Anrell har gjort en liten lista om floppar och hittar i Elitserien. Säsongens tuffing blev... Jens Karlsson. Motiveringen lyder som följer:
"Jens Karlsson i Frölunda har visat gång på gång att han är elitseriens främsta rollspelare. Det har varit nödvändigt med en tuffing bland alla välkammade och tekniska gymnasiepojkar i Frölunda. Det har inte funnits en konflikthärd på isen som inte Jens Karlsson löst. Ofta hänsynslöst. Särskilt när hårdföra Leksand varit motståndare."
Blir intressant vilka ni blir lottade mot ikväll o även vi , naturligtvis!
Själv tror jag att tabellplaceringarna står sig o att Leksand slår SSK ikväll. Mao inget hett tips :))
Då får ni möta dom som ni inte vill, Leksand eller Modo. Vi får möta antingen HV el. Luleå. Hv vill jag helst slippa men Luleå kan bli en "svenskholmgångs hatmatchklassiker".
Nu är det snart jävlar i mig slutspel,, och de som har biljetter då,,, de tappra själar som skippat skola och arbete under en timme för att få tag i dyrgriparna som kallas biljetter i scandinavium,, är sanna supporters,,
äntligen lär det nog bli drag på HELA läktaren,, inte bara goa gubbars suveräna stöd!!
Men snälla Frölunda organisation,, Skipa Disco dunk mellan varje avblåsning,, låt musiken tystna ( för gott?? )
Låt scandinavium komma igång på alla cylindrar!! Låt den klassiska FRÖÖÖÖ_LUUUUUUUUUUUUNNN_DAAAAAAAAAAA rulla runt inne i kållesseum,,
Låt oss bli vilda en gång för alla då vi skrämmer skiten ur motståndaren,, vilken det nu blir!!
Biljetförsäljning startade i går. Det såldes 6000 biljetter på 20 minuter. Utan tvekan kommer hela Hartwall arenan att vara fullsatt när Mats Sundin & Co sätter fart.
Dragan 2k: Ska bli väldigt intressant med lottningen imorgon, man vill ju möta vissa lag mer än andra, blir nog ett litet "JAA" eller ett "NEEJ" imorgon beroende på vilka man får möta, med min tur gissar jag på att det blir ett "NEEJ" ;)
Portello: har du nog rätt i men i ett slutspel kan allt hända. Det märkte man inte minst från vårt håll ifjol. Enbart förluster mot Dif i grundspelet, sällan vinster i Globen men i slutspelet så boom! Allt klaffade förutom Modo som har den fula ovanan att slå ut Frölunda i slutspel. =)
Dragan 2k: Mmmm. Hoppas verkligen att Luleå slår MIF. Tror att det kan bli ett allt för kort slutspelför våran del om vi möter er eller FBK. Vi har betydligt större chans att vinna över TIK eller DIF.
VF-redaktionen på Svenskafans (se länktips) rapporterar att Brynäs kommer att ställa över en del nyckelspelare, och istället matcha en ren juniorfemma. Detta faktum borde betyda att Frölunda tämligen enkelt borde besegra ett tröttkört och utpumpat Brynäs. Att gå in i ett slutspel med en seger i bagaget är alltid positivt.
Enligt GP kommer Norrena stå mot Brynäs. han slapp längre avstängning.
Kul att man mönstrar fullt lag också till skillnad från Brynäs. Nu hoppas vi att Frölunda kan klara rekordet på mindre än 100 insläppta och det borde vara möjligt.
kommer sitta som fastklistrad framför Canal +, SVT Text, radiosporten för att kolla resultaten.
Kvartsfinalmotståndare? Fem lag slås om möjligheten för att få äran att möta Frölunda eller Färjestad.
Fy f-n säger jag om Leksand går till slutspel. Med fel domare kan det gå hur som helst. Däremot SSK deras målvakter läcker ju som ett såll nu så hellre dom. Plus att Lahtinen bara gjort dom sämre.
remes: Leksand har inte i slutspelet att göra. Kommer dom dit med sina slashings och hakningar och allt vad fan dom sysslar med så hamnar halva VF på skadelistan Näe tack. Leksand KUNDE spela hockey en gång i tiden nu åker dom bara runt och petar med klubborna på folk. Synd när dom har en liten lirare som Robert Nilsson.
Stiina: När vi fick Djugården förra året tänkte man ju på när dom slog oss med 6-0 i scandinavium. Det fanns ju inte minsta spår av den matchen när kvarsfinalerna drog igång. Vem man än möter så måste man slå ut dom om man ska få guld. Sen finns det ju önskemotståndare men det är inte säkert att dom enklaste på papperet blir enklast på isen.
Modo skulle inte ha en chans mot Frölunda i en kvartsfinal...gamla meriter ger inga segrar. När de möttes i semin förra året var det jämnt, Frölunda är bättre nu, särskilt försvaret...samtidigt har Modo blivit sämre. Jag hoppas på VF-Modo i kvarten, mycket roligare än tex. Södertälje!
Varför vill de ha oss så gärna? Osmart av klubben att gå ut och säga så. Lite av att gräva sin egna grav tycker jag. Man plockar inte VF i fyra matcher hur lätt som helst=)
Frasse99: Ni? Det var min personliga åsikt och när jag hör om Frölunda så har jag hellre en Frölundavänlig kommentator än Mats Strandberg som för övrigt är sämre än Lasse Kinch för när han är på radion ja då kan det låts så här...
Ja här anfaller Frölunda med öhhh... ja Kallio som spelar öhhh. Och sen har alltid AIK ett så JÄTTEstort hjärta så fort han refererar. Gött att dom åkte ur så man slipper han på gnaget matcher. Och någon speed är det inte direkt i truten på han heller. Speed det har Lasse Granqvist så det räcker och blir över. En riktig reporter. Nån sa att Loket Olsson tjötade så mycket att han nog drog in luft med röven. Det passar bättre på Lasse Granqvist. Han är utmärkt.
ribba9: Motsägelsefullt inlägg. Både dessa finska spelare har samlat ihop bra med poäng sedan de kom och varit en injektion i deras respektive lag. Det är väl ingen utav dem som är bäst. Både två är högklassiga hockeyspelare.
"Jens Karlsson i Frölunda har visat gång på gång att han är elitseriens främsta rollspelare. Det har varit nödvändigt med en tuffing bland alla välkammade och tekniska gymnasiepojkar i Frölunda. Det har inte funnits en konflikthärd på isen som inte Jens Karlsson löst. Ofta hänsynslöst. Särskilt när hårdföra Leksand varit motståndare."