Luleå HF

SHL · 122147 inlägg · 893 ämnen

Inlägg: 1660987

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Fortsatt tror jag väl att Luleå är så starka att det nedre strecket ska vi inte behöva riskera. Troligen blir vi ju kvar på åttondelsfinal och en riskabel bäst av tre matcher där.

Men det vi snaglar mot är förstås övre strecket och chansen att knipa en direktplats till kvarten om vi når plats sex. I detta nu har vi

5. Pungen +13 72p
6. Öret +14 71p
7. Ulfven -9 67p
8. Luleå -2 64p

 Warulfven går visserligen starkt nu men bara tre poäng på tio matcher kan ju ske.

Men vi måste ta ett lag till och vi har hela 7p upp till Öret samt 8p till Pungen och dessutom målskillnad. Fan att vi torskade 2 p mot Öret innan uppehållet, annars hade avståndet varit bara 3p till Öret idag!

Det betyder ju att vi måste ta 0,8 poäng per match tio matcher i rad på något av lagen Öret och Pungen för att nå ikapp. 

Det låter ju omöjligt.

Men vi ger ju inte upp förrän den feta damen, ja ni vet. Två vinster mot två förluster innebär ju att på bara ett par omgångar kan man vara ikapp och det vi kan fixa det på en match. Öret - Luleå 18 februari blir ju intressant bl a...


Svarskommentarer

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Läser att Hasse Wallson efter match förklarar "– Jag tänker inte säga vad jag vill säga. Alla ser ju…nej, jag har inga kommentarer, sa en synbart irriterad Wallson."

Alla inser vad han menar. Han är ju sagt det tidigare. Sagt att DET ÄR FRUKTANSVÄRD BRIST PÅ RESPEKT AV DOMARNA MOT OSS!

Värdegrunnnnnndens dåliga förlorare och dåliga vinnare uttalar sig och man blir inte förvånad när man läser Apsupportrarna på nätet efter varje match de inte vinner förklara att det var domarnas fel...

Sådan Apherre, sådan Aphund.


Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
16% (9)

Antal röster: 58 st   | Kommentera (0)

Sidan sköts av: Sven.Savage