Luleå HF

SHL · 122147 inlägg · 893 ämnen

Inlägg: 1604486

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Straffar.

Berguven är bra på sådana. Bästa sättet för motståndarna är att skjuta på distans isf att dribbla. Hoppas de inte vet det.

Men vilka straffskyttar har vi, när t o m Klasen är borta?

Redigerad kommentar


Svarskommentarer

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

FYFAN VILKEN RIDÅ!

JYP hade en duktig straffskytt, som fintade skott, drog pucken och pnagade in den i klubbhandskrysset. En svår straff att lyckas med, krävs också att isen duger, men bra gjort. 

För övrigt fem usla straffar.

Luleå skickar fram Ledin, Abbott och Abbott. Som lägger tre helt värdlösa straffar, försöker dra vakten och lägga puck i kryss eller mellan ben eller vid sidan men är så sega att när de ska lägga in pucken står Tarkki enkelt i vägen.

Tänk, det här har man sett fram emot hela hösten och vad händer?

Med veckor kvar saboterar idiotjävlaäckelskitpulvret mårts allt genom att ta ut Klasen till Koskenkorvacupp, fy fan. Helt klart att med Klasen på isen ikväll skulle Luleå ha vunnit detta. 

Dessutom skulle vi vunnit ändå under andra perioden när vi får lira PP halva perioden men i stället lyckas vi förlora den perioden! Skandal! 

Luleå hade egentligen bara spelet första tio minuterna och helt klart beroende av att finnarna var trötta efter att ha spelat match 22 timmar innan. Sedan körde JYPparna igång och fr a genom att skrämma Luleås spelare, som tackade och vek ner sig. Det var närmast ett mirakel - som stavas Robin Jonsson - som tog oss till oavgjort, sudd och straffar. Men väl där har vi inga hockeyspelare, bara sådana som bommar typ 19 straffar av 20 och då är jag givmild för jag tycker inte att Abbottarna ens kan lägga straffar.

De hade ju inte scoutat Tarkki men allvarligt talat såg det ut som att den enkla mellan benen straffen i femte luckan kunde ha fungerat bra på honom.Synd att de inte visste det, i så fall kunde de ha släppt ut Olausson som endast kan göra straffmål i femte luckan.

En match och nu är allt över för oss. FY FAAN!


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Då car det äventyret över. Nu allt fokus på SHL

Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
16% (9)

Antal röster: 58 st   | Kommentera (0)

Sidan sköts av: Sven.Savage