Inlägg: 1092013
Svarskommentarer
Sv: Kvällens match
distanserad: Platsar han inte i er 1:a femma platsar han inte i våran heller. Sen får du tycka vad du vill om det, vi har redan tillräckligt med losers som kan lira 3:e och 4:e linen. Vi behöver en spelare i Barteckos klass och oavsett hur många poäng han gjort i J20 eller BVM så är inte den lilla norsken detta. Lindgren var en PPG player i J20 för 2 år sedan och det har knappast hjälpt speciellt mycket.
Aja J20 har ju lite tunt med spelare, han får väl lira där då.
Aja J20 har ju lite tunt med spelare, han får väl lira där då.
Han har lirat i vårt J20 ett par säsonger och sopan gjorde 36 poäng på 35 matcher förra säsongen. (18+18). Han har av naturliga skäl fått väldigt lite istid hos oss då vi har 4 producerande 5:or - för lite enligt Norska landslaget som krävt att han ska lånas ut till ett annat lag så han får matchas ordentligt.
Ett landslag som han för övrigt senast gjorde 7 poäng hos på 5 matcher i B-VM.
En jävligt lojal och spelsugen tvåvägs center som jag upprepar kommer tillföra ert lag mycket. Var lite självkritiska - ni har 1 producerande 5:a. Ni behöver fler.
Och ja - han har kontrakt till 2010 hos oss.