Kickan: Eftersom det allt som oftast brukar vara mitt fel när något barkar helt åt skogen i den här gästboken så får jag väl göra det enda rätta och försöka råda bot. Hur mycket ska jag betala och var ska jag sätta in pengarna? ;)
lizzard: Det här var faktiskt ett bra trådnamn. ännu en tråd som kan återanvändas, om och om och om och om igen. Nu har vi en dagenförematchtråd och en match(guld)tråd. Fattas bara en dageneftertråd da där man kan diskutera eventuella baksmällor och glädjerus.
Imorgon vinner vi, lätt. 4-2 till oss och klättringen uppåt i tabellen tar fart på allvar. Snygg-Mange, JR, Husse och Häger gör LHF:s mål.
Paddan: Nej, jag har förstått det ; ) Det skulle nog räcka med en enda stor otråd.
Förrexten var jag fullt medveten om att jag skrev i fel tråd, men jag skrev där i alla fall eftersom jag svarade Chief. Din synd är värre eftersom du startade en diskussion i fel tråd : P
Lingonben86: Inte trots, utan tack vare. De unga har klivit fram mer än jag någonsin kunde föreställa mig. De är helt respektlösa. Om de betydligt äldre gamla idolerna inte hänger med kör de över dem, något som ännu äldre fd hockeyspelare säger att de aldrig skulle ha vågat på deras tid eftersom de hade alldeles för stor respekt för idolerna.
Albert Hall: Intervjun med Häger är den bästa intervju jag har läst sedan den i XP där Bulan berättade om bl.a. sin syn på ES-domarna. Fan att jag inte har kvar den.
Har du tänkt på att våra spelare alltid är så mycket roligare än alla andra när de intervjuas? Är det en luling som intervjuas är intervjun full med underfundiga svar - något som är betydligt mer ovanligt när det gäller olulingar.
Paddan: Att fegtippa är att tippa 3-2 till hemmalaget, och det hade jag ju inte gjort. För övrigt var mitt tips ett gammalt tips som jag la in när jag tippade ett 20-tal omgångar för att ha ett tips om jag skulle missa att tippa samma dag som matchen, vilket jag gjorde nu. Jag är iaf glad att jag inte kom ihåg att lägga in ett nytt tips för då skulle jag ha tippat en mycket större LHF-seger, och då hade det ju inte blivit några 15 poäng.
Chief: Ja just ja, vi har ju älsklingar att utse. Tror vi kom av oss i glädjeruset mot MooDooisterna när alla var älsklingar, men älsklingast i den matchen var ändå Mange, så han är Omgångens Älskling i den matchen.
Efter Pölsamatchen var vi så deprimerade att vi aldrig lämnade några förslag på kandidater, men Frallan är väl en lämplig kandidat eftersom han iaf gjorde mål.
Zippersmatchen är svårare eftersom jag skulle vilja utse flera. Husse fick ju t ex äntligen göra mål men undrans om inte Jonas N gjorde en ännu bättre match. Snygg-Mange var också bra.
Åsså matchen mot Gläfsers då. Jag tycker det är på tiden att en av veteranerna utses nu. Bulans mål var ruggigt snyggt och efter Åkerströms mål fick de nästan klippa loss pucken, typ. Någon av Bulan och Ågi tycker jag alltså.
Följer Piteå - Almtuna och Skellefteå - Aik på onlinen 1-0 till Phc efter första. Men tyvärr ligger Skellefteå under men samma siffror mot Aik. Aik har haft fin utdelning på sina skott Skellefteå vann skotten med 12-3.
Ja vi är också rätt överraskade. Nog hade vi också trott att vi skulle ligga bättre till efter 15 omgångar än sexa, alltid. Men faktum är att många av dom andra lagen inte är riktigt så dåliga som man kan tro när man läser laguppställningarna. Fast gamlingarna i dom lagena kanske håller längre än man tror? Fast nog kommer vårat unga lag i längden att visa sig överlägset ändå...
Det verkar vara osäkert om Skrbek spelar imorgon pga sin fot, men annars är det samma lag som mot Timrå. Det blir nog en jämn match hoppas på en 3-2 seger till Luleå.
Två snabba i början, Leksand försökte men det hjälpte inte. Deras "två snabba" var verkligen snabba också. Fast åas är det inte bra för mitt blodtryck när sånt händer...
Meeen... vad hittar jag när jag går igenom gårdagens inlägg här på SpS? Jo, ytterligare en ny bottennotering i Paddans usla försök till humor. Jag hoppades i min enfald att vi redan sett bottennivån och allt bara kunde gå uppåt, men oj vad jag bedrog mig.
Portello: Enligt sprotradions utsände igår kväll (vad-är-det-han-heter-nu-igen?) så var det en riktig stänkare rä-rä-rätt upp i krysset.
Undrar om inte Timrå drabbats av det Bajen fotboll lidit av i några år? Alla lag som kommer dit tycker att det är kul och inspirerande med fin arena att man alltid gör bra matcher där.
Albert Hall: Ganska underligt hur olika personer uppfattar ett mål. Enligt en tidning är Åkerströms mål årets skott i Sydkraft arena, enligt en annan är ett tamt slagskott. Sanningen är nog någonstans där imellan.
Portello: Rätt bra intervju med Hägerbäck också. Roligt att läsa tabellen dessutom. Vi avancerade fyra placeringar på en match. Om vi avancerar likadant de två närmaste matcherna så kommer vi att leda serien överlägset.
Portello: nja, inte helt korrekt. Man kan visst spela sjulingar, men inte på Lången. Har du ett konto i våran spelbutik på nätet så finns det ett spel som heter Oddset Mixen och där kan du spela på upp till åtta matcher i samma vad.
Chief: Dysso har hamnat i en lång och väldigt djup formsvacka. Han har dalat som en sten från en imponerande fjärdeplacering till att numer inta en väldigt medioker åttonde plats.
Hmm, kanske dags att säga g´natt redan nu ifall Telia gör verklighet av hotet att stänga telefonlinjerna i området från klockan 01 och ett par timmar framåt.
Portello: ...och Kickan fick minsann 15 poäng i Tvävlingen. Där ser man, var ett jäkla klagomål och gnällande från henne när man själv fegtippade, men som luling går det tydligen bra...
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Hur mycket ska jag betala och var ska jag sätta in pengarna? ;)