Luleå HF

SHL · 122147 inlägg · 893 ämnen

Inlägg: 1660992

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Läser att Hasse Wallson efter match förklarar "– Jag tänker inte säga vad jag vill säga. Alla ser ju…nej, jag har inga kommentarer, sa en synbart irriterad Wallson."

Alla inser vad han menar. Han är ju sagt det tidigare. Sagt att DET ÄR FRUKTANSVÄRD BRIST PÅ RESPEKT AV DOMARNA MOT OSS!

Värdegrunnnnnndens dåliga förlorare och dåliga vinnare uttalar sig och man blir inte förvånad när man läser Apsupportrarna på nätet efter varje match de inte vinner förklara att det var domarnas fel...

Sådan Apherre, sådan Aphund.


Svarskommentarer

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Apropos zebror har Tollefsen friats av Riksidrottsnämnden för straffet som Disciplinnämnden utdömde för "mordhot" när Tollefsen enligt egen utsago till en linjeman sagt "Motståndaren höll på att strypa mig. Hur skulle du känna det om jag försökte strypa dig?" varpå zebrorna skickade ut Tollefsen för mordhot.

Domarbasen kommenterar "– Det finns en problematik med de friande domarna, när man inte går på domarnas linje. Vi har nog problem med rekrytering av domare i svensk hockey och när en sån här sak kommer, som kommunicerar att det är okej att göra vadsomhelst mot domarna, då fortplantar det sig rakt ner i seriesystemet, säger han till Expressen.

"Tycker synd om Tobias"

– Sen tycker jag väldigt synd om Tobias också som självklart funderar över varför man håller på med det här."

Det var ju också ett jävla sätt att kommentera saken och säger allt om den mentalitet som präglar zebrakåren.

Vore det inte lämpligare att uttala att "Vi hade fel, det var dåligt av oss".

Hur skulle det se ut om en restaurangvakt halvt slår ihjäl en krogbesökare varpå vakten döms i civil domstol och restaurangerna förklarar att det var en obra dom eftersom det försvårar rekryteringen av vakter som är villiga att halvt slå ihjäl betalande gäster...


Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
16% (9)

Antal röster: 58 st   | Kommentera (0)

Sidan sköts av: Sven.Savage