nyz: Ta å lite blåbärssoppa och tagga ner för f-n. Komma här och skriva när vi inte ens möter Leksand. Och förresten så fick väl FBK minst lika mycket utvisningar som er så jag tror inte Rönnmark avgjorde matchen mot er fördel. Tror bestämt eran målis klantade sig i Sudden.
Nej det blir till och lyssna på radion och se Färjestad piska upp Leksand istället. Fast den sjunde då fick man plats.
Drömmer mig tillbaka till den gamla goda tiden med Hockeykväll i SVT med bilder från alla matcher. Nu visas väl iofs målen från ZAP matchen i Canal plus "vanlig" men Frölunda spelar ju inte där förräns ev. på fredag och då sitter man på en skön liten röd stol omgiven av 12 000 härligt galna VF fans. Mums.
Linnea: För att jämföra en gång med fotboll så var Henkes tripping en supersnygg glidtackling. Helt regelrätt då han i första hand spelade på pucken men blindstyret Danielsson såg ju givetvis inte detta.
liepins: hoppas han får dömma lite fler utvisningar för att modos målvakt räddade den här gången, eller jag menar räddade o släppte in returerna iaf :>
BORÅSINDIAN: JA ska inte heller gå, FAN jag har gått på varje match hela und serien alla 25, och nu när kvartana börjar så ringede jag och beställde och nåt jävla strul med biljetterna och bla bla bla, men jag sparar pengarna till SEMI respektive FINALERNA tänkte till och med se borta finalen ocm den blir avgörande på borta is , TYP Karlstad!
danoj: Jag kan säga att jag är ganska avis på dej att du får se matchen "live". jag får sitta i tv soffan med match tröja, keps och halsduk och heja på FRÖLUNDA
nyz: Nä, tro mig, att förstå vad ni menar är inte lätt.
Boråsindian: Vissa ska ju vara där live imorgon, lär ju bli ett sjuhelsikes tryck, kommer ihåg när man intervjuvade jonas esbjörs förra säsongen då han satt på scandinaviums läktare under semifinalspelet, och sa "Tänk att få spela inför den här publimen" , det var ju en väldigt stor bidragande orsak till att han köpte loss sig själv ifrån HV :)
danoj: ha, jag trodde minsann att du hade koll på vad jag menade, men nädå... du ville bra gärna in på diskussionen om fult spel och det var den jag inte ville gå vidare i.
Ja, med domare Rönnmark lär det behövas mer än bra spel. Igår ville han verkligen inte att vi skulle få vinna...
Pirro: "I Scandinavium har vi större chans, för då spelar vi bättre när vi får spela defensivt och alnfalla med vass kontringar, så vi trivs rätt bra i Scandinavium"
Jag vet inte om ni tat upp detta innan i Gb.n ( mitt Intenet har Kraschat så jag har varit borta en stund ) men fan va Conny var härlig spyddig i Lördags:
Pirro: "I Scandinavium har vi större s, för då spelar vi bättre när vi får spela defensivty och ala med vass kontringar, så vi trivs rätt bra i Scandinavium"
5 minuter senare Interjuvade man Conny Evensson!
Conny: "Jasså sa han det! Ja vi trivs också ganska bra i Scandinavium"
nyz: nyz: Jag citerade en person samt gjorde min egna slutsats av det han sa. Sen kom du med ett rägt svagt antydande. Lycka till mot fbk imorgon, det lär behövas.
"- Vi räds definitivt inte att spela inför ett utsålt Scandinavium, tvärtom. Det har vi varit med om tidigare och vunnit. Bara inspirerande spela inför en så hockeykunnig publik dessutom."
Hur ska man tolka den sista meningen där, sa han det med glimten i ögat eller var han seriös, han måste ju naturligtvis ha varit det sistnämnda :)
Håller man på VF så verkar det logiskt. :) Hade faktiskt inte haft något imot att se den matchen, men eftersom jag inte är en VF supporter så har jag inte orkat jaga biljetter. Nu är jag mer inne på att få se HV igen, efter att ha sett första matchen live i Jönköping...
ribba9: Jag fick ett brav från VF där vi har sektion C & T fram till matchdag från och med kvart 5 så jag tror och hoppas att det är samma under det andra finalspelet.