Mif-Vf
294809 · Nästa » Till forumet
Sv: Mif-Vf
GuldIndianen:
alla lag kan inte spela gladhockey tyvärr, dagens ishockey är inte som i fornstora dagar då matcherna slutade 8-5, 5-4 i alla matcher nu är det en tät defensiv som gäller (för dem flesta lagen).
Trist att se på ja, men frågan är hur du skulle ställa upp i en match mot ett lag som är hästklasser bättre än erat på förhand.
Svårt att se något lag ställa upp med en hyperoffensivt lag mot Sovjet när de var som bäst, det som gäller är att krympa ytorna, döda spelet totalt och sedan effektivt sätta chanserna när de dyker upp.
Resultatet visar att MIF gjorde helt rätt då man med dagens manskap skulle blivit totalt utskåpade om man ställt upp och spelat det spel Frölunda vill/kan spela.
Glöm inte att för inte alltför många år sedan Lasse Falk var i ett visst lag och spelade drömhockey. Om 5år kanske det är tvärtom igen, man anpassar spelet efter spelarna oavsett om det är snyggt eller inte.
alla lag kan inte spela gladhockey tyvärr, dagens ishockey är inte som i fornstora dagar då matcherna slutade 8-5, 5-4 i alla matcher nu är det en tät defensiv som gäller (för dem flesta lagen).
Trist att se på ja, men frågan är hur du skulle ställa upp i en match mot ett lag som är hästklasser bättre än erat på förhand.
Svårt att se något lag ställa upp med en hyperoffensivt lag mot Sovjet när de var som bäst, det som gäller är att krympa ytorna, döda spelet totalt och sedan effektivt sätta chanserna när de dyker upp.
Resultatet visar att MIF gjorde helt rätt då man med dagens manskap skulle blivit totalt utskåpade om man ställt upp och spelat det spel Frölunda vill/kan spela.
Glöm inte att för inte alltför många år sedan Lasse Falk var i ett visst lag och spelade drömhockey. Om 5år kanske det är tvärtom igen, man anpassar spelet efter spelarna oavsett om det är snyggt eller inte.
Sv: Mif-Vf
Dragan 2k:
Var ta mg tusan sista gången jag beställde PPV när vi möter MIF borta, e så trist att se spelarna med 90 kg tyngder på sig HELA tiden, sen att domaren helt saknar fingertoppskänsla gör ju inte saken bättre, säger som Peter Gyllander, skulle inte domaren STÄVJA armbågar och slag mot huvudet??
Var ta mg tusan sista gången jag beställde PPV när vi möter MIF borta, e så trist att se spelarna med 90 kg tyngder på sig HELA tiden, sen att domaren helt saknar fingertoppskänsla gör ju inte saken bättre, säger som Peter Gyllander, skulle inte domaren STÄVJA armbågar och slag mot huvudet??
Sv: Mif-Vf
Som sagt så brukar det av tradition bli täta, målsnåla matcher i Malmö.
Att spela med tre centrar och fyra ytterforwardspar är ju inget nytt för Frölunda så där ser jag inga problem. Men helt klart är att Joel kommer att saknas i eftermiddag.
Percys kameramän är på plats. Tanken är kanske att dokusåpainspelningen ska göra bortalagen nervösa. Man har nog fattat att det är enda sättet för Malmö att slå storheter som VF, DIF, FBK och HV. Mitt tips är att det blir som vanligt: hårt spel och få mål, slutresultat 1-3.
Att spela med tre centrar och fyra ytterforwardspar är ju inget nytt för Frölunda så där ser jag inga problem. Men helt klart är att Joel kommer att saknas i eftermiddag.
Percys kameramän är på plats. Tanken är kanske att dokusåpainspelningen ska göra bortalagen nervösa. Man har nog fattat att det är enda sättet för Malmö att slå storheter som VF, DIF, FBK och HV. Mitt tips är att det blir som vanligt: hårt spel och få mål, slutresultat 1-3.
Sv: Mif-Vf
danoj:
Bättre än Simpsons, speciellt de senare säsongerna. Du vet inte vad du går miste om...
"I'll start my own theme park, with black jack, and hookers! .. on second thought, screw the theme park!"
Ett citat av Bender, denna (anti)hjälte... (efter att ha blivit utkastad från en nöjespark)
Men vi kanske ska släppa TV-serier och återgå till hockey'n? :)
Jag tror VF kör vidare och visar MIF att det är klasskillnad på lagen.
Bättre än Simpsons, speciellt de senare säsongerna. Du vet inte vad du går miste om...
"I'll start my own theme park, with black jack, and hookers! .. on second thought, screw the theme park!"
Ett citat av Bender, denna (anti)hjälte... (efter att ha blivit utkastad från en nöjespark)
Men vi kanske ska släppa TV-serier och återgå till hockey'n? :)
Jag tror VF kör vidare och visar MIF att det är klasskillnad på lagen.
Sv: Mif-Vf
danoj: Haha. Japp. Han var rätt kul igår men det är han rätt ofta - medvetet eller ej. För övrigt var den andra programledaren mycket bättre än den andra de brukar ha. Hoppas de behåller honom istället för Johan vad-han-nu-hette-i-efternamn. Grishockey eller gröthockey. Vilka hemska benämningar men ack så rätt när det gäller denna typ av spel.
Sv: Mif-Vf
Dragan 2k:
Diggar den kommentaren Gunnar Johansson drog igår på hockeykväll på frågan han fick om hur man effektivast stopar Frölunda:
GJ: -Man täpper till i mittzon å krymper ytorna
Reportern: -Grishockey menar du då?
GJ: -Ja, eller klok hockey..
Nu vet man varför vissa spelade som dom gjorde förra säsongen :)
Diggar den kommentaren Gunnar Johansson drog igår på hockeykväll på frågan han fick om hur man effektivast stopar Frölunda:
GJ: -Man täpper till i mittzon å krymper ytorna
Reportern: -Grishockey menar du då?
GJ: -Ja, eller klok hockey..
Nu vet man varför vissa spelade som dom gjorde förra säsongen :)
Sv: Mif-Vf
danoj: Verkligen. Och så enormt frustrerande att se på. Ett lag som verkligen vill lira och det andra som gör allt för att se till att detta inte sker.
Läste på hockeyligan att man skulle vara hårdare mot det destruktiva spelet. Man var det tydligen inte senast när Mif och FBK lirade. Återstår att se om man gör det nu. Ulf Gyllander dömer. Fördel eller inte?
Läste på hockeyligan att man skulle vara hårdare mot det destruktiva spelet. Man var det tydligen inte senast när Mif och FBK lirade. Återstår att se om man gör det nu. Ulf Gyllander dömer. Fördel eller inte?
Kan bara hålla med. VF spelade exakt lika "tråkigt" innan de hade resurser för annat. Jag minns med fasa hur de skulle tråka sönder FBK och kedjan med Loob.