Inlägg: 1666831
Svarskommentarer
Jag snackar skit. Hästen möter inte KarlskRoNa utan KarlskoGa.
Se hur illa det kan bli när ruckellaget Bofors gömmer sig under annat namn.
Kalrskrona lirarborta mot redan negativt kvalklara Tälje, 0-0 just nu. Så det betyder att Karlskrona och Gurkan (som har 2-0 på Ölen nu) har platserna i Allsvenska Finalen.
Men så länge det inte är kört arbetar väl Malmö vidare. Så länge det pågår gynnar det ju Aspis, som med 2-1 just nu mot Mororna har placerat Gnaget i negativt kval.
Tomma tunnor skramla mest, sägs det och se bara på Före och Efter.
Före Allsvenskan - AIK och Tälje: nu går vi upp i SHL!
Efter Allsvenskan - sist Tälje, näst sist Gnaget. Får kvala för att försöka inte bli nedflyttade till ettan...
Redigerad kommentar
Åtta minuter in på första, 0-0 mellan Pungen och Djurgårn, Warulfven har 1.0 på MooDoo men ingen bryr sig.
Bryr sig gör man om Allsvenskan vars sista omgång började 16.00
Aspis sätter 1-0 på Mororna efter 20 sekunder, men nu är det kvittrat. Under tiden 1-0 nere i Malmö och Gnaget därmed just nu i negativt kval.
Hästen har 1-0 på Karlskrona och Gurkan 1-0 på Burkölen. Därmed just nu Malmö-Gurkan i allsvensk final.
Altuna 1-0 på Rögle, men Hästen har just nu platsen i kvalserien.
Mitt i de allsvenska bryderierna sätter Pungen 1-0. I dne gävliga staden jublas det.