Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 225080 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MoDo måste vara en drömlottning !
Du kan ju alltid kolla länken

Jenza: schhhhh! ;)

Sv: ???
Dragan 2k: Det jag gillar minst av allt är ju dessa reklamavbrott. knappt några intervjuer eller repotage alls i pauserna.
Annat är det på C+. Dessutom har dom klart bäst kommentatorer.

svanru: Om domaren tillåter alltför mycket destruktivt spel i form av hakningar, fasthållningar gynnas inte Färjestad eller Frölunda. De andra lagen kommer försöka att dra ner på tempot. Fast å andra sidan vilka lag i slutspelet är det som kör med sådant spel. Mif är inte med.

Portello: Japp. Har aldrig varit förtjust i 4:an och då speciellt deras hockeysändningar. Jg vet inte vad det är med den kanalen som får mig att formligen gå bezerk varje gång jag av misstag sätter på kanalen.

Ingen lottning är enkel som Conny sa i en intervju att om ni skulle möta Abbekås hockeylag kanske vore det en ideal lottning men de spelar inte i elitserien därför inte aktuellt. Men jag funderar över domarna de har ju inte rosat marknaden under elitserien. Normalt brukar de bli blindare och blindare ju längre slutspelet pågår. Detta innebär att lag som är småfula till fula gynnas. Ni som vet: Vilka lag gynnas om min teori stämmer? Kommer detta att påverka VF FBK etc?

Dragan 2k: Tycker du som jag? ;)

NuMountain: Inte ser jag att en eller två segrar hemma för modo är någon skräll. Med den form vi besitter så tror jag på en jämn kvartsfinal.

Klinth: Jag har de högsta tankar om MoDo men jag är realist. Naturligtvis är jag en drömmare också, så hoppet finns där naturligtvis. Fast statistiskt sett så är det otroligt liten andel av mina drömmar som slår in, det är ett faktum.

Frölunda85: Bara att dra till puben och se på matcherna om du inte ser dem på plats. Hade varit kul med slutspelet i en rikstäckande kanal men INTE tv4.

Frölunda85: Nej, usch och fy. Om inte C+ skulle göra det så vill jag då inte att 4:an ska göra det. Hellre då Svt men det lär ju inte hända.

HENKEBUS: Jag tycker att TV4 borde visa hela slutspelet. Alla har ju inte canal+

NuMountain: Du har då inga större tankar om Modo, eller oxå har du väldigt höga tankar om Frölunda. Fullt så överlägsna är nog inte Frölunda, men visst kommer de att slå ut Modo ur slutspelet även om det kanske inte kommer att ske i 4 raka, allt annat vore en skräll.

danne147: Vilket babbel det är. Man skulle kunna tro att ni aldrig varit med om ett slutspel förut. Vad är det ni försöker intala er som ni inte redan vet? Allt mindre än 4-0 i matcher till VF får ses som en stor seger för MoDo.

Visst har vi haft problem mot MoDo. Men vi måste vara påminda om att de gånger vi förlorat mot MoDo har vi alltid haft en sämre slutplacering än MoDo. När vi mötte dem -97 var vi bättre placerade och vann då även med 3-1 i matcher, varav en match med 8-1 i Scandinavium. Så jag tror att vi kommer vinna det här ganska enkelt.

Peter72: men jag tror att leksand skulle passa oss bättre......men modo ska ändå inte bli några problem...=)

Helg Ernest: MODO har alldeles för många dalar i år och att dom skall slå frölunda hemma två gånger under samma runda låter ganska otroligt

danoj: Det låter realistiskt ! Men som den optemist jag är, håller jag på min teori ( c :

Helg Ernest: Nja, finns väl en risk att ni når semi, där blir dock motståndet övermäktigt :)

danoj: Det är nog Västernorrlands tur i år ( c :
Final Timrå - MoDo ( c : Blir ju nära till bortamatcherna isådanafall
för mig 13 mil ( c :

Helg Ernest: Sant, men jag tror det var einstein som sa att statistik = bullshit =)

MoDo måste vara en drömlottning !
Danoj . Ni måste ha fått en dröm lottning , MoDo tar 4a snabba
sen var det slut för i år för er ? Bara retar dig . Men visst kommer ni få det tungt, det är ju inte eran drömmotståndare precis om man ser på statestik .

Sv: GAMLA GOA TIDEN
Frågan är om det är någon idé att egentligen gå på kvartsfinalerna. Det kanske är bättre att spara sig till semi och final?

Patrik Skene: å glöm inte när Reid Simonton la ner icingen när det var nåra sekunder kvar så MoDo kunde kvittera lr hur det var... =)

Sv: Chatt med Conny
danoj: Vi har hela göteborg bakom oss...
åå glöm inte mig här uppe i dala skogarna.. =) hehe

Tickets
[email protected]
I´m really interested in tickets for the game on marts the 7th, we will pay up to 300 sek for each, we need at least 2 tickets.

Chatt med Conny
Vet inte om länken har publicerats tidigare idag, kunde inte se nått länktips iaf, men jag klistrar in den ändå.
Citat från Conny "-Vi har hela göteborg bakom oss"

LITA PÅ DET!!!

HENKEBUS: Glöm inte heller den hårdföre backen Reid Simonton som unvek tacklingar genom att svara med en crosschecking.

Sv: Vet nån någonting om Niklas?
remes:
Niklas har varit sjuk och i går var han väldigt trött och fick vila sista perioden.

liepins: =) jaa vi får hoppas det..

Det känns så J*vla underbart nu, har 4 kedjor som fungerar perfekt! men drag kan ju börja göra lite mer mål =) men det kommer väl i slutspelet men underbart att "Esa" e pigg! Fan han va lungt frölundas bästa spelare på isen i gävle.. å kallio va inte så dålig han heller.. =) hehe men underbart känns det!

remes: Han bara vilade=)

Vet nån någonting om Niklas?
igår på brynäs matchen.. i tredje tror jag inte Niklas var med Kallio å Johnson å lirade... tror kahnberg gick in där... det är ingen som hört om han skadat sig lr nå? hoppas f*n inte de.. han behövs.. =)

Sv: Löjligt med lottning!
Peter72: jopp, fy fasiken vad kul!

mysmi: det är klart att semi och final kommer. var så säker. då skall man allt stå och gapa så man blir hes. He He

Peter72: jo, det hade ju varit kul, men jag hoppas på semi och final :)

mysmi: hela gänget måste ju vara med på toppmatcher.

Peter72: oki, man tackar, det ska jag göra :)

mysmi: F.n vilken osis. men om det blir en femte match så skicka ett mail till mig fort som f.n så kan jag fixa om inte du kan. Jag är medlem och dom reserverar platser på c till oss

Peter72: jag har inga biljetter

mysmi vart skall du sitta på matcherna?

Peter72: nä, det är nog ingen fara, dessutom så brukar det sitta ganska blandat med supportrar tycker jag

mysmi: Ja det kan ju hända. man vet aldrig med MODO. går det bra för oss så kan det ju ske att man får se upp. Nä jag tror aldrig det kommer att hända men lite psykningar kommer det nog

Peter72: jaha du :), kanske ett och annat knytnävsslag oxå ;)....

mysmi: det kan ju vara för att MODO fans sitter alldeles för nära där man får dåliga vibbar då. :))

Peter72: jaha, då förstår jag, jag tyckte jag satt riktigt bra där.....

mysmi: ja det var därför jag sa att jag fick en skitplats. Jag vill inte vara där. Jag vill stå hos goa gubbar på B

Goa Gubbar sitter på B

Peter72: P är väl ändå inte där, jag satt på P i söndags

Peter72: Är det någon som är med i goa gubbar här? jag fick en riktig skitplats i Kålleseum på P. Jag kommer att sitta (flåt stå) med er.

Stiina: jodö det hade varit nåt i hästväg måste jag säga. En riktigt klar VF chans i alla fall

« · 225080 · »