Inlägg: 1666327
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Molgan har sett på matchen i paus, insett hyr alla insett att han blundat. Kompenserar detta genom att omedelbart i början av tredje ta ut Jämtin för en slashing som ingen annan än den osynlige Molgan ser...
Nivån bland svenska zebor är underbar...
Och så var det allsvenskan. Rögle körde över Apsis i andra perioden med 5-0! Och har nu 6-0.
Just nu ligger Aspis UNDER nedre strecket, för Gnaget har 2-2 mot Västerås inför tredje perioden, trots 12-32 i skott från Gurkorna.
Övriga strecknära lag just nu tillräckligt bra att om också Oskarshamn - som just nu har underläge 2-1 mot Burkölen - tar poäng idag är det endast Gnaget som Aspis kan passera i sista omgången för att slippa kval.
I sista omgången har vi Aspis-Mora och Malmö-Gnaget och i detta nu, med oavgjort har Gnaget en pinne mer än Aspis men mycket sämre målskillnad. Shit, vilken rysare.
När det gäller slaget i toppen har alla tre topplagen oavgjort: Karlskoga-Malmö 3-3, Gnaget-Gurkan 2-2, och - nej här har det hänt saker: Karlskrona-Hästen 2-3 nu!