Frölunda HC

SHL · 60918 inlägg · 3408 ämnen
« · 246627 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Domare
helloor: *skrattar* den va kul...

helloor: Stötande? ojdå... Hehe okej. Ska inte störa er mer då. Tycker dock om att det är lite sånt här snack mellan lagen. Gör kampen ännu roligare.

Kämpa på VF! Hoppas ni vinner SM-Guld, det är ni värda! Men Timrå IK kommer aldrig att ge upp!

Jimmy: Ja, han lägger sig och leker döende svanen... :o) Precis

Inte så att Koskinen hakar Kallio om halsen då och att han faller bakåt. Men det är ju ok att göra det mot Frölunda men man kan inte ta smällar själv.

Visst jag är säkert dum i huvudet. Det är därför hockey är mitt liv och jag kollar på så mycket jag kan. Ju mer man ser desto mer lär man sig.

Rådbjer - Jag bryr mig föga vilka diskussioner en Timrå supporter kan ha. Efter att ha pratat med vissa av er så har jag inget intresse för att prata eller diskutera då ni är totalt IQ befriade. Det är ok att kalla Berglund kärring och Luleå veka efter Sjögrens överfall. Och hur ni försvarade den tacklingen. Men helt plötsligt nu så är jag dum i huvudet som försvarar Jensas. Sjögren bad inte ens om ursäkt. Han var inte ens ångerfull...

Men när det drabbar er själva så är ska det som nån skrev på Timrås plank ge 15 matcher. Jaja... ni kan ju ishockey.
Ni är väldigt objektiva också måste jag säga...

danoj: Jo de är riktigt snabba men snabbast vet jag inte, fiunns många speedkulor i ES. Domarna hänger för dåligt med idagens Hockey och han har svårt att se utvisningarna om spelarna inte ramlar, det utnyttjar Kallio.

"Skitsnack i media" är nog mest för att uppmärksamma domarna på att Kallio ofta lägger sig och automatiskt kommer han nu få mindre utvisningar med sig. Domarna är bara mänskliga, det utnyttjat Timrås finnar. Idag dömmer Ulf Rönnmark för övrigt.

Jimmy:

Du får gå tillbaka till Timrå´s Gästbok nu tyvärr!
Medlemmar har anmält dig som stötande person i Frölunda´s Gästbok´s sida.

MVH /Hockeyligan.se

rådbjer: Ett litet matchtips ikväll.... 4-1!!! i första...

danoj: Ja, du vet ju hur det är nuförtiden, psykningar hela tiden!

Det är slutspel!

Jimmy: Kallio är nog tillsammans med niklas andersson den snabbaste spelaren i hela ES, när det går för fort brukar man ta till oschyssta tag för att få stopp på spelaren, kan inte vara lätt för rajamäki och koivunen att se någon göra 8-or runt dom hela tiden, sen att dom väjler metoden "skitsnack i media" är ju en annan sak.

Sv: Kom igen nu VF!!
Dragan 2k:

Ja det e klart att Joel kan åstadkomma mycket....
men när man på 8 slutspelmatcher inte gjort en enda poäng så tror jag att Fredrik Johansson kunde åstadkommit mer...
punkt.

helloor: Nej inte bänka.. Men kanske låta honom spela med Carnbäck och Esbjörs. Och sätta ihop Tolsa med Steen och Kahnberg. Steen är på gång och Kan kanske dra med sig dom andra. Sen kan Carna, Esa och Lundqvist bilda en väldigt intressant kedja.

Sv: Diciplinnämndens straff...
FreddanVF: Oj Oj Oj, som att snacka med en blind o döv o försöka förklara hur en viss färg ser ut!

Tacka vet jag Klintan, Danoj, dragan, liepins osv dom kan man ju för vettiga resonemang med men dig no more såvida jag inte vill retas riktigt!

FreddanVF: Jens Karlsson siktar mot huvudet bakifrån på en spelare som sedan länge slagit iväg pucken och fullföljer sedan hänsynslöst. Kallar du det en vanlig tackling så ger jag mig. Du är dum i huvudet.

Kalle får upp klubban i nackhöjd på Kallio och ska då åka ut för 2 minuter för spel med hög klubba. Hade han träffat Kallio så det kommit blod så hade utvisningen varit 2+2 nu klarade vi oss från det. Avstängning? Jo tjenare. Sedan lägger ju sig Kallio ner och leker döende svanen, något för guldbaggekommitén kanske. Det är löjligt och osportsligt.

helloor: Viss skillnad mellan J20 och slutspel i elitserien. Vi vet alla vad Joel kan åstadkomma...

FreddanVF: Undra vem som gör sej löjlig egentligen?! Vore nog inte en sån dum idé att låta supportrar gå nån form av domarutbildning...då skulle vi kanske slippa att vissa nötter försvarar sånahär tacklingar.

FreddanVF:

Ja, bänka Joel Lundqvist och in med Fredrik Johansson!
(Överlägsen poängligavinnare i J20´s Elitserie i år)

eller va tycker ni?

rådbjer: Klubban kan man väl kontrollera eller... Gör dig inte löjlig. Tacklingar ska man kunna ta, annars ska man inte spela.

helloor: Jo jag håller med...

Splittra dragkedjan också... Joel Lundqvist med 17 mål i serien och 0 poäng i slutspelet måste komma igång.

FreddanVF: Kallio är ju kortare än Kosken, så då är det ju OK enl. dig om man är större än den andra!

rådbjer: Men du kommenterade inte Kalles "halshuggning" mot Kallio?? Varför inte detta? Nej i Timrå ögon är ju såna som Berglund och Kallio kärringar. Fråga sign. Dream Team.

FreddanVF: Vi har gummiband!

Kör ni med hederlig bondknut???

Kom igen nu VF!!
Nu tycker jag att vi skiftar ämne lite!
Nog pratat o tjatat om Jens Karlsson och Wallenberg!
Ikväll tycker jag att det är dags för slutspelsstjärnan Fredrik Norrena att ta plats mellan stolparna!
Någon som delar min åsikt?

ja menar.. 8 insläppta mål på 2 matcher är väl knappast toppform för Henke! eller?

GO VF!!

rådbjer: Ni kan ju lära folk i Timrå hur man snörar fast en hjälm också...

danne147: Helt rätt!

Det ska man skicka till disciplinnämnden om dom ger Jensa en massa matchers avstänging.

Är det inte dags att lägga ner den här föga intressanta diskussionen. Varför inte diskutera något mer intressant som exempelvis hur det går i kvällens drabbning?

FreddanVF: Nä snälla inte EN gång till utan flera, det är bra att du tycker såna här tacklingar är bra, det gynnar svensk hockey!

Mer såna tacklingar i varje match, då har vi ju snart inga spelare kvar!
Smäll på ba, armarna i huvudhöjd å smäll på, o så en till på väg med ambulansen!

Yes sir!

Jimmy: Kanske det. Men ska inte Kalle ha 15 matchers avstängning för att han försöker slå sönder Kallios hals? Det är ju för f-n samma argument som i tacklingen mot Wallenberg. Kalles hooking tar för högt.... Jensas tackling får olycklig följd....

*suck* Häng med...

Mr Magoo: Har du överhuvud taget sett både Sjögrens och Jens tacklingar?

1. Sjögren gick med armbågen mot Berglunds huvud - Det gjorde inte Karlsson.

2. Berglund stod en meter ifrån sargen och flög in med huvudet före - Det gjorde inte Wallenberg.

3. Sjögren tog fart med mer än två normala skär(Charging) - Det gjorde inte Karlsson.

4. Sjögren fullföljde hårdare, betydligt hårdare än Karlsson.

Sist men inte minst - Jens bad om ursäkt efteråt, det gjorde inte Sjögren, tvärtom istället.

Jimmy: Ska spela in en slutspelsmatch åt dig från NHL när det börjar så ska jag klippa ut alla tacklingar och skicka det till dig så får du se. Han tacklar från sidan. Har inte armarna i nacken. Det är dom två huvudsakerna i diskussionen. Hans höger arm är fortfarande höger om Wallenbergs ansiket. Ingen kraft från den bakom huvudet. Hans vänstra är bakom ryggen eftersom Wallenberg vänds mot sargen i tacklingen. Sen kommer bröstet i ryggen. inga höga armar bakom huvudet som forcerar det in i plexit.

Ska jag ta det en gång till?

helloor: Ledsen att behöva rätta dig men i NHL heter bestraffningen för slagsmål Fighting Major och är en 5 minutersutvisning. Två minuter roughing döms även där borta för vad Canal + envisas med att kalla för gurgel.

FreddanVF: Men Kallio är ju en mycket kortare spelare än Kalle ju då borde han ju få ha klubban där enligt ditt sett och se saker?

Näe men allvarligt jag menade inte att Kalle inte skulle blivit utvisad det blev han med all rätt men däremot så ska ju även Tomi Kallio bli utvisad i den situationen.

FreddanVF: Ännu en sak jag håller med om. Den "HALSHAKNINGEN" borde straffas mer än Jens Karlssons tackling, för det var en händelse som kunde slutat myckket värre, eftersom det är en mycket farligare incident.

En annan sak som skulle bestraffas är när Ackeström blir slashad i knävecket av en Timråspelare i anfallszon, när pucken, domaren och resten av spelarna befinner sig i försvarszon. Vet inte om det kom med på TV. Men gör man en sån sak är man ute efter att skada, man siktar ju på det stääle där spelaren inte har något skydd. Skadorna kan bli mycket allvarliga vid den typen av företeelser.

FreddanVF: För att svara med dina egna dumma argument så är det ju slutspel och då måste man ju vara beredd på att få en klubba runt halsen. Finns ju halsskydd..

Lät det dumt? Ja. Liksom dina befriade argument. Hade det varit en schysst tackling axel mot axel så hade Wallenberg bara fått sig en rejäl tryckare. Men att säga att man måste vara beredd på att få en sen tackling mot huvudet är ju så idiotiskt att man inte tror det är sant..

Vad tyckte Daniel Henriksson om Sjögrens tackling? Var den också riktig och inte heller skulle ha renderat i en avstängning..?

Hur var det med stenarna...

FreddanVF: Onödigt våld mot huvudet bestraffas även i NHL. När det dessutom är mot sargen och han kommer bakifrån när spelaren inte är beredd så är det riktigt fegt gjort. Dock ska "Jensa" ha en eloge för hans ursäkt och besök på sjukhuset, även han har nog kommit till sikt med att det han gjorde var fel. Visst var det olyckliga omständigheter som gjorde att det gick så illa men det är just såna här skador som kan hända och det gör att man blivit så mycket hårdare på sånt här.

I NHL har spelare som Paul Kariya, Eric Lindros, Peter Forsberg mfl drabbats av tunga skador på grund av just sånt här spel därför beivras detta nu hårt däborta också. Att det är slutspel här betyder att man nästntill får ta ihjäl varandra på isen. Conny Evensson och Jens Karlsson accepterar inte detta men du tycker det är en vanlig tackling som inte bör ge något straff.

Fattar du inte nu så lägger iaf jag ner för då är du helt enkelt dum i huvudet.

FreddanVF: Kommer från "experten"..........?
Jag bugar inför den allvetande!

FreddanVF:

Men herregud!
om du nu vet så mycket om Hockey så borde du väl veta att dom har andra regler i NHL!!
om du nu har sett en hel NHL match så kanske du har märkt att om det blir slagsmål mellan två spelare i NHL så går inte domaren i mellan direkt.... han väntar en stund! och när fighten är klar så blir det 2 min Roughing för bägge....!
I sverige får dom matchstraff i 9 fall av 10 när det är ett sådant jättebråk!
alla regler har dom tämjt på i NHL!
så du kan inte jämföra dessa två ligor...

rådbjer: Kolla lite hockey och kom tillbaka sen...

FreddanVF: Ge upp nu! Du är ju totalt insnöad!

Lägg ner detta, det var en ful tackling, no question!
Sen att komma med att Wall- Enberg är för kort, oj oj oj!

Sen till alla som klagar på Lärking, han fick gott betyg av Radiosporten med Granqvist i spetsen o även av C+ om än att det var lite konstigt att N.Andersson åkte ut iställer för Sundin.

Rådbjer rules!

Klinth: Lärking dömer inte i kväll. Se länktips.

FreddanVF: Håller med fullständigt. Jag har kollat tacklingen flertalet gånger i slow-motion och den är inte jämförbar med Sjögrens tackling tidigare iår. Ett straff på mer än en match avstängning vore en skandal, för typen av tacklingen förekommer jämnt och ständigt. Man måste se till själva tacklingen och inte skadan som uppstod. Gör disciplinnämnden detta kommer han inte få något längre straff än det han redan fått.

Om man enbart ska se till skadan, så borde ju någon straffas för att Ström blev skadad, för det kan väl inte vara hans eget fel?

Jag menar inte att någon ska straffas för att Ström blev skada, men tog det bara som en jämförelse för att visa varför man måste se till incidenten och inte följderna.

Jimmy:

kunde nästan räkna ut att du inte va ifrån göteborg... =))

matchen i kväll
Trots att Timrå har utjämnat så känner jag ingen större oro att vi ska förlora detta. Tyvärr saknas Ström men jag tro ändå att vi kommer vinna.

Jimmy: Vi kanske ska skicka en videofilm till disciplinnämnden på den höga klubba på halsen på Kallio som Thelvén på Canal plus kallade "livsfarligt" Fast det var ju bara 2 minuter... *suck* Sen att kalla det filmning... Kan bara skratta åt era argument.

Men sånt är ju inte farligt. Man kan ju bara slå sönder adamsäpplet. Eller?

Tycker inte ni ska kasta sten i glashus.

Jimmy: Engående målet som du säger var blockerad. Jag såg klart att den pucken låg fri mellan Kapanens ben, innan den stöttes in av Kallio. Det var ett korrekt mål.

Sedan kan man ju lugnt säga att Lärking INTE bör dömma fler matcher.... För många misstag från honom och framförallt, han håller ingen jämn nivå. Han kan släppa en tripping för att 5 sekunder senare ta en motsvarande tripping för motståndarlaget... SUCK!!!

Kolla på en match från NHL. Den sortens tacklingar förekommer i varenda match. Men där händer inga olyckor. Man måste vara förberedd. Det är slutspel!! Det finns två sidor på detta. Jag får skit för att jag försvarar denna tacklingen men ingen ger er skit för att ni kritiserar den. Luleås målvakt spelar hockey han håller med mig. Alltså är vi två som är dumma huvudet då. Eller så är det så att vi vet vad hockey är. Se en NHL match och lär er.

Svenska spelare är klena då klarar dom inte av en sån som Jens som spelar internationellt. Det var ju t.o.m därför han kom med i Tre Kronor. Jag tycker det var fint att Jens bad om ursäkt men jag tycker inte han behöver försvara sin tackling.

FreddanVF:

Ett annat exempel: Tomi Kallio slår och crosscheckar på Kalle Koskinen i Timrå. Kalle vänder sig om och ger tillbaka lite grann, Kallio lägger sig sin vana troget på isen som en döende svan och Kalle blir utvisad.

Ett tredje exempel: Frölunda pressar i PowerPlay och nära att göra mål. Pucken ligger framför Kapanen so till slut sätter sig på pucken, då störtar Kallio fram med klubban mellan benen och slår in den helt felaktigt. Lärking är osäker och tar hjälp av videodomaren och dömmer mål. Måldomaren får för övrigt bara användas till att kolla om pucken är inne eller inte och Frölunda får ett helt felaktigt mål och ställningen är helt plötsligt 2-2 istället för 1-2. Det kan avgöra matcher.

Ett fjärde exempel: Timrås Per Hallin trycker sig fram i anfallzonen och får iväg pucken mot mål. Ronnie Sundin börjar helt omotiverat slå på Pelle och trycker in han i buren. Sedan lägger sig Christian Söderström i och då kommer Magnus Johansson och börjar bråka med han. Detta slutar med att Per Hallin får 2+2 för att ha tagit emot stryk. Magnus Johansson får också 2+2 men Ronnie Sundin som börjar det hela slipper undan utvisning och Christian Söderström (först ville han ha ut Robert Carlsson där som inte ens var inne på isen) och Niklas Andersson (?) åker båda ut 2 minuter och det hela kvittas.

Jag kan rabbla upp fler incidenter som visar på att Christer Lärking inte håller i en SM-semifinal. Han dömde även kvartsfinaler mellan Timrå-Luleå och där blev bland andra Henrik Zetterberg i Timrå utvisad trots att han befinner sig på andra sidan atlanten numera.

Ny Domare ikväll tack!

Linnea: I ansiktet?

Sv: Ett himla tjat...
ullisen: Du har så rätt så...men tyvärr är det svårt att byta ämne sålänge vissa försvarar och bortförklarar dylika tilltag.

FreddanVF: Okej, så det är alltså Wallenbergs fel att han får Jensas händer i ansiktet efterso han är för kort.
Det måste vara den lamaste bortförklaringen jag hört. Jag hoppas lika mycket som alla VF-fans att Jensa inte blir borta alltför länge men att försöka rättfärdiga en inte helt schysst tackling på det sättet blir bara löjligt.

matsby: Hockey är en tacklingssport. Tacklingar som den Jens delade ut förekommer i ishockey speciellt i ett slutspel. Sen att han var oförberedd och tappade hjälmen var extrem otur. Det kan man inte klandra Jens för. Hoppas disciplinnämnden verkligen kollar igenom banden dom fått så dom fattar vad dom ska bedöma. Dvs Tacklingen inte följderna.

Ett himla tjat...
Efter att ha hoppat ut å in ett par gånger här sen igår, har jag upptäckt att det e samma diskussion som Fortfarande pågår här..

Vart vill ni komma egentligen?
Gjort är gjort, rätt eller fel.. pft...
Ska vi byta ämne nu eller??

« · 246627 · »