Frölunda HC

SHL · 60918 inlägg · 3408 ämnen
« · 246759 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Matchen i kväll
mysmi: timsås?? Ni får väl lägga er i den djupa konversationen om Timrås Internationella intresse! :))

Själv såg jag ingen med VF tröja i hela Thailand.

Tips ikväll: Nåt lag får stryk!

borgen
gott om biljetter kvar till matchen står det på hemsidan, borgen verkar inte vara så het, bli det 6000 pers? tycker det är synd för ett fullt borgen när vf spelar är en fantastisk upplevelse.

mysmi: Nej, det är klubben för inbördes beundran..

rådbjer: öhh, vart har jag hamnat?? är detta timsås gästbok? :-/

matsby: Nä tyvärr! Jag kikade men däremot en massa folk som sökte upp mig pga min Red Machine T-shirt!

Timrå är populära även internationellt!

Timrå rules all over the world!

rådbjer:
När du passerade krabi, såg du ingen longtailbåt chaufför som hade en röd t-shirt som det stod TIK on tour på då?
(fast han hade den förstås under sin blåa väst)

mike66: Du är la för goo!!!
Jaså det är MAX som gäller ? Själv har man käkat nudlar o ris o druckit mekong whisky så det står en upp i halsen!
Så nu pissas det riktigt surt!
VF är varmt välkomna! :))

Se till att ha regnsställ!

rådbjer: Det är riktigt - nästan så att man blir lite stolt när man ser att du tar kommandot direkt på gästböckerna ;) Har också alldeles nyss fått veta att ett gäng GötLaBorgare passerat Fagersta - snart sitter dom på MAX i Sundsvall och frozzar!

söker SuperGreta!!
tjena!
det va mig du skickade lunarinlägg till...
fan va gött me en äkta Frölundatjej!
stå på dig! =)

mysmi: Det är bättre att kasta vatten på er än på domaren ;) tvätta munnen på mig? *fnys*

mike66: Katarr katarr, som du märker ger jag mig in i hetluften på en gång!
Jag är ju van nu :)))

Becka: Ja kastar man vatten på domaren skall man bli avstängd...

mike66: jag ska tvätta munnen på dig ;)

Becka: Vi ska pissa på er!

rådbjer: Välkommen hem!

Sv: Peter Hirsch till Frölunda!!!
MoK GG: Nä han är inte dålig men jag vill inte byta honom mot Norrena el Henke. Därimot skulle jag kunna tänka mig honom om vi inte har någon annan. Tyvärr var väl Rönnqvist bättre hos Modo än vad han var i frölunda. (vad det nu har med saken att göra :-)

Sv: Domare
helloor: NEJ!

rådbjer:

Om bästa laget ska vinna denna semifinal serien så är väl saken redan klar! Frölunda är det bättre laget...

Frölunda vann ju ändå serien.... och 4 - 0 i matcher mot timrå!

men i slutspelet är det ju ändå dagsläget & den psykiska pressen som det handlar om!

men mest rättvist vore ju om VF vann detta mötet =)
eller hur!?

Klinth: Jo, som sagt vissa ska man inte resonera men man blir så irriterad på vissa .....!
Som att säga: "Om man inte tål en tackling ska man inte spela hockey!" osv osv. totalt enögd!

Det intressanta är att det är finnarna som hugger på varandra inte svenskarna bortsett från Skrikegård då, kanske är kutym i Finland i slutspel att göra så??
Men som sagt det ingår i det mentala biten o jag har inget problem med det, bortsett från vissa här i GB:nb :)))

Må bästa lag vinna o jag hoppas att det blir TIK!

Rattmuff på för nu kör vi!!!!!

Vf chefen: Hirsch var ruggigt bra i 5e kvartsfinalen mot Frölunda. Han var egentligen inte dålig i nån match tycker jag.

Becka: Lite sent nu kanske? Nästa match börjar om mindre än sex timmar...

Med tanke på förra matchen så tycker jag att Timrå skulle haft utvisning pga att Kapanen kastade vatten på domaren

rådbjer: Men, vi ÄR ju roliga att snacka med!!!! Dra inte alla över en kam kompis (jag såg ditt tidigare inlägg och tackar för det förresten).

Jag bara måste lägga mig i lite, och detta kommer att hoppa lite från det ena till det andra.

1. Jensas tackling är onödigt tuff, och ska rendera i avstängning. Däremot verkar inte tacklingen vara medvetet tuff eller att Jensa "hoppar" in i den för att öka effekten, en förmildrande omständighet jämfört med "bulan"-historien. Jag hoppas och tror att diciplinnämnden väljer att avstängningen skall gälla fram t.o.m ett datum mellan sista tänkbara semifinalmatch och första finalmatch. Har Frölunda då förlorat mot Timrå, så har Jensa spelat färdigt för säsongen, men om Frölunda tagit sig vidare så får han spela under finalen.

2. Psykkriget mellan Kapanen och Kallio tycker jag är dålig stil. Det verkar vara Kapanen som drar igång denna debatt, och det känns lite futtigt, dom kommentarerna som Kapanen kommer med. Sedan har jag lite svårt att förstå varför Timrås backar skall "plocka" Kallio och hålla honom stenhårt, om han nu är en såpass bra skådis och döende svan. Risken för "felaktiga" utvisningar blir ju större då...

3. Jag tycker att det är lite olyckligt att det har blitt en sådan diskussion om detta, att folk tar till kraftuttryck som idiot och dum i huvudet. Folk i det här landet har rätt till en egen åsikt. Sedan kan man diskutera den, kritisera den, men aldrig fördumma den. Detta gäller oss alla, inklusive mig själv.

Krama varandra i trafiken nu, och håll tummarna för en underbar och publikvänlig match ikväll. Det är två bra lag, och ett av dom skall bort....

Frölunda mot SM-guld!!!

Matchen i kväll
Om Frölunda spelar så bra som dom kan kommer dom lungt att vinna ikväll men annars får dom svårt och dom får absolut inte spela som i tisdags!!!

MathiasE: Bara vi slipper Lärking så...

För att hålla sig till ämnet, det är Rönnmark som kommer att döma Timrå - Frölunda...

Frella: Om nu båda försvinner så skulle man ju kunna tänka sig hirch som 1 och Jönfeldt som 2. Nu vet jag dock inte om jag vill ha hirch alls. Visst gjorde han nån bra match mot oss i kvarten eller var det vf som siktade fel?

Vf chefen: Jo det vet jag, men det finns väl inget som säger att han säljs eller bryter kontraktet? Tror nog VF behåller Lundqvist och gör dom det försvinner Norrena.

Vf chefen: Men han är öppen för NHL :(

Frella: Norrena har 2 års kontrakt.

Vf chefen: Varken Norrena eller Lundqvist lär finna sig i att vara andrekeeper, så någon av dessa lär försvinna, att Hirsch skulle vilja vara andrakeeper håller jag oxå som osannolikt. Kanske är så att både Norrena och Lundqvist försvinner?

FreddanVF: Tu es loco!

HENKEBUS: Du skojar? Ska sköldpaddan vara aktuell för VF. Då vill jag hellre se Norrena i målet.

HENKEBUS: Va har du fått det ifrån?

HENKEBUS: PÅ vilka grunder? Ska Norrena eller henke flytta eller? Vart har du läst att Hirsch är på väg till VF?

Tycho: Jag märker att du aldrig fått en hockeyklubba mot huden. Varför tror du man har skydd i hockey?

Peter Hirsch till Frölunda!!!
Peter Hirsch kommer att stå i VF nästa säsong,,

kom ihåg vart ni hörde det först!!!

Jimmy: Hur mycket du än vrider och vänder på det är Sjögrens tackling betydligt farligare och fulare. Sjögren ångrade heller inte sitt tilltag efter matchen, han bad inte ens om ursäkt.

FreddanVF:
Fattar du inte mer så kanske du ska gå hem och lägga dig...

Jag målade upp en bild och man ser väl vad man vill se...
Det var delen med den tappade balansen som var den som jag ville ha fram som den viktiga.
Sen förklarade jag bara varför att vände sig som han gjorde och det var ingen bortförklaring som du brukar hålla på med...
Jag har aldrig sagt att kallios crosschecking skulle vara utvisning!

Det var olyckliga omständigheter. skillnaden mellan dessa två händelser är att denna var en helt oturlig händelse medans tacklingen var planerad(inte att skada dock) och ful men där däremot träffen i sargen blev olycklig.
Så säg inte att dessa händelser över huvud taget är i samma division.

Jimmy: Glömde en sak... Det är inte relevant huruvida det gick med Wallenberg. Det relevanta är hur tacklingen utfördes. Hoppas disciplinnämnden vet om det.

Jimmy: Du har säkert rätt att straffet kommer bli hårt... Och skulle inte kalla mig enögd. Inte mer enögd än dom som försvarade Sjögrens tackling i er gästbok.

FreddanVF:

jo, det e sant!
men lyckas Timrå att få ut Frölundaspelarna i kanterna så kan det bli svårt att göra mål.... det såg vi nu sist!

men men... det återstår att se! =)

helloor: Haha ja man vet aldrig. Frölundasupportrarna har blivit lite mer irreterade mot en sedan vi vann en match hehe. Jag chattar inte, jag diskuterar! ;)

FreddanVF: Du är säkert inte dum i huvudet. Förlåt det uttrycket men däremot så är du väldigt enögd. Christian Sjögren borde inte fått 9 matcher för sitt tilltag, han bad inte om ursäkt under matchen vilket heller inte Jens Karlsson gjorde. Nu klarade sig "Bulan" och spelade klart matchen. I stridens hetta tänker man kanske inte alltid rätt. Jens Karlsson kom kanske underfund med vad han gjort senare och när det gick som det gick för Wallenberg så blev han ångerfull och bad om ursäkt. Disciplinnämnden har gett fel straff hela säsongen och för att inte begå justitiemord så måste nog även Jens Karlsson få ett minst lika hårt straff som Sjögren fick. Skulle jag tro.

helloor: Jag gissar på att laget fått sig en rejäl utskällning av Conny och Timrå kommer få smaka på det. Tätare defensiv av VF så ska det inte vara nåt problem alls.

helloor:
sorry 2-2 menade jag...
sen vågar jag inte gissa resten... =)

Tycho: Undrar bara då... om Wallenberg tacklat Jensa innan då så skulle Jens tackling inte renderat i avstängning.. ok...

FreddanVF:

ja, kanske lite för kul.... synd om han har stuckit nu... =/

jaja.... va tippar ni ikväll då?
jag tippar 22 o förlängning!
sen avgör Steen med ett dragskott från röd! =) hehe skämt....

Nej. Nu ger jag upp. Tyvärr lär väl diskussionerna i denna gästbok fortsätta ligga på denna nivå resten av dagen. Då finns den endast en sak att göra. Dra ner till Avenyn, njuta av det schyssta vädret och ta sig en glass.

Jimmy: Japp, tydligen är det känsligt just nu!
O jag som alltid tyckt att VF:arna varit roliga att snacka med men man verkar få ta sig en allvarlig funderare på att sluta med det!

Tack VF:are, må bästa lag vinna dvs Timrå med viss varning för VF!

Att det är solklar utvisning säger jag ingenting om på kalles "hakning" men det finns vissa lindrande omständigheter. Han får dels en crosschecking i ryggen situationen före av kallio. Ska vända sig om för att dels suga upp killen men även för att situationen rört sig dit. Precis när han vänder sig tappar han till viss del balansen och klubban åker upp i halshöjd.
Någon fara är det aldrig för kallio då han faller som döende svanen. Kan förstå att kalle tyckte det var löjligt och crosscheckade han i ryggen men det var väl att gå över linjen... Dock att se det som många matchers avstängning är ju befängt!

Jimmy:

Jag skämtade bara! herregud!
det e klart det e kul sånt här! =)
en man får inte kalla folk dum i huvudet m.m
det förstår du säkert!?
fortsätt du att chatta här..

hockeyligan.se

« · 246759 · »