Luleå HF

SHL · 122123 inlägg · 893 ämnen
« · 335924 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Piteå vann idag mot Bajen med 4-1 det var starkt gjort.

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Vivix: Mange borde iofs kunna ta upp kampen, och Brabenec.

Äntligen PP. Mannen som åker skridskor lika långsamt som Kristina Lugn pratar sitter utvisad.

Kickan: Nej, men han kan ju bli! Jag tycker att alla ska gå med i den tävlingen och försöka kommi ikapp Nordan och Linus

Vivix: Husse är nog inte riktigt med i tävlingen. Nordan och Linus låg ju delad etta i interna målligan inför dagens match.

lizzard: Nej, det har strulat lite hela tiden. Dom har bytt hörlurar och tjafsat.

Vivix: Dom har stora problem med sändningen. eller är det bara problem för mig?

lizzard: Och Huskowski (har gett upp att försöka lära mig stava till det namnet) skulle behöva göra en 7-8 mål för att komma ikapp.

Kickan: Då får gärna Nordan göra 2-3 mål till om det funkar så, då blir det storvinst.

Kickan: Ja det är sant. Om målen fortsätter att trilla in i den här hastigheten är nog ditt enorma optimist tips inte så långt borta.

Vivix: Linus ville nog inte låta Nordan dra ifrån i skytteligan, så han var helt enkelt tvungen att göra mål.

Vivix: Möjligen glömde båda lagen att de ska ha målisar också.

Kickan: vad händer nu då, mål igen av Fagemo!

Jag menar, det måste vara alldeles jättefel ju. Bara 12 sekunder mellan målen.

Kickan: Tjohoo nu e det 2-2 Linus Fagemo

Äsch. Nu blev det ju alldeles fel. Pajas-Cluben skulle ju inte göra fler mål ikväll

lizzard: Tjoho! Jonas N är en älskling, absolut! Underbart. Nu sätter vi tvåan snart.

lizzard: Man får aldrig vara glad så länge:(

2-1!

Så långvarig blev den glädjen :(

Kickan: Härligt 1-1 nu kommer vi igång

Kickan: Jaa andra perioden är igång och målen kommer:)

Andra perioden är igång. Just andra perioden förväntar jag mig mycket av - den här säsongen är det i just andraperioderna de flesta av LHF:s mål har gjorts. I fjol var det precis tvärtom. Då spelade LHF totalt värdelöst i andra perioden. Vad beror den förändringen på?

Inte bra. Vi får inleda med BP : (

Sv: LHC-LULEÅ
1-0!

Dysso: Verkar ju vara ett hyfsat avancerat spel. Själv har jag än så länge bara fått fundera ut något lagnamn som skall ingjuta skräck i motståndarna, eller få spelarna att vrida sig i plågor av pinsamhet ;)

Kickan:

Sparkboll är trist, det håller jag helt med om. Spelet däremot är faktiskt kul. Det krävs inte mycket fotbollskunskaper för att spela. Om man tror att det funkar som fotboll gör i verkligheten så lär det snarare gå riktigt illa...

Dysso: Äsch, sparkboll. Sånt är ju helt ointressant ju.

Underdog: Vinner vi inte så är det så klart domarens fel.

lizzard: Bra, lite ordning i kaoset då:)

Vivix: Nu sa dom att det var Gusten...

Vem står egentligen? På webbradion pratar dom då om Hento.

Dysso:

Ah, kanske ska slänga med en länk till själva spelet också, inte bara artikeln. Håll till godo.

Vill ni läsa mer om vad Jonas Nordquist gör på fritiden?
Kolla på länken, en hyfsat lång intervju om ämnet. Robert Nilsson är också med i den, men det är smällar man får ta. ;)

Förövrigt ett spel som det finns ett antal personer här från SpS som spelar, jag blev t.ex. ditlurad av OskarB för ett bra tag sen, och har nu fått Chief att börja spela. Även Paddan har reggat sig, men han har nog några månader kvar innan han får ett lag..

Kickan: Det ska bli kul att se dig käka upp ditt "pissa på linköping". Bäst du lägger upp ett ursäktande bortförklarande tal redan nu.

Kickan: ;) nånstans där bör väl förnedringen stanna ja... Stackars Norrena....

Stämmer det att Hento inte står ikväll?

Albert Hall: Är inte alls orolig fastän Gusten står, han behöver lite att stå lite matcher + att han var mycket duktig mot MoooDoo.

Det ÄR Gusten som står. Även Expressen säger det och att Hento är lite småkrasslig.

Kickan: Jag har aldrig hört nån säga så varken före eller efter den gången i ett sammanhang som inte handlar om just den händelsen.

Frisco: Det kanske var det tidigare men nu får det väl anses vedertaget i hela landet, elle? I vart fall tycker jag att det ganska så bra uttrycker att man förnedrar någon.

lizzard: Jag tror att han skojade lite. Jag hade heller inte velat minnas gårdagen om jag hade varit HåVeare.

Kickan: Det med att pissa på andra människor är inte det Skelleftemål?

Jag såg Hannu Henriksson döma förra säsongen en match i Gavlerinken. Han dömde ju nyligen i Karjala Cup. Han är bra tycker jag.

Dysso: Jag vet dock inte om det blir plus ett år för varje ytterligare öl sedan, men studietiden lär ju ha satt djupa spår i en. Inte undra på att man inte orkar gå ut så ofta längre.

Dysso: Denna match är för att komplettera omgång 21 skulle jag tro för endast LHC och LHF har spelat 20 omgångar.

Frisco: Nej, Fredde har ju inget med vare sig LHF eller LHC att göra den här säsongen. Jag menar bara att vi kommer att - som Jonte skulle ha uttryckt det - pissa på Linkping.

Frisco: Det var väl den trion som dömde Gårdarmatchen igår? Vet ingenting om dem, men förhoppningsvis håller de bättre kvalitet än Jyri Rönn. Rönn är en jävla katastrof. Sämre än samtliga ES-domare, och det vill inte säga lite.

Kickan:

Det är alltså redan kört, man kommer aldrig återhämta sig. Då är det väl bara att fortsätta på inslagen bana...

Föresten, varför spelas det bara en match idag? När ska resten av omgången spelas? Märkligt med bara en match på en hel helg...

Dysso: gud påstår att det tar ett år för kroppen att återhämta sig helt efter en enda öl. Jag är förvånad över att världen inte har dött ut helt ännu.

Kickan: Inte är det väl 987 i utvisningsminuter du menar nu när Fredrik Svensson har börjat med dalmål?

Underdog: Det känns bra att du tippar 6-1 till Linkping, då vet jag att verkligheten ligger närmare 6-1 till LHF. Du brukar faktiskt vara en rätt usel tippare : P

987-0 till LHF. Sådeså.

Vet någon varför dom har flyttat upp matchstarten 1 timma beror det på att det går på ppv?

« · 335924 · »