Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 228405 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Fullsatt
ribba9: ja det är tur att man har förtur. men hur är det under semi och final? kommer dom att tinga sektion C och T som vanligt till medlemmar?

Peter72:

Smart analys=)

Peter72: jag skulle nog tror de....det tog ju inte allt för lång tid innan dem va slut..=) tur då att man har förtur...=)

Sv: Vart fan ska man ta vägen?
Los Lobos:

Taget från O'learys hemsida:

Måndag den 3 Mars 2003
18:20 - Kick off, magasin
19:00 - Elitserien, kvartsfinal 2:7, Färjestad - Leksand, DIREKT
19:00 - Elitserien, kvartsfinal 2:7, Frölunda - Modo, DIREKT
19:00 - Elitserien, kvartsfinal 2:7, Timrå - Luleå, DIREKT
19:00 - Elitserien, kvartsfinal 2:7, Djurgården - Hv 71, DIREKT
21:35 - Premier League, Aston Villa - Birmingham, andra halvlek, DIREKT

Antar att det betyder att samtliga matcher är möjliga att visa. Säker är jag dock inte... Om jag inte lyckas få nåt svar idag så får jag väl helt enkelt krypa till korset och slå en signal dit imorgon.

Fullsatt
Kan bara säga att Scandinavium kommer att bli fullsatt vid varje hemmamatch under detta slutspelet. blir det inte det kommer jag att bli oerhört besviken.

Så alla som ser detta heja publik och VF

Sv: Frölunda mot Sm-Guld
Skön kommentar av conny igår.....=)...jag tor dem vinner med 5-1 dax att få fart på målskyttet...

Sv: Biljetter
Los Lobos: att dom inte släpper dom innan fattar jag me..... men eftersom att det är så jäkla svårt att få tag i biljetter så!!
Men om behövs fler matcher så är det väl bara att slänga sig på telefonen så fort man vet och hoppas på att man har turen att få en biljett

Sv: Biljetter
Becka: Troligen så fort de får veta om det blir något 5:e match.

I alla fall inte tidigare...;))

Dysso: Både Frölunda - Modo och Djurgården - HV går på PPV i morgon. Har krogarna tillstånd att sända då?

Biljetter
ÄR DET NÅGON SOM VET NÄR DOM SLÄPPER BILJETTERNA TILL KVARTSFINAL NR5 I FALL DET BEHÖVS EN TILL MATCH FÖR ATT AVGÖRa?????

Dysso:

Min mamma sade: "Tala aldrig med fienden"..;)

Jo visst kan man hjälpa till. Men som du redan var inne på så kan du någ inte räkna med att de visar annat än VF under de närmsta veckorna. Annars är ju O´Learys fint. På biljardpalatset brukar de dock visa det som besökarna önskar..har du tur är du själv där;)

Vart fan ska man ta vägen?
Vilka ställen är *bra* att gå till om man vill få se hockey? (Jaja, Scandinavium.. sluta vara så dryga nu ;))

Tänkte se om man kunde hitta nåt kul ställe som visar DIF - HV på måndag, men vet inte riktigt vad man ska satsa på. Vad är oddsen för att O'learys visar nåt annat än VF - Modo? (Jo, har mailat o'learys och frågat..)

Sen vore det kul med nån form av rekommendation på vilka ställen med C+ som är trevligast att gå till här i Götet.

Någon som vill räcka ut en hjälpande hand till en stackars inflyttad HV-supporter? :)

Sv: Norrena var bra igår!
Kikkoman: han har ju lite erfarenhet av sånt tycks det. Han kommer säkert att få det förtroendet hela tiden.

Norrena var bra igår!
Han gjorde en mycket stabil insatts igår, och jag tycker att han skall få fortsatt förtroende som båsöppnare!

svanru: MM, som sagt, jag är glad att det blev modo, tänk i dom sista matcherna för er är dom inte har nått att förlora och börjar flippa, huva!!

Stiina: Ja iallafall efter 4:e matchen. Jag börjar förstå vad Conny menade efter era KIF matcher

svanru: FBK skickar förhoppningsvis Leksand på semester redan på fredag!

rådbjer: Jag blir stum. Artikeln beskriver på ett bra sätt Leksands sätt att spela hockey. AVSKYVÄRT. Vissa av spelarna i LIF har tagit på sig rollen som bödlar. VIDRIGT.

Los Lobos: Var glada att ni slapp Leksand, yxmördarna från knätofsland. dom-dom-dom-dom-dom

bajenmattias: "Domaren avgjorde matchen till Karlstadlagets fördel... fråga vem som helst??"

Läs om "Dårarnas afton" på bifogad länk i stället...

bajenmattias: Ni får väl snyfta ikapp uppe i leksand

Vf chefen:

Inga faktiskt och föressten angår väl inte det dig för ni skall ju inte möta oss i alla fall för ni är ju så inställda på att Färjestad skall vinna med 4-0 i matcher... Vi hade Fbk i gungning igår men klarade inte riktigt av det...

Föressten Leksand spelade inte fulare än vad Fbk gjorde... 5 utv i sista per för Leksand var i Överkant .. Domaren avgjorde matchen till Karlstadlagets fördel... fråga vem som helst?? Även FBK:arna får du höra att en del av utvisningarna var billiga...

Du kan ta och krypa in i kuvösen igen och somna om för innerst inne är ni fortfarnade förbannade över den där jäkla tummen i första mötet...

Jag vet att Leksand kan spela stundtals fin ishockey och du kanske borde ta dig till leksand och kolla nån match om vi möts i semi men det gör vi antagligen inte... I alla fall om man får tro er !" Experter "

Jag vet att Leksand har kapacitet att störa vilket lag som helst..

Sv: Norrena
erras: Evensson börjar inte experimentera när det handlar om slutspel. Som Henke spelar finns det heller inget annat alternativ, han kommer att få fortsätta stå, det är jag helt övertygad om.

Norrena
bara inte Conny börjar experimentera med Norrena nu.
Henke måste få stå alla matcher!

Sv: som sagt...
danoj: jag har inga biljetter *buhu* :

Dåligt forum - skön seger
Är det bara jag som tycker att Frölundas hemsida saknar ett forum som är lättläst? Jämför Frölundas forum med tex MODO:s. Just nu har de bara en sak som de är bättre än oss på! :-) Forumet! De har ett eget forum där det är lätt att läsa vad trådarna handlar om, hos oss hamnar allt huller om buller och man har ingen aning om var en tråd börjar och slutar. Inte speciellt lätt att följa diskussionerna om man inte är inne på forumet jämt och ständigt.

För övrigt så är det skönt att se att grabbarna gör sitt jobb i en match som jag var ganska orolig för. Nu gäller det bara att visa var skåpet ska stå på hemmaplan. Kan vi för en gångs skull få MODO till att bli ordentligt stressade i ett slutspel så kommer detta att gå vägen!

Sv: som sagt...
Alpina: Biljetterna är redan fixade, modo ska åka dit så det sjunger i plexit på måndag! :)

som sagt...
...Henkan spikar igen, inte fan släppar han mer än 1 mål i scandinavium om han släpper nått över huvudtaget. Nu anser jag att vi kopplat ett strypgrepp på MoDo, konstigt vore väll annars! Man skall ha respekt för alla lag men Frölunda respektive MoDos tabellplaceringar borde tala sitt tydliga språk och jag tror att det är just vad som hänt, återstår o se hur MoDo replikarar, 6-2 alt 5-1 är mitt tips inför nästa match i Scandinavium på Måndag, väl mött då MoDo:iter! Frölundaiter; vallfärda, bättre anledning går ej o hitta nu!!

Sv: ....
FreddanVF:

Om du läst vad jag skrivit tidigare så vet du att jag visst håller med dig på den punkten.

scim: Jag skrev att 4 000 på en kvartsfinal var en dassig siffra om man haft 5 500 på vanliga seriematcher. Det var så jag menade. Men du håller inte med om det eller?

FreddanVF:

Du vet precis vad du snackar om? Visst.

(Med risk för att plagiera det Björn VII skrev i Modoboken)

Modo har haft liknande publiksiffror i öppningsmatcherna i slutspelet åtminstone de fyra senaste åren.

Övik är helt otroligt mycket mindre än Göteborg och sett till invånarantalet är 4000 en bra publiksiffra, om man jämför med 12000 i Scandinavium tillsammans med Göteborgs invånarantal.

Att talangerna börjat sina har man ju hört ganska länge nu. Trots det så har vi en av kandidaterna till årets Rookie i laget, elitseriens lägsta medelålder samt flera andra tongivande spelare som tagits upp ur ungdomsleden. Att Modo varit tvungna att värva många utländska spelare inför denna säsong är ju inte för att talangerna tagit slut utan för att man år efter år dränerats på spelare och svenska värvningar är ju numera en dyr historia med de utbildningsbidragsregler som tillämpas.

scim: Om jag inte minns fel så blev det väl inte fullsatt i kempis förren i sista kvarten sist år. Modo kanske är på väg neråt...

scim: Hah... jag vet precis vad jag snackar om... Däremot har jag ingen aning om vad du snackar om och dina intelligenta uträkningar som du hade.

Vf chefen:

Hehe, sedär, jag har visst glömt att skriva in min nya adress på modohockey.se.
Åter till din fråga: Nej jag använder inte Macintosh, jag har gjort men som student har man tyvärr inte råd med sådan lyx.

scim: Hittade en scim på modos hemsida som hade mailadressen appletalk@mac... nånting

FreddanVF:

Suck, du vet ju uppenbarligen inte vad du talar om. Hemresan var f.ö. det roligaste med hela denna dag.

scim: Jag skrev bara att en dålig siffra här är himmels nivå där ni är. Dessutom är 4 000 en patetisk siffra. Nu sinar talangerna och modo har blivit främlingslegion och fansen sviker i Kvartsfinalerna. Och en match blir ju vad man gör den till. Modo var hemmalag, hemmalaget är det som ska bjuda upp till spel. Det klarade inte Modo av helt enkelt. Inte ens en kasse satte dom. Och ska du till Kempehallen en gång till så kommer då få en lika rolig hemresa.

Vf chefen:

Macintosh??

scim: Kör du macintosh eller?

Vf chefen:

Ja den matchen var jag på, den var betydligt bättre än dagens drabbning. Dessvärre kom jag väldigt sent så jag hann tyvärr inte köpa matchprogram, vilket jag grämer mig över än.

scim: Var du på matchen när Vf vann med 6-3? Den vi ledde med 3-0 efter (minns inte exakt men det var mellan sjunde och tioned minuten) 10 min.

Vf chefen:

LIF spelar ju tydligen mot domaren, så det är väl han som får passa sig...

scim: Äsch, nu blandade jag ihop Chefen och Freddan, nåja, resonemanget håller.

FreddanVF:

Som jag sa, 5500 är fullsatt, men med din matematik borde väl 5500 vara 6800 och 6800 vara fullsatt i Scandinavium. Alltså tar inte Scandinavium in fler folk än Kempehallen.
Ja, jag har haft roligare när jag åkt från Umeå och se Modo spela mot andra lag än Frölunda.

BJ: Det ska ni vara glada över. Hoppas ni klarar er någorlunda helskinnade.

scim: Hur LITEN publik ni har intresserar föga då vi hade 6 800 på den matchen vi hade minst folk på under säsongen och det är väl över fullsatt i Gymnastikhallen med hästlängder? Åker du från Umeå för å se det sketgänget? Jaja roligare kan man ju ha.

Vf chefen:

Inte en enda...

MathiasE: jag hoppas oxå på 4-0 o att dom skickar ut modo på tidig semester är ju aldrig fel*S*

MathiasE:
Visst lutar det åt 4-0 ...hoppas frölunda spelarna har samma känsla nånstans i det undermedvetna så ska nog det här gå vägen...för MoDo

Vf chefen:

Kempehallen tar in 5500, lika många som ni har på era träningar.

« · 228405 · »