss i baken. Magnus kahnberg, den mannen har lekstuga med vem som hellst när han känner för det, hans klubbteknik är otrolig. Så över til dom negativa sakerna, inledningen stavas såhär k a t a s t r o f a l, såg ut som gubbarna hade varit ute och festat lika hårt som mig igår kväll, ronnie sundin som alltid är säkerheten själv var väldigt dålig idag, inte enbart pga felpasset i början utan det blev nervöst i egen zon när han och magnus johansson var på isen. Många andra spelare såg väldigt oengagerade ocj loja ut, jonas johnson var ovanligt blek. Sen snälla alexander steen, VÅGA SKJUTA NÅN GÅNG! Nu tar vi skansen på tisdag.
Det kallas att ha en åsikt, vilket inte är det samma som avundsjuka. FBK har en utomordentlig ekonomi. De har spelat i högsta serien sedan 1970. Av de 32 säsongerna så har de spelat final 13 och vunnit sex av dessa. De har en ny, fin arena som är bra anpassad för FBK:s behov och som ofta är fullsatt. Nej, någon anledning till avundsjuka finns inte. Rivalitet finns givetvis, men inte avund.
Dragan 2k: Ja, bara inte skadan försämrat honom. Hoppas verkligen inte det, men det märker vi snart. Fan vilken härlig kväll det blir! Frölunda, folköl, jaegermeister och en kebabrulle :)
danoj: Jag har också råkat ut för det nån gång, jag tror det beror på att det är många som ringer samtidigt. Men man får ju nästan slaget när man hör att det inte går.
asså vafan, jag ringde nu och skulle beställa frölunda matchen då fick jag höra i luren "för närvarande finns ingen payperview sport att beställa" , fan händer ?
MoK GG: Medgångssupporters finns det nog gott om nu antar jag. Nåja hur somhelst, så hoppas vi på nya friska poäng idag, det blir svårt men inget är ju numera omöjligt för grabbarna. För egen del så missar jag macthen på tv idag. Attans vad dumt!
Ja men det är ni som skriver en massa skit om publiken i scandinavium och hejjar klacken Goa Gubbar. Så då måste ni ju va avundsjuka på att vi tex nästan alltid har över 9000 åskådare!! Och att det går bättre för Frölunda än vad det går för FBK just nu.
MoK GG: Det måste väl vara rätt stark läktartrupp som åker iväg, brukar Ni vara så många?! Fast det klart, det är ju liksom ett derby så då är det väl alltid mer folk, antar jag.
RoCkEr: Joel och Kahnberg skall fortsätta näta som vanligt och Tolsa med... alla spelar i samma kedja. LÅter som en jobbig kombination att alla skall göra mål hela tiden :)
Fast o andra sidan har ju Kahnberg börjat näta när Tolsa varit borta! Får hoppas att han fortsätter även med Tolsa i kedjan samt att givetvis Tolsa fortsätter som han avslutade innan skadan + att Joel fortsätter som han gjort hela säsongen... puh kan ju fortsätta hur långt in i laget som helst, det tar ju aldrig slut :-) Yeah rock the fuck out of the shitbulls!
Någon som vet ifall våran käre jari tolsa ska vara med imorgon? Känns faktiskt som om det har fattats någonting dom här senaste matcherna som vi har spelat, vi har ju iof vunnit men med tolsa så är drag kedjan komplett, och alla vet ju hur det går för motståndarna då :)
Synd att Frölunda inte vaknade till liv förrän i mitten av 3:e.
Men dom lär spela bättre i returmötet, dom kan ju knappast spela sämre, eller bju in HV mer i en match, än vad dom gjorde i denna.
Samtidigt på ett sätt skönt att dom förlorade. Ordningen är återställd, och att vinna några matcher/förlora några matcher är ju mer normalt. Nu kanske hysterin runt Frölunda lägger sig lite, så att gubbarna kan koncentrera sig på att göra det dom gör bäst, spela en underbar hockey!