+ 1
Inlägg: 1716021
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Vill under rådande omständigheter ge ett förslag på en smärre korrigering vad gäller styrkeförhållanden och namnsättning. Timrå upplever under de senaste veckorna en vinstprocent som vi inte upplevt sedan Per Styfs dagar(låt vara i enklare serie). Alltså Timrå i vänstra kolumnen. Modo lider just nu svår poängnöd och sitter lite brunt till i tabellen på, enligt hörsägen, bitvis Hawaiiliknande spel. Det skulle då, om jag nu räknat rätt i all hast, ge oss:
Timrå Ik - Modo Palm-löven
Timrå Ik - Modo Palm-löven
+ 2
Slentrianmässigt letar jag logiska principer för att förenkla tillvaron. När jag då såg att andralaget just nu i regionerna uppifrån och nedåt var:
Luleå Hockey - Asp-löven
Skellefteå AIK - Björk-löven
tänkte jag förhastat att det skulle fortsätta med
Modo Hockey - Timrå-löven
vilket förstås var ogenomtänkt.
Med hänsyn till ditt påpekande, kompromisserande, och bättre fundering finner jag att det ideala systemet naturligtvis måste bli:
Luleå Hockey - Asp-löven
Skellefteå AIK - Björk-löven
Modo Hockey - Tall-löven
Två tall-löv förstås :-)