Luleå HF

SHL · 122147 inlägg · 893 ämnen

Inlägg: 1674762

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Jesper Jonsson: Ord och inga visor.

Ja, det kändes jävligt bra i andra matchen när Luleå smällde på Lustorna hela tiden så att de glömde bort att spela hockey och till slut ballade ur fullständigt.

När Luleå sedan i tredje, sket i att Lustorna försökte vara lika tuffa som vi varit matchen innan, utan i stället körde press över hela isen och vann igen, kändes Fagervall hur coll som helst: ägde sönder Rogern.

Men var har styrkan försvunnit nu? Vågar vi inte panga på när vi saknar bottarna? Eller tror vi att vi ska vinna ändå?

Jag hade räknat med att i sjätte matchen hemma borde det varit självklart att satsa på tung fysisk hockey för att köra över Lustorna. 

Mycket konstigt att det inte blev så.

Har de styrkan att plocka fram det nu tro?

Tveksamt. Men låter vi oss bli långsamt krossade kommer det att kännas riktigt j-a meningslöst och trist och finns inte annat borde finnas det du säger: SMÄLL PÅ!


Svarskommentarer

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Var som fan. HV har ledningen flera ggr i matchen men Rautio krossar Wesslau och Pungen vänder och vinner med 4-2.

Det betyder att HV är utslaget och Pungen är nu i semifinal.

Från början väntat, mycket beroende på att HV tappat en massa spelare mot slutet av säsongen och därmed spelet.

Läjkers leder serien 3-2 mot Öret och ikväll, i Örebro, har det hoppat som bara den:

1. Öret 1-0
2. Läjkers 1-2
3.  Öret 3-2
4. Läjkers 3-3
5. Öret 4-3 med 1.51 kvar av matchen! 

och så...

6. Läjkers 4-4 med 14 sekunder kvar!

Nu blir det PP med förutsättningarna att vinner HV är de i semifinal. Vinner Öret får de en avgörande match i Växjö.


Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
16% (9)

Antal röster: 58 st   | Kommentera (0)

Sidan sköts av: Sven.Savage