Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 170061 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Sälj Norrena till Färjestad....
Fina grabbar: Min tur att skratta åt dig. Norrena kass?

Just det, du kunde ju inget om hockey, det var så det var ja..... Det förklarar ju din dumhet.

Sv: Ingen tv sändning?
Linnea: Norrena är ännu så länge bättre än Henkan trots att Henkan leder statistriken men mina vänner siffror är inte allt! Fladdrig? Vad 17 menar du med fladdrig???

Fina grabbar: Är Norrena kass? Har du överhuvudtaget sett matcherna och analyserat hans spel?

Fina grabbar: Att du orkar hålla på, pys till ett annat forum där det finns fler som dig istället!

Fina grabbar: Ställ dej själv i målet om du tror det är så lätt. jag förstår mej inte på dej, i början på förra veckan visste du inget om frölunda. Så ta du och behåll dina åsikter för dej själv, det är ingen som vill höra dom. kom ihåg att Norrena höll nollan mot MIF hemma.

Sälj Norrena till Färjestad....
...han är ju kass! Satsa på Lundqvist istället, han tar ju puckarna!

MoK GG: Jag menade inte att bara vara gnällig och klaga på målvakterna. Men jag tycker han är lite fladdrig ibland. Sen säger jag absolut inte att tex förlusten igår berodde på honom. Det är ju ett lagspel, jag är fullt medveten om detta. Försvaret har tidvis också varit på villovägar...Och det har varit segt framåt också..

MoK GG: ...säger han och slår näven i bordet!:)
Klockren analys.

Linnea: Alltid skall det klagas på målvakterna när VF förlorar. Inse att det finns oftast 5 medspelare framför som skall göra sitt jobb. Det är alltid lätt att klaga på målvakterna. Men era hockeykunskaper kanske inte är så djupa så ni kan analysera detta eller vadi ligger problemet?

Linnea: Tror mer det handlar om en vanesak för oss supporters, vi är inte vana vid en sån målvaktstyp. Är nog lika bra att vänja sig då Henke alltmer börjat anamma den stilen=)

liepins: Jo jag håller med till viss del. Men det känns inte alltid helt betryggande när han ska vara på allt. Kanske attt han borde ta ett steg tillbaka ibland. Sen incidenten vid Kalts mål, sånt händer ju bara en gång.. hoppas jag..=)

Linnea: Norrenas styrka ligger i spelet med klubban i och runt kassen. Denna gång hade han oflyt med en knasig sargstuds.
I vanliga fall har VF en oerhört stor hjälp av hans klubbteknik då han ofta kan vara en extra back och rensa i tex box-play.

Klinth: Vad sysslar Norrena med BAKOM kassen? KÄnns som om han är ute och snurrar lite för mycket ungefär varannan match...

Sebbe: Det är bara att gratulera. Det var en duktig urladdning i sista perioden. Vi får väl se om det var en tillfällighet, eller om FBK kommer igång med spelet nu.

Frölunda måste verkligen ändra attityd, hitta den där killerinstinkten igen, annars blir det tufft att behålla serieledningen.

Södertälje på Söndag, 3 poäng till VF!!!

Sv: FRÖLUNDA
4-1 va inte så kul att höra..men frölunda har inte spelat så jätte bra dom senaste matcherna...Men man älskar ju sitt Frölunda hur det än går..
Japp mot SSK på söndag blir det seger igen!!

Frölunda-färjestad
Tja,var ett tag sedan jag var inne här. Synd att vi förlorade igår,men det gör inte så mycket...man måste ju förlora någon gång, och Frölunda spelarna är bara mänskliga.
Fjollorna i Färjestad behöver inte kaxa upp sig så...i längden har de inte en chans mot oss i alla fall.

Sv: FBK - VF
fbk har haft en tur match tror inte alls på karlstadslaget iår om inte vf tar gulder (vilekt jag hoppas på) så blir det Hv lr timrå

Laban26: Hmm..njae..tror jag nog inte lille du.
Okey att vi njuter av serieledningen men helt utan förankring till verkligheten är vi inte...

Var det inte matchen mellan oövervinnerliga VF och
krislaget FBK som bara kunnde sluta på ett sätt?

Sebbe: Kan jag tänka mig, vart rätt gött o vinna två raka mot er innan så denna kan vi bjuda på:)

FRÖLUNDA
4-1 i sista var ingen vacker syn!
Men aldrig hata, Bara ÄLSKA Frölunda!

Nu tar vi nya tag å vinner på söndag södertälje!

liepins: Serieledarna åkte visst på torsk med 6-3 mot vårt kära lilagula lag. Känns x-tra skönt att vända trenden mot er.

Snart e vi ikapp er, så se upp!!!

Vf chefen: Matcherna bestäms långt i förväg så det är omöjligt att förutse vilka som kan tänkas bli topplag.

Klinth: Räddnings procent efter period 1
Norrena 90%
Wallinheimo 87,5%
skott FBK 10 - VF 8

Ingen tv sändning?
Är det någon som mailat canaldital/comhem och frågat varför dom inte sänder topp matchen idag?
Jag får väl gör det själv om ingen har gjort det.
Är det någon som vet hur köpen av matcherna fördelas? Leder VF i publik siffran genom sålda matcher där ochså? Ska ta och maila dom om det med. Kan ju vara svårt att avgöra vilka som är hemma/borta supportrar.

Hur är läget? Pulsen jämn och fin, eller skenar den? Andas stabilt, eller flåsar som om man sprungit en mara? Fjärilar i magen? Gåshud på armarna? Kalla kårar på ryggen?

I kväll är det en riktig rysare till match. FBK-VF. Bara att säga det... Man ryser lite lätt, kalla kårar längs ryggen. Två bra lag, trots eventuella "formsvackor". Dom ger jag ingenting för. Ikväll är det två lag som går in för att kriga i 60 minuter, markera vilka som är bäst, vilka som hör hemma i finalen, kampen om bucklan. Formsvackor, dom finns inte i kväll. I kväll är det 100% närvaro på varje gubbe, är dom inte fokuserade blir dom bänkade. Prestige! Fjärilar i magen! Nerver..... Mycket nerver......

Sv: statistik
cj80: www.swehockey.se klicka sen på databas i länkmenyn till vänster...

statistik
Jag är tokig i statistik.
Frölunda borde ju ligga i topp på rätt mycket. Har kollat på hockeyligan, men hittar inget.
Vet någon vart man hittar officiell statistik som exempelvis: bästa PP-lag, bästa BP-lag, tekningar

både lag- och spelarstatistik ,men jag har haft mest problem med lagstatistiken

Ikväll försöker vi slå FBK, tror det blir svårt, mycket svårt. Men det många större under har skett.

Sv: Petter till Leksand...
Klinth: Ja han blev ju det... Och han är ju bara en temporär lösning... till Gauthier kommer tillbaka. Tråkigt att dom inte vågar satsa på Fransson måste vara tugnt för honom.
Men ryggen säger väl snart stopp till Petter. Ryggont var ju det enda han hade när han stod här ju...

FreddanVF: Läste det på Aftonbladet nu, så det är förmodligen så. Inte för att det spelar någon roll, Petter är ju inte mer än en normalbra målvakt. Blev ju utkonkererad av Henke ganska så enkelt i fjol ;-)

Sv: Flipp & Flopp
MoK GG: Ja och Carnas 2:a och Mickes 2:a. Ett Frölunda som ligger 1:a med 7 poängs ledning (iaf nu) borde ha alla på 3 minst eller över.

Fina Grabbar: Det märks att du tjötar mer med "klienter" eller kompisar eller vilka du nu tjötar med när du går på hockey. Carna och Micke spelar nästan alla 4 mot 5 och visst Nicke Andersson är den som gjort de mesta underlägesmålena men bara för att man inte är med i poängtabellen innebär inte det att man inte är bra eller hur? Du tittar kanske bara upp när resten av publiken jublar??? Bara undra...

Klinth: TV4 i morse :)) Men kolla in Leksandsplanket där är det full aktivitet..

FreddanVF: Var har du läst att Petter går till Leksand? Läste eller såg (kommer inte ihåg) ett reportage där Petter pratade sig varm om Uralbergen och höga löner i den ryska ligan. Det lät som om det var i princip klart. Vad skall Leksand med Petter till?

Petter till Leksand...
Petter Rönnqvist till Leksand... jaja hur lång tid tar det innan ryggen pajar???

Bara undrar lite sådär... Han kanske hade varit något för Färjestad. Men dom letar väl målvakt i Österrike som vanligt. Eller där nånstans...

FBK - VF
Jag tror tyvärr att det blir svårt för vårt kära Frölunda ikväll. Dom har ju vunnit dom andra matcherna mot FBK den här sesongen men jag tror att FBK är fruktansvärt revanch sugna. VF måste spela bra i kväll om dom ska ta poäng!!!!!

Hejja VF!!!!!

Sv: Frölunda - Djurgården
dev: Du missade mitt tidigare inlägg då kanske :) Bygg in ljudisolerat glas i logerna då så kan ni sitta där och tjöta med era polare och "se på live ishockey". Med klacken så blir hockey mycket mer levande, så det så...

Och ska ni sitta nere bland oss andra "dödliga" så kan ni väl själva sitta på K eller L? Nä för ni vill sitta där VF ska putta in pucken i 2 perioder, precis som oss riktiga fans. Sen skiter jag i om företagena pröjsar din biljett det är inte du som gör det.

Sv: aftonbladet
MoK GG: LÅter som om Jönsson är en stor favorit? =)
Känns inte lika tryggt idag som andra matcher. De måste nog tända till rejält om de ska lyckas med att vinna ikväll. Såklart att man alltid tror på vinst, men jag tror det kommer sitta långt inne. Kan de å andra sidan ta FBK idag skulle det vara väldigt stärkande. Både för självförtroendet och för motståndarnas respekt.

Patrik Skene: Sist när Kakko öste skott i 5-3 läget så var det liv på läktarna folk verkligen visste att han är den ende som inte gjort mål. Publiken kanske kan mer än man tror. Men vi tror givetvis på seger även ikväll mot formsvaga Färjestad dock måste dom ju vända någon gång och det verkar alltid som alla lag vänder mot just Frölunda. Men vi får väl se. Vi får hoppas Fjönsson snackar till sej ännu ett matchstraff :)

MoK GG: Vi får tro att dom fixar kaffekopparna med sina fula lila dräkter och den överskattade Prestberg.Inga skador eller sjukdomar då eller?Vore kul om Kakko fick göra mål,sist mot Djurgården blev det nästan lite komiskt när han sköt på allt i fem mot tre....

MoK GG:
Tor ni Erik Kakko sätter sitt första mål ikväll mot sit gamla lag? Det skulle sitta fint. Isåfall har alla gjort mål förutom dom yngsta juniorerna.

Sv: Julklappar
Linnea: Jag tror jag klarar mig bra ändå ;-) Tänker INTE köpa mig en sådan kalender ;-)

Inte till daman heller....

Fina grabbar: Hur kan du betygsätta spelare och Conny? I ditt första inlägg visste du ju inte ens vem conny var.

Sv: Julklappar
Klinth: Eller en julklapp till sig själv i form av en ytterst trevlig kalender. I min är det November hela året om ; )

Patrik Skene: Norrena kommer stå ikväll och alla verkar hela och redot för att dänga till Kaffekopparna i Karlstad. Erronen och Ackeström tycker jag imponerar mer och mer för varje match som går.

Julklappar
Då har man på ett smidigt sätt handlat julklappar till dottern.
Frölundashoppen, smidigt värre, och slapp stå i kö dessutom.

Napp, pyjamas + ett par tröjor, nu blir hon än en gång coolast på dagis ;-)

För er som inte vill ut och trängas i julhysterin, rekomenderar jag Frölundashoppen.

En Frölundahalsduk till farmor kanske, eller ett badlakan till syrran?

Tycker Carnbäck och Micke är värda tre stjärnor i betyg hittils också...Dom tillför mycket rutin och vet var dom ska vara på isen...Och Mikael Andersson har aldrig varit en poängmakare och kommer aldrig bli,men tar ett oerhört defensivt ansvar.Sen tycker lilla Eronen helt klart är värd tre stjärnor,han och Ackeström bildar ett starkt backpar som kompleterar varandra bra.Nån sonm vet om alla gubbar är kurranta och fit for fight för drabbningen imorgon.Vem vaktar kassen?

Fina grabbar: Önskar man kunde slippa massa långa listor där personer bedömmer spelarna. Men Ström.... vad motiverar du hans 4 stjänor med? OCh Erronens 3 strärnor?

Flipp & Flopp
Så här 25 omgångar in i elitseren, och visst är det härligt att Frölunda leder serien.

Men vilken spelare har imponerat mest i Frölunda hittills i år? Och vilken spelare kan man kräva mera av?

Jag tycker att Joel Lundqvist har varit helt grym denna säsongen! Och han är min "flipp" än så länge.

Min flopp går till Michael Andersson kaptenen i laget, jag tycker inte Michael har fått ut så mycket av sitt spel i år delvis pga skador men ändå kan man kräva mer av våran veteran.

Jag har även gjort en rankat spelarna...

Min ranking... (5stjärnor = toppbetyg)

Henrik Lundqvist
Joel Lundqvist
Jari Tolsa
Magnus Johansson
Ronnie Sundin
Niclas Andersson
Jonas Johnsson

Fredrik Norrena
Oskar Ackeström
Magnus Khanberg
Peter Ström

Erik Kakko
Jan-Axel Aalavara
Kimmo Eronen
Alexander Steen
Jonas Esbjörs
Jens Karlsson
Mattias Lauukanen

**
Patrik Carnbäck
Michael Andersson

Ej betygsatta
Mikael Svensk
Jonas Leetma

Tränare:

Conny Evensson

Sv: Vilket lag håller du på?
Vf chefen: :) när man var väldigt liten så var det ju Leksand, men sen ne man började hänga med va väll 9-10 års åldern såg jag Ronnie Sundin spela i frölunda dress här i dalarna på en sån där hockey match där alla "proffs" kommer å spelar för moderklubben (ludvika hc) då vart man galen i frölunda, sen bara göteborg e ju att man älskar de! Göteborg sveriges finaste stad (enligt min åsikt).. Ne men Frölunda Indians! Aldrig hata, Bara Älska

aftonbladet
Är för övrigt rätt kul att läsa mats wennerholms krönika i aftonbladet idag.
Frölunda har ju som bekant sveriges 2 bästa målvakter och alla vet ju vilket lag som sägs behöva en ny målis.
Mats skriver att Färjestad nog skulle vilka köpa Norrena som "bara" får stå varannan match i frölundadressen.

« · 170061 · »