Luleå HF

SHL · 122147 inlägg · 893 ämnen

Inlägg: 1660964

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Shit, Apan tar två pinnar efter straffarna. Såvitt jag förstår mätig insats av Pölsan som är i ledningen vid fyra tillfällen men inte riktigt lyckas knyta till det. Låter som utmärkt spel av Pölsan och visst har de blivit så starka sedan de tog in Bulan att de inte ska riskera kval. Men Pölsan är fortfarande kvar under strecket eftersom de släppte bonuspinnen.

Men på torsdag har vi Pölsan mot Trottoaren i den gävliga staden och då räknar jag med att Pölsan skickar Trottoaren under strecket för gott - om nu inte Djurgårn hamnar där under i stället för Trottoaren.


Svarskommentarer

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Fortsatt tror jag väl att Luleå är så starka att det nedre strecket ska vi inte behöva riskera. Troligen blir vi ju kvar på åttondelsfinal och en riskabel bäst av tre matcher där.

Men det vi snaglar mot är förstås övre strecket och chansen att knipa en direktplats till kvarten om vi når plats sex. I detta nu har vi

5. Pungen +13 72p
6. Öret +14 71p
7. Ulfven -9 67p
8. Luleå -2 64p

 Warulfven går visserligen starkt nu men bara tre poäng på tio matcher kan ju ske.

Men vi måste ta ett lag till och vi har hela 7p upp till Öret samt 8p till Pungen och dessutom målskillnad. Fan att vi torskade 2 p mot Öret innan uppehållet, annars hade avståndet varit bara 3p till Öret idag!

Det betyder ju att vi måste ta 0,8 poäng per match tio matcher i rad på något av lagen Öret och Pungen för att nå ikapp. 

Det låter ju omöjligt.

Men vi ger ju inte upp förrän den feta damen, ja ni vet. Två vinster mot två förluster innebär ju att på bara ett par omgångar kan man vara ikapp och det vi kan fixa det på en match. Öret - Luleå 18 februari blir ju intressant bl a...


Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
16% (9)

Antal röster: 58 st   | Kommentera (0)

Sidan sköts av: Sven.Savage