Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 228616 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Pirro inför match
nyz: Ta å lite blåbärssoppa och tagga ner för f-n. Komma här och skriva när vi inte ens möter Leksand. Och förresten så fick väl FBK minst lika mycket utvisningar som er så jag tror inte Rönnmark avgjorde matchen mot er fördel. Tror bestämt eran målis klantade sig i Sudden.

Sv: MoDo vs VFHC
Förbannade digital tv :o)

Nej det blir till och lyssna på radion och se Färjestad piska upp Leksand istället. Fast den sjunde då fick man plats.

Drömmer mig tillbaka till den gamla goda tiden med Hockeykväll i SVT med bilder från alla matcher. Nu visas väl iofs målen från ZAP matchen i Canal plus "vanlig" men Frölunda spelar ju inte där förräns ev. på fredag och då sitter man på en skön liten röd stol omgiven av 12 000 härligt galna VF fans. Mums.

Linnea: För att jämföra en gång med fotboll så var Henkes tripping en supersnygg glidtackling. Helt regelrätt då han i första hand spelade på pucken men blindstyret Danielsson såg ju givetvis inte detta.

Linnea:

Mjo..minst sagt tveksam utvisning. Aldrig litat på den domaren...

liepins: förhoppningsvis har han skippat konjaken till kaffet inorgon då. Tripping på Henke??...

liepins: hoppas han får dömma lite fler utvisningar för att modos målvakt räddade den här gången, eller jag menar räddade o släppte in returerna iaf :>

frölundaindian:

Samma domare som senast.

I MORGON är det fullt ös medvetslös. och lite till, vinner vi morrn så är denna Kvartsfinal omgången i hamn för VF!

Vilken dommar har vi i morrn. ?

Sv: Tippning av Slutspelet!
VA FAN jag kan ju inte stava i dag "met" = morrn ska det stå

Alpina: he, ja minnst sagt, Men i met om möjligt Ännu värre

Mitt tips: 3-0 (till vf)

frölundaindian:
Gårdagkvällens aktiviteter kanske har nått med saken o göra... ;) ?

Alpina: asså, jag är ju helt borta idag, My misstake! :))

frölundaindian:
Detta är altså siffrorna för matcherna totalt... inte resultaten i nån enstaka match... ;)

Alpina: Det är ju mer än en match i Finalerna och Semísarna minst max 7, Annars håller jag med dig :)

BORÅSINDIAN: JA ska inte heller gå, FAN jag har gått på varje match hela und serien alla 25, och nu när kvartana börjar så ringede jag och beställde och nåt jävla strul med biljetterna och bla bla bla, men jag sparar pengarna till SEMI respektive FINALERNA tänkte till och med se borta finalen ocm den blir avgörande på borta is , TYP Karlstad!

Tippning av Slutspelet!
Kvartsfinaler
Frölunda - Modo 4-1
Färjestad - Leksand 4-1
Timrå - Luleå 4-2
Djurgården - HV 71 3-4

Semifinaler (lottningarna är rena gissningarna)
Frölunda - Timrå 4-0
Färjestad - HV 71 4-2

Final
Frölunda - Färjestad 4-3

Guldet till Frölunda!

danoj: Jag kan säga att jag är ganska avis på dej att du får se matchen "live". jag får sitta i tv soffan med match tröja, keps och halsduk och heja på FRÖLUNDA

nyz: Nä, tro mig, att förstå vad ni menar är inte lätt.

Boråsindian: Vissa ska ju vara där live imorgon, lär ju bli ett sjuhelsikes tryck, kommer ihåg när man intervjuvade jonas esbjörs förra säsongen då han satt på scandinaviums läktare under semifinalspelet, och sa "Tänk att få spela inför den här publimen" , det var ju en väldigt stor bidragande orsak till att han köpte loss sig själv ifrån HV :)

Så sänds hockeyn på tv imorrn
Canal+ Färjestad - Leksand
Canal+ ZAP Timrå - Luleå
På PPV visas Djurgårde - Hv 71 och FRÖLUNDA - Modo

danoj: ha, jag trodde minsann att du hade koll på vad jag menade, men nädå... du ville bra gärna in på diskussionen om fult spel och det var den jag inte ville gå vidare i.

Ja, med domare Rönnmark lär det behövas mer än bra spel. Igår ville han verkligen inte att vi skulle få vinna...

Sv: kaxiga Conny!
Pirro:
"I Scandinavium har vi större chans, för då spelar vi bättre när vi får spela defensivt och alnfalla med vass kontringar, så vi trivs rätt bra i Scandinavium"

URSÄKTA mina stav fel :))

Sv: kaxiga Conny!
frölundaindian: Japp, jag drog rätt rejält på smilbanden när conny sa det, för ack så rätt han har :)

kaxiga Conny!
Jag vet inte om ni tat upp detta innan i Gb.n ( mitt Intenet har Kraschat så jag har varit borta en stund ) men fan va Conny var härlig spyddig i Lördags:

Pirro:
"I Scandinavium har vi större s, för då spelar vi bättre när vi får spela defensivty och ala med vass kontringar, så vi trivs rätt bra i Scandinavium"

5 minuter senare Interjuvade man Conny Evensson!

Conny:
"Jasså sa han det! Ja vi trivs också ganska bra i Scandinavium"

Helt riktigt Conny, det är helt rätt.
HEJA CONNY!

nyz: nyz: Jag citerade en person samt gjorde min egna slutsats av det han sa.
Sen kom du med ett rägt svagt antydande.
Lycka till mot fbk imorgon, det lär behövas.

Sv: Vart fan ska man ta vägen?
eddie1: 1 Match visas även på canal+ ZAP om hag inte har fel.

danoj: inte f-n var det då jag... och den här ggn var det med 100% säkerhet DU!

radiosaigon: Nja, så farligt tycker jag inte att det var :)

nyz: Låt mig då påminna om vem som startade den..

danoj:
o vad menar du med det?

renjägare tror jag va dagens lågvattenmärke

danoj: Oopps... och så fick du klämma till med det där igen!

Tänker inte fullfölja den diskussionen och hoppas att du också en dag inser att den inte leder nånvart...

nyz: Nej, jag bara drog en liten paralell till ert spel, det är ju inte tillåtet att spela fult heller, men det verkar ju ni inte bry er om ändå.

danoj: Har aldrig och kommer troligtvis aldrig heller att jaga ren. Vad jag vet är det heller inte tillåtet... men det visste väl inte du:)

nyz: Jo just det, "övriga", vad du och dina renjägare till polare har för åsikter om gbg rör mig inte ett vitten.

danoj: Högst troligt att han likt oss övriga ironiserar över Gbg... Ni har själva valt att ses som humorns högborg.

Pirro inför match
citat från modos hemsida:

"- Vi räds definitivt inte att spela inför ett utsålt Scandinavium, tvärtom. Det har vi varit med om tidigare och vunnit. Bara inspirerande spela inför en så hockeykunnig publik dessutom."

Hur ska man tolka den sista meningen där, sa han det med glimten i ögat eller var han seriös, han måste ju naturligtvis ha varit det sistnämnda :)

Dysso: Nja, i min soffa tittar vi på VF - Modo... ;))

Dysso: ja om det vore så väl...hehe....=)

ribba9:

Hade varit trevligt, och då kan jag lova att jag ska fixa biljetter, om jag så ska sova utanför scandinavium för att få dom.. :)

Dysso: då kanske vi möts i semi då....=)

ribba9:

Håller man på VF så verkar det logiskt. :)
Hade faktiskt inte haft något imot att se den matchen, men eftersom jag inte är en VF supporter så har jag inte orkat jaga biljetter. Nu är jag mer inne på att få se HV igen, efter att ha sett första matchen live i Jönköping...

Dysso: man ska till scandinavium....=))

eddie1:

DIF - HV är iallafall en matcherna på PPV, som nån sa tidigare. Frågan är mest om det finns nåt ställe där det är troligt att dom visar matchen. :)

Ingen som vill låna ut sin soffa, TV och vardagsrum till mig imorgon? ;)

Alla riktiga supportrar...
...ser ju till att fixa biljetter! En sann Frölundait missar inte en match i scandinavium.

Dysso: tror dom bara visar tre matcher imorgon en på canal+ o två på ppv.

Sv: Fullsatt
Peter72: okej...det blir säkert bra....=)

ribba9: Jag fick ett brav från VF där vi har sektion C & T fram till matchdag från och med kvart 5 så jag tror och hoppas att det är samma under det andra finalspelet.

liepins: det är klart att man tänker på alla som håller på VF. Imorgon är det dags igen fast det tänker man bara på mål och nollor.

Peter72: vet inte det där med medlemmar men dem som har seriebiljetter har väl förtur på sina platser fram till säsongen e över...=)

Peter72:

Bra att nån tänker på mig:))

liepins: Analysen var till bara för dig. He He :))

« · 228616 · »