Luleå HF

SHL · 121164 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
alfnisse: nej spec inte i vår egen match

Det verkar som det blir förlust i kväll och även nästa match mot Djurgården som gör en riktig platt match idag mot Brynäs

Nu kan ju luleå låta alla sina spelare vila 2 månader för att sen kanske bli sugna på att klara av kvalserien

alfnisse: konstigt alla (överdrev lite) lag gör en dålig match före de ska möta Luleå. Hv var det förra gången. för att sedan vinna mot luleå. :(

jobbigt. 5p upp till 9e platsen.

alfnisse: visisonen var att Luleå skulle ha ett guldlag i år 2008 istället kan det bli året då Luleå spelade sin sista match i ES

Det var inte många rätt ikväll. Spelarna åker omkring som yra höns på isen och verkar inte ha någon aning vad de gör där ute. Riktigt illa att se. Att det bara blev en 4-2 förlust för vi tacka Gusten för då han räddade oss från en riktig storförlust. Timrå var bättre på precis allt.

Ironisk med Vision 100 som Luleå tidigare arbetade med. Den visionen innebar ett SM guld inom tre år, dvs denna säsong. Längre från SM guld har vi knappast aldrig tidigare varit.

Lövva: Jag laddar då för kvalserie redan, säg ett enda som talar emot det?

Linkan: Det enda som talar för det är väl just det faktum att inget talar för det

Linkan: här kommer en lista med argument till varför vi undviker kvalserien:

Ja, fler argument än så kommer jag inte på.

LL: tack min ser nog likadan ut..

LL: Ja, jag tror du fick med hela listan där minsann!

Inför tredje med 2-2 hade redan klart för mig att det skulle bli förlust återigen. Dom kämpar men kunnadet saknas v räcker helt enkelt inte till iår. Djurgården kommer att äta upp oss nästa omgång efter sin klara förlust idag.

Lövva: Men föreningen måste ju AGERA vi kan ju inte acceptera detta. Jag hade inte tyckt det varit lika farligt om vi kämpade och spelade bra men hade lite otur...men det finns ju nada som funkar okej vi gör två pp mål idag men det var mer tur och förr eller senare måste ju nån puck trilla in

Lövva: jag såg sista minuterna av andra och hela tredje, och det var helt makalöst dåligt. Timrå behövde knappt ta i, Luleå såg totalt disharmoierat ut. Något är oerhört ruttet inom laget, och något måste hända i positiv riktning och det jävligt snart. Har man fel inställning i elitserien kommer man att ha fel inställning i kvalet också, och har man fel inställning i kvalet åker man ut - så enkelt är det.

LL: "disharmoinerat"? Vad fan är det för ord? "Disharmoniskt" skulle det ju ha stått.

Sen är det ofattbart at Pukka ges istid match efter match sämre spelare är det svårt att hitta!

Salcin: Det är klart det blir förlust om man har inställningen att spela 2-2 varje tredje period. När Luleå med 1 minut kvar skulle göra ett tappert försök att kvittera såg det ju ut som hönsgård! precis som vanligt och med Burra i högsta höjd

Salcin: Idag kan jag dock förstå det då både Obsut och Skrbek saknades

Salcin: pukko skulle inte ens platsa i div 1 tamejfan..säger ju allt om Luleå för tillfället...

LL: Precis, spelarna tycks sakna tro på vad de gör och den där gnistan man kan hitta i ett vinnande lag är obefintlig.

Föreningen måste agera NU om de vill ha kvar ett lag i eltiserien.

Linkan: Nog vet du väl om att Burra är lösningen på alla världens problem...

Lövva: Han gör så pass mycket skada på isen att det vore bättre att ta in en junisback.
Bänka karln resten av säsongen och spela in en lokal förmåga med hjärta för klubben inför kommande kvalserie.

Lövva: Men är Luleå så fattiga att man inte kan värva en allsvensk back som täcker bort Pukko vete klån om man ska spela i ES!

LL: Man kollar hellre Björklöven i allsvenskan eller vilket annat ES-lag som helst för den delen istället för Luleå. För LHF är allt som hockey inte ska vara nämligen långsamt, segt, dåligt, oinspirerat, trögt, tafatt.
På måndag ska dom få höra hur jävla dåliga dom är.

AVGÅ 2xROGER!!

Linkan: Förlängningen med Pukka gjordes samtidgit som med Saravo. Bägge avtalen är på 1+1. Oavsett hur denna säsong slutar så ska han bort.

Bolivar: Skulle inte förvåna det minsta om det sk 1+1 är ett likadant 1+1 som Niinimäki finns dvs löneökning inför säsong 2. Pajasarna som styr har jag inte förtroende alls för längre.

Linkan: Vad fan såg du inte hur HV junioren åkte från Pukka från i princip stillstående???
När han kom till Luleå så fattade inte TPS + Tappara:s fans hur fan han kunde platsa i Luleå, Dom sade han är segare än en Viking Line färja som lägger ut från Åbo hamn + spelsinne har han inte mye...

Salcin: Risken finns. Inget förvånar längre.

Bolivar: Det var enda orsaken varför Peksi stannade kvar i Luleå, Skulle inte Luleå signat Pukka då hade Peski dragit till Tappara ånyo och det ville Luleå undvika!

PEN: finns bara en klubb som värvar sånna spelare. saknar ord...

PEN: Men det måste ju ändå gå att bänka sopan, och värva in en allsvensk spelare som håller högre klass..

Linkan: Två till också, Leksand och Malmö. Men vi vet ju hur det har gått för dem de senaste åren...

Salcin: Skriv på listan om du inte har förtroendet för de som styr, Och för den delen alla andra det är ett sätt att visa sitt missnöje mot det som sker inom Luleå!

Sedan Niinimäki kan ge mig den att Luleå står för delar av hans lön fortf fast det låter sååå jättebra när Husse säger saker och ting som sportrådet lagt i hans mun, Bara inte dom kör med ursäkten vi kan inte röra pengarna pga elitlicensen den är det som dom ska minst av allt oroa sig för åker dom då spelar elitlicensen inte ett skit!

Linkan: Ja jag håller med dig till fullo, Bara gå och se vad Löven har att erbjuda eller annan klubb i allsvenskan!
Men det lär ju inte sportrådet fatta!
Vet även att Luleå är erbjuden en ES spelare som vill bort från den klubb han är nu i, Men tror nu Husse eller sportråd ens hört av sig till denne spelares agent??
Nej varför göra det båten guggar så stilla där dom sitter!

PEN: 18 mille i TV-pengar försvinner direkt + sponsorpengar lär minska drastiskt vid nedflyttning så nog borde det vara värt pengarna att förstärka laget, inte minst för att visa att man inte gett upp totalt!

PEN: Det är ju hemskt om det stämmer och om man känner till hur Luleå sköts så stämmer det till fullo. Jag sitter här och undrar om vi ens kommer kunna konkurera om svenska spelare i allsvenskan den dagen vi spelar där. Tror inte vi har en chans då spelare hellre väljer Löven etc..Nu är jag väldigt negativ men jag ser inget ljus i tunneln längre..

2XR borde avgå självmant, annars måste dom kickas allt annat är tjänstefel. Byt ut mot Bulan+Rönken om ingen lannan ämplig ersättare kan hittas.

Salcin: Ja visst men det går inte in i sportrådet alls iom deras brist på IQ + kompetens när det gäller frågor likt denna, Bara se Mora dom jagar spelare + en tränare och SAIK ja dom jagar för fullt för att förstärka sin trupp!

Luleå verkar närmast hamna i ett vacum tillstånd där samtliga blivit paralyserade och inte har kunskapen eller huvudet att fatta vad som händer, Tänk er när laget ska och lira i Björknäs eller Lombia eller för den delen i Piteå siken upphetsande stämning se sådna hemma matcher i Coop.....

Linkan: Ljuset har släckts och tåget har lämnat stationen, Det enda som kan rädda Luleå är att tåget spårar ur helt och något lag klappar igenom totalt och det har jag mycket svårt att se ska hända!

Nej det är inavel och för mycket social verksamhet som präglat Luleå allt förlänge och nu håller detta på att göra så Luleå åker ur med buller och bång, Tro inte att Leksand, Rögle och Malmö kommer bli lätta att tas med dom kommer kämpa med näbbar och klor och de har ju en fördel domar en sak Luleå verkligen saknar eget grundspel då det går trögt och inget verkar fungera!

PEN: exakt Luleå kommer in i kvalet med ett uselt grundspel uselt pp uselt bp, allsvenska lagen precis tvärtom inte kommer det bli lätt.
en gammal klassiker "bye bye Luleå bye bye åå vi får möta boden"

Linkan: Sedan kommer dom med en glöd och energi som Luleå inte ens har, Sedan har dom dubbelt så bättre speed än vad Luleå har idag.

Det vete fan hur dom har tränat när åkningen ser ut som en el tank sirap lagts ut på isen, Summa summarum är att laget inte håller ens i en kvalserie tyvärr så är är det!

Det är synd och skam att ett gäng inkompetenta personer kan få rasrea Luleå som dom gör nu!

PEN:tungt för lule men det fanns lägen som dom inte utnyttjade riktigt!Backlund spelade bra i dom lägena!eller lulespelarna inte riktig vassa i avsluten!Bartecko å Mietinen var bra i lules powerplay att styra upp!Barteckos ass var grymt men Mietinens var strået vassare!

Börjar bli trött på att Orszaghs namn nämns hela tiden så fort Luleå behöver värva en spelare. Visst, en hel Orszagh vore naturligtvis ett bra tillskott men att han skulle hålla resten av säsongen känns ju föga troligt. Luleå måste upphöra med dem där chans värvningarna. Vi har inte råd helt enkelt.

Lövva: Men hellre Orzagh som leverera än Kerman som floppar Orzagh skulle defintivt betyda mycket för Luleå i en kvalserie, dessutom har han tid på sig att hitta formen.

Linkan: Skulle Orszagh gå till Luleå och börja leverera kan du ge dig fan på att han skulle bli skadad. För riskabelt

Lövva: Vad då? bättre att chansa eftersom dundersopan Kermna aldrig klarar av just att leverera poäng och vi behöver spelare med Orzaghs kaliber sen behöver man ju inte ge han nån jättelön utan mer baserat på hur han levererar. Finns bara Orzagh på marknaden så är det bättre chansa än att ha is i magen som Luleå har för närvarande.

Linkan: Ser hellre Lundberg i Luleås tröja då han går under kategorin "vi-vet-vad-vi-får".

När spelade Orszagh hockey på hög nivå senast?

.......sen bör man ju inte jämföra alla nyförvärv med Kerman.

Lövva:
Gjorde 16 matcher med St loius Blues 05/06 missade resten av den säsongen och hela förra årets pga samma skada .. hur det är i år vet jag dock inte

Lövva: Ja om inte Luleå tar in både Orzagh och Lundberg ( om det går) så är det ett bevis på att Luleå vill lira allsvenskt nästa sässe!

Precis vad vet vi att Lundberg gör i Luleå? sist han var här gjorde han lite poäng, i Finland har det gått bra för han men räkna inte med att han kommer få samma roll i Luleå.

Sist Orzagh spelade hockey var i NHL där gjorde han 9 pinnar på 16 matcher och vad han gjorde i Luleå det vet alla.

« · 960112 · »