Inlägg: 1674775
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Gurkorna studsar tillbaka. 3-0 med fem minuter kvar mot Rögle.
Nu är ju Rögle Rögle, men det här kan de väl inte hämta in.
Sudden har startat i Örebror och... Läjkers avgör!
Läjkers är också i semifinal!
Var som fan. HV har ledningen flera ggr i matchen men Rautio krossar Wesslau och Pungen vänder och vinner med 4-2.
Det betyder att HV är utslaget och Pungen är nu i semifinal.
Från början väntat, mycket beroende på att HV tappat en massa spelare mot slutet av säsongen och därmed spelet.
Läjkers leder serien 3-2 mot Öret och ikväll, i Örebro, har det hoppat som bara den:
1. Öret 1-0
2. Läjkers 1-2
3. Öret 3-2
4. Läjkers 3-3
5. Öret 4-3 med 1.51 kvar av matchen!
och så...
6. Läjkers 4-4 med 14 sekunder kvar!
Nu blir det PP med förutsättningarna att vinner HV är de i semifinal. Vinner Öret får de en avgörande match i Växjö.