HEj vi vill ha till baka Bosse ahl till timrå
BOSSE!!!
« Föregående · 49179 Till forumet
Sv: BOSSE!!!
aldrig.
Vi ska ha till baks honom han ä ju BÄST
å han tycker att vi timråsuportrar ä jättesnäll me honom han dansade faktiast för oss när HV var på besök sen så vinkade han åt oss oxå sen fick han blomor av oss då tavckade han oss i timrås G.B
så han älskar oss lika mycke som vi älskar honom!!!
han koer tilbaka
Vi ska ha till baks honom han ä ju BÄST
å han tycker att vi timråsuportrar ä jättesnäll me honom han dansade faktiast för oss när HV var på besök sen så vinkade han åt oss oxå sen fick han blomor av oss då tavckade han oss i timrås G.B
så han älskar oss lika mycke som vi älskar honom!!!
han koer tilbaka
Sv: BOSSE!!!
Varför vill ni TIK:are ha tillbaka Bosse? Satsa på en ny ung målis istället. Titta inte bakåt, satsa framåt...
Länkar:
http://www.modohockey.se
http://www.modohockey.se
Sv: BOSSE!!!
Att ni älskar honom....visst. Att han är bäst...Inte en chans. Skall vi säga att Liv, Lundström, Naumov, Henriksson, Gerber och Rönnqvist är bättre. Sedan finns det väl ett helt gäng övriga förutom det. Han blir dessutom inte yngre. Nää, visa norrlandstakter och våga släppa in nån ung, lovande målis.
Sv: BOSSE!!!
Kolla statistiken. Bosse har en SVS% på 92.06 (2:a i serien, Gerber bättre). Nu har han ju bara spelat 9 matcher, men ändå.
Jag är dock tveksam till ifall Bosse skulle klarat av att vara förste målvakt i år, han har lite förslitningsskador och så. Han fixade ju till knäna med operation vid jul. Men som backup är han perfekt, och just en sån målvakt vi behövde bakom Stefan Liv.
Kanske Bosse och Stefan är det bästa målvaktsparet i serien??
Jag är dock tveksam till ifall Bosse skulle klarat av att vara förste målvakt i år, han har lite förslitningsskador och så. Han fixade ju till knäna med operation vid jul. Men som backup är han perfekt, och just en sån målvakt vi behövde bakom Stefan Liv.
Kanske Bosse och Stefan är det bästa målvaktsparet i serien??
Sv: BOSSE!!!
Visst är det ett bra par men för att vara lite patriotisk så måste jag även nämna MODO:s Hirsch och Lundström. Det paret är jämnare än vad Liv och Bosse är.
Sedan vad det gäller statistiken så ljuger den till viss del. Jag tror definitivt inte att Bosse haft de lysande siffrorna om han stått i Timrå som första målvakt.
Sedan vad det gäller statistiken så ljuger den till viss del. Jag tror definitivt inte att Bosse haft de lysande siffrorna om han stått i Timrå som första målvakt.
Sv: BOSSE!!!
Men Hirsch och Lundström hade haft samma siffror eller??
Vi måste väl ändå kunna jämföra Modo och HV som lag, och då borde ju statistiken vara tillämplig. HV har släppt in 107, och Modo 111. Ganska jämnt.
Liv SVS% 91,67 GAA 2,31
Bosse SVS% 92,06 GAA 2,36
Hirsch SVS% 89,80 GAA 2,78
Lundström SVS% 89,87 GAA 2,24
Av statistiken att döma drar jag slutsatsen att Modo's försvar är snäppet bättre än HV's och HV's målvakter är snäppet bättre än Modo's.
Totalt då? HV släpper i snitt in 2.55 mål per match och Modo 2.64.
Vi måste väl ändå kunna jämföra Modo och HV som lag, och då borde ju statistiken vara tillämplig. HV har släppt in 107, och Modo 111. Ganska jämnt.
Liv SVS% 91,67 GAA 2,31
Bosse SVS% 92,06 GAA 2,36
Hirsch SVS% 89,80 GAA 2,78
Lundström SVS% 89,87 GAA 2,24
Av statistiken att döma drar jag slutsatsen att Modo's försvar är snäppet bättre än HV's och HV's målvakter är snäppet bättre än Modo's.
Totalt då? HV släpper i snitt in 2.55 mål per match och Modo 2.64.
Sv: BOSSE!!!
Nää Hirsch och Lundström hade inte haft samma siffror heller... Jag vill bara säga att statisktiken ljuger ibland.
MODO:s försvar är nog inte så mycket bättre än HV:s. Däremot spelar MODO lite offensivare än HV, därmed inte sagt något ont om HV:s spelstil, vilket medför att man får mycket kontringar med 2 mot 1 eller 3 mot 2 som följd.
Liv är den klart bästa (och rooligaste) målvakten i ES, men jag tror att om Bosse stått mer matcher så hade hans snitt sjunkit till viss del. Dessutom börjar Bosse bli lite till åren, iofs ingen ålder för en målvakt men att Timrå skall ta tillbaka honom ser jag ingen mening med. Man bör istället satsa på en ung, lovande målvakt. Gärna någon som man kan få att stanna 2-3 år så man får kontinuitet bakåt och som backarna kan bygga ett långsiktigt förtroende med.
MODO:s försvar är nog inte så mycket bättre än HV:s. Däremot spelar MODO lite offensivare än HV, därmed inte sagt något ont om HV:s spelstil, vilket medför att man får mycket kontringar med 2 mot 1 eller 3 mot 2 som följd.
Liv är den klart bästa (och rooligaste) målvakten i ES, men jag tror att om Bosse stått mer matcher så hade hans snitt sjunkit till viss del. Dessutom börjar Bosse bli lite till åren, iofs ingen ålder för en målvakt men att Timrå skall ta tillbaka honom ser jag ingen mening med. Man bör istället satsa på en ung, lovande målvakt. Gärna någon som man kan få att stanna 2-3 år så man får kontinuitet bakåt och som backarna kan bygga ett långsiktigt förtroende med.
Sv: BOSSE!!!
Visst gjorde han det. Men det två år sedan nu... Och man lyckas inte som målvakt på gamla meriter.
Jag förstår att många av er TIK:are har honom som nummer 1 men kanske är det dags att försöka få en ny målvakt som kanske är ännu bättre, för sådana finns det.
Lyckas ni vända upp från kvalserien (den kommer ni nog att hamna i, tyvärr) så är det just målvaktssidan som måste prioriteras. Med lite tur och kanske lite finländska kontakter kan ni få en riktig storkeeper från vårt östra grannland.
Jag förstår att många av er TIK:are har honom som nummer 1 men kanske är det dags att försöka få en ny målvakt som kanske är ännu bättre, för sådana finns det.
Lyckas ni vända upp från kvalserien (den kommer ni nog att hamna i, tyvärr) så är det just målvaktssidan som måste prioriteras. Med lite tur och kanske lite finländska kontakter kan ni få en riktig storkeeper från vårt östra grannland.
Sv: BOSSE!!!
Har Ola Nilsson en repertoar?? Måste inte något vara allmänt känt för att man ska kunna sno det??
Nej, Livs dansshow utmynnar ifrån Bosse Ahl. North Banks har sen långt tillbaka skanderat "Bosse dansa, vi vill se..." efter seger-matcher. Och Bosse har dansat. Den traditionen fortsatte av någon anledning med Liv (det har inte förekommit med andra målvakter) och han utvecklade helt enkelt numret lite grand.
Nej, Livs dansshow utmynnar ifrån Bosse Ahl. North Banks har sen långt tillbaka skanderat "Bosse dansa, vi vill se..." efter seger-matcher. Och Bosse har dansat. Den traditionen fortsatte av någon anledning med Liv (det har inte förekommit med andra målvakter) och han utvecklade helt enkelt numret lite grand.
Sv: BOSSE!!!
tik456:
Ja, jag är definitivt MODO:it. Jag tror och tycker att HV skall behålla Bosse som backup. Vad jag INTE tycker är att han skall återvända till TIK med pressen på sig att vara frälsaren personifierad.
Frisco:
Liv är utan tvekan sig själv. Han är nog en av de struligare hockeyspelare i Sverige. En annan duktig spelare har samma tendenser. Den jag pratar om är Foppa som inte sällan glömde saker. Som exempel hade han ofta glömt klubborna till bortamatcherna. Han glömde att linda dem, han glömde ackrediteringen ett flertal gånger vid OS i Lillehammer osv.
Genomgående för de flesta duktiga svenska hockeyspelarna är att de är lite åt det slarviga hållet.
Ja, jag är definitivt MODO:it. Jag tror och tycker att HV skall behålla Bosse som backup. Vad jag INTE tycker är att han skall återvända till TIK med pressen på sig att vara frälsaren personifierad.
Frisco:
Liv är utan tvekan sig själv. Han är nog en av de struligare hockeyspelare i Sverige. En annan duktig spelare har samma tendenser. Den jag pratar om är Foppa som inte sällan glömde saker. Som exempel hade han ofta glömt klubborna till bortamatcherna. Han glömde att linda dem, han glömde ackrediteringen ett flertal gånger vid OS i Lillehammer osv.
Genomgående för de flesta duktiga svenska hockeyspelarna är att de är lite åt det slarviga hållet.
Sv: BOSSE!!!
Så hamnade man här då, av ngn anledning...
Vad det gäller dansande målvakter så känner jag bara för att inflika att Petter minsann kan dansa han med! Han kanske inte har gjort det så ofta, men det var ett jäkla nummer han satte upp under en isträning i MoDohallen för ett antal år sedan... ;)
Vad det gäller dansande målvakter så känner jag bara för att inflika att Petter minsann kan dansa han med! Han kanske inte har gjort det så ofta, men det var ett jäkla nummer han satte upp under en isträning i MoDohallen för ett antal år sedan... ;)
Länkar:
http://hhoger.cjb.net
http://hhoger.cjb.net
« Föregående · 49179