Portello: Eftersom kommentatorerna plötsligt blev tysta emellanåt och verkade mer koncentrerade på att surra med varandra än att se och tala om vad som händer i matchen vet man ju egentligen inte vad som hände under den tiden. Kanske satt de och pluggade in spelarnas namn, vilket i så fall var välbehövligt.
Hutta: Såvitt jag vet har inga mål dömts bort, eller menar du att Pölsan automatiskt borde tilldömas mål okså utan att behöva göra något varje gång en LHF-spelare blir utvisad?
lizzard: Jag tror inte att de vet vem de missade ens. Jantagligen såg de två tröjor med "Nilsson" på och konstaterade att det måste finnas fler än en. De tycks nu ha noterat Mange iaf, och Petter. Då är det väl Skuggan de inte har koll på också är en Nilsson.
Kickan: Och vem är Tellqvist? Gissar att dom menar Tellström. Dessutom tycker jag att dom surrar lite väl mycket mellan varandra. Även då spelet är igång.
Portello: Det måste ju vara besvärligt att vara beroende av nånting som inte finns.
Själv så håller jag igen lite på inläggen just nu. Jag vill vara målspottare så länge som möjligt. Där för har jag bestämt mig för att jag ska skriva allting som jag annars skriver i guldtråden i ett enda inlägg ikväll. Så ni kan vänta er ett mastodontinlägg med myckket sorg/glädje och diverse ylanden vid 21.15 ikväll.
Okej, då är det bara en timme kvar till nedsläpp borta mot Pölsan, så det är dags att starta uppladdningen i guldtråden.
LHF:s skadelista börjar nästan kännas hanterbar nu, även om man förstås skulle vilja att någon skadelista inte alls existerade. Hur som helst bör alla utom Fabbe och Tuukka vara i spelbart skick idag.
Dags för revansch efter den extremt målsnåla förlustmatchen senast vi mötte Pölsan borta. LHF:s islossning fortsätter med än större kraft vilket bör betyda minst 7-1 till oss. Så blir det, appselut.
...och nu ska jag logga ut på jobbet och pallra mig hem, så ni får stå ut med att ddet bara finns en av mig resten av kvällen. Huuuur ska ni klara er? ; )
zigge: Prexis så, så det är bäst att du inte besudlar guldtråden. En Kicka kan bli väldigt arg så jag vill inte ens tänka på hur den sammanlagda effekten av två av mig skulle bli. Å andra sidan borde det uppvägas av att jag oftast är glad.
zigge: Nej, under förhandlingarna hänger jag inte på SpS. Däremot skiter jag i att logga ut när jag sätter mig i förhandling så det ser ut som att jag är online fast jag är oonline. Det är ungefär samma sak hemma där datorn står på dygnet runt när jag är i Luleå, även om jag inte är hemma i lägenheten.
Portello: Inte har jag då för mig att jag besudlat guldtråden med några knepiga länktips, däremot har det nog blivit en och annan urspårning av undertecknad i den tråden.
Dysso: Vaknat på fel sida? Om jag nu frågar Kickan om hennes SpS:ande, o sen ger 'goda råd', so what? Jobbigt att folk loggar in?? NoWay!! Utan folk vore här väldans tråkigt!
Kickan: HS ? Hetere inte SS nu? Elr SpS? Är du HELT SS-maniserad? Loggar in hemma på lunch, på jobb, under förhandlingar...tror inte jag skulle vilja biträdas av Dig, under säsong... Har Du ingen LapTop med Edge/GPRS så du alltid kan va me, även på bussen?
Portello: Finns det två Kickan nu? Isf glömde jag att stänga ner HS när jag gick hemifrån efter lunchen. Jag funderar nästan på att gå runt till alla datorer, det lär vara minst 50, på jobbet och logga in på SpS för att vara värst : )
Kickan: .... och visst är det säkert en del Myllys förtjänst att det är så populärt att vara målis i lule. Numera slåss ju pojklagskillarna om att få stå i mål. När jag var ung och lirade så puttade vi in den sämste i målet så att han skulle göra så lite skada som möjligt i vårt anfallsspel.
Fast jag tror att det öht är mycket coolare att vara målis nuförtiden. Även i fotboll tex. Många stor profiler är ju målvakter.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Fan, du ljuger väl? Annars måste det vara väldigt länge sedan.