Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 224723 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Löjligt med lottning!
Peter72: Frölunda-Luleå i final igen, det skulle vara nåt det!

Dragan 2k: Förmågan i år är den klart bästa på många år måste jag säga. Ja ghar inte sett ett sånt här bra lag inför slutspelet sen 95-96. Alla vet hur det gick då(final). med undantaget att denna gången står vi som segrare

Dragan 2k:

Då är det du o jag som plockar fram en stryktipsrad tillsammans!;)

Dragan 2k: som jag då, fast jag verkar medföra tur när jag är på sverigematcher och även frölunda......

Squeeze: jag medför otur när jag är för kaxig. Givetvis litar jag på lagets förmåga men som sagt den otur jag medför kan ställa till saker. Köper aldrig några trisslotter, spelar på tips eftersom utgången är given.

Dragan 2k:

(ta i trä)?

Hoppas verkligen Conny och grabbarna har större självförtroende än supportrarna... ;)))

Squeeze: Mmm. I år kommer vi att storma fram. (ta i trä) =)

Dragan 2k: Jovisst var det så. MoDo var bättre och VF sämre än i år. Ändå var det en mycket hård semi där lagen vann sina resp hemmamatcher. I år är rollerna ombytta VF är bättre, MoDo är sämre. VF har hemmafördel - ett måste för ett relativt bortasvagt lag som VF alltid har varit.

VF vinner 4 -1 (seger borta på lördag och hemma på måndag, förlust borta på onsdag, sedan två raka hemmasegrar).

Klinth: ja, Frölunda är mycket bättre än så :)

Dragan 2k: Nu pratar jag inte offensivt utan defensivt - där fanns det stora brister ifjol.

Squeeze: Angående Modo i fjol så tycker jag personligen att laget var lite slagkraftigare än Frölundas. Hoppades på seger då men hade på känn att det skulle bli torsk. I år däremot har jag stora förhoppningar.

Stiina: Håller med dig till 100%, men 5-1 matchen är inte någon bra värdemätare.... Det var bara det jag ville påpeka. Frölunda är mycket bättre än så ;-)

Dragan 2k: Sant som du skriver. Modo är ett bra lag, och de har naturligtvis chans att vinna. Det är ju trots allt fördel Frölunda, med tanke på deras underbara säsong och jämnstarka lag, men slutspel är slutspel och allting kan hända....

Klinth: Säger bara att Modo inte ska underskattas...100% är vad som krävs, i varje byte, för det är inget dåligt lag Frölunda ställs mot.

Fjolårets semifinal avgjordes enbart pga att MoDo hade hemmafördel. Året innan vek VF totalt ner sig hemma i Scandinavium i en match som MoDo redan hade givit upp.

Inget av detta kommer att hända med årets lag.

Alla lag i slutspelet är svåra - och alla måste besegras.

Klinth: Det känns på något sätt annorlunda i år. Innan har det varit: Nej! Nej! Nej! Inte Modo. Det ska bli spännande som tusan och man sitter som nålar och väntar på att det ska bli lördag.

Jag är också imponerad av Modo. De har spelat riktigt bra den senaste tiden. Respekt ska man ha för dem. Men i slutändan tror jag på Frölunda seger i den matchserien, men Modo tror väl lika stenhårt på sitt lag som vi gör på vårt lag.

Men... Frölunda vinner SM guldet i år - det har vi gjort oss förtjänta av.

Stiina: 5-1 matchen säger ingenting. Frölunda hade 0 att spela för och var 0 motiverade. MoDo hade en 5-6 plats att spela för.... That´s it!!!

Squeeze:
'
Sitter och bokar i datorn och där är det caps-lock som gäller,,,

skriker inte,, ;-)

Dragan 2k: Och spellchecken är tydligen urkopplad ;-)

Det är väl inget märkvärdigt med MoDo eller?
Visst har de slagit ut Frölunda förut, men det var andra laguppställningar och andra förutsättningar.

Naturligtvis skall man ha respekt för MoDo, det är ett bra lag, men i bäst av 7 matcher hjälper inte det.

Frölunda mot SM-guld!!!

Squeeze: inte frukta kanske, däremot krävs hårt arbete rakt igenom för att slå ut Modo, det visade inte minst Modos 5-1 seger nu senast. Men det skulle vara väldigt skönt om Frölunda redan från början visar vilka som ska till semi och vinner i Ö-vik nu på lördag, då tror jag att Modo-spelarnas semester ligger en så där 4 kanske 5 matcher bort!

Henkebus:jag skulle föredra modo framför fbk bort....sp bra e dem inte....=)

HENKEBUS: Du låter nästan arg. Eller är det Caps Lock som spökar? =)

HENKEBUS: Vad skriker du för?

Squeeze:

JAG KAN SÄGA ATT VI MÖTER HELLRE FBK BORTA I SJU MATCGER I RAD ÄN MÖTER MODO,,,

MODO ÄR ETT ÄKTA MAGISKT YNDER FÖR VF,, DET GÅR TROLL MOT MODO,,

MEN I ÅR,,, DÅ JÄVLAR!!

Kikkoman: Varför denna oerhörda rädsla för MoDo? Årets VF behöver inte frukta någon motståndare. Dessutom fördel av hemmamatcher hela vägen.

4 - 1 till VF troligt scenario i kvarten...

HENKEBUS: ja jag håller oxå med men om vi nu spelar bra i scandinavium så sla det inte bli några problem mot MoDo. Dem har för tunn trupp och vi har fyra kedjor som kan producera....=)

Kikkoman:
HELT RÄTT!!!

man borde gynnas som seriesegrare,,

Låt lag ett välja något av lag 5-8, sen väljer lag 2 o.s.v...

måste hitta ett system som är mer rättvist för hur man spelat under serien,,,

/Bus

Löjligt med lottning!
kopiera handbollen istället!

Låt dom som vann serien få välja motståndare, sedan dom som kom 2:a och så vidare...

Då hade man som seriesegrare gynnats ännu mera!

Och då hade inte Frölunda spelat kvartsfinal mot MoDo!

Sv: GAMLA GOA TIDEN
HENKEBUS: Nu vet jag var alla mina saknade bokstäver har tagit vägen. Sen hockeysnack började med automatsik uppdatering så hänger sig min dator i 1-2 sekunder ca en gång i minuten. Det som jag skriver under den tiden blir lite konstigt. Nån mer som drabbats av detta?

GAMLA GOA TIDEN
Någon av de gamla rävarna här som kommer ihåg kungen,, nr 10 Serge Boisvert??!!

Att inte hans tröja hänger i taket nu är en gåta det!!

/bus

Sv: Behåll Jensan!
danne147:

Modo har visat intresse. Det är inte mer än ett önskemål från deras sida. Jensa och Frölunda skall inleda kontraktsförhandlingar inom kort.

Behåll Jensan!
Jag läste precis transferrykten på Hockeymagasinet. Där ryktas det om att Jens Karlsson är på väg till MoDo!

Är det någon som vet om det är sanna rykten? Det vore ju rent ut sagt förj-vligt om Kellgren & co släpper Jensan. Han behövs i laget, han är en sån kämpe som kan tända hela laget när det går lite tungt! BEHÅLL JENSAN! Hellre Jens Karlsson än Johan Witehall!

Sv: Frölundanostalgi
BJ:
Ja det var tider det. Sånt händer inte nu för tiden;)

Nu fick du mig att börja tänka på gamla goa hockeynamn..;)

liepins:

Han var tydligen en ganska hetlevrad herre då han i en match mot FBK 1971 rök ihop med FBKs tränare Arne Strömberg bland annat. Han fick inte stå i båset på en månad efter det. :-D

cj80: Detta program är ett sharware vilket innebär att du kan göra 120 manövrar sen måste du starta om programmet.

www.goldwave.com

Man kan ochså skapa 3 st tomma enminutersinspelningar i ljudinspelaren. Spara den tomma 3 minutaren med ett namn. Sen öppnar man den sparade 3 minutaren och redigerar den= spelar in låten.

BJ:

Inte dåligt alltså! Bownass. Given succè!...;)

liepins:

Men vilket namn! Jack Bownass... :-D

Vf chefen: skriv i såfall det i ett brev till mig för jag måste sticka nu och sända hockeyspecial i lokalradion (cityradion Gävle Sandviken)

You gotta love this sport

BJ:

Japp;)

cj80: Eftersom jag jobar på ett callcenter som sysslar med dator support så kommer jag att åtekma md efullständig lösning om en liten sund. Håll ut...

liepins:

Ja, så kan man också kalla det... ;-)

Vf chefen: men den kan väl bara spela in en minut!!

BJ: För det första måste du ha ett analogt ljudkort med line in. (Det har nästan alla). Du behöver en sladd mellan din bandspelare och datorn. Hur den ska se ut beror på vad du har för kontakt på bandspelaren. Gå till kontrollpanelen/multimedia. Gå sen ner till inspelningsdelen och välj ditt ljudkort.När du kopplat ihop detta så klickar du på start/program/tillbehör/underhållning/ljudinspelaren. Starta bandspelaren och klicka på den röda knappen på ljudinspelaren.
Ovanstående beskivning gäller om du har WIN 98
Nu har du skapat en wav fil. Den ska sen göras om till MP3. Tyvärr kommer jag inte ihåg detta utantill.

Nån annan amatör hacker som kan förklara hur man gör en mp3av wav?

BJ:

Nej det har att göra med det vilda drag det var kring laget förr.

Betyg:

vf:
Målvakter: +++++
Backar: ++++
Forwards: +++++
Tränare: +++++
Publik: +++++
Tradition (?) : ++
Form: ++++

totalt: 30/35

MoDo:
Målvakter: +++
Backar: +++
Forwards: ++++
Tränare: ++++
Publik: +++
Tradition : ++++
Form: +++++

Totalt: 26/35

cj80:

Jaså, vad jag har hört så syftar det på den inte alltid så rumsrena hockeyn som VF spelade i början på 70-talet med Bownass i spetsen.

HENKEBUS: har ingen mick och inget program som skall spela in längre än en minut tror jag, dock inte säker

Sv: evensson chat
Har ni läst LAsse Anrell´s artikel om att Frölunda bara är BÄST BÄST BÄST.

kolla Länktipset!

cj80:
en nödlösning är att du tar bandspelaren,, tar den till datorn, tar fram micken, på med inspelning på datorn och spelar in,, det är en amatörlösning men den funkar i alla fall,,,

Sv: evensson chat
frölundaindian: ingen aning, men väntar mig att den publiceras den närmsta halvtimmen

« · 224723 · »