Inlägg: 1727195
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Läget i matcherna:
Rögle BK - MODO Hockey 3 - 1 (1-1, 2-0)
Växjö Lakers - Djurgårdens 3 - 4 (1-2, 2-2)
Färjestad BK - Örebro HK 1 - 1 (1-0, 0-1)
Linköping - Skellefteå AIK 3 - 0 (2-0, 1-0)
HV 71 - Brynäs IF 2 - 2 (1-2, 1-0)
Luleå HF - Malmö Redhawks 1 - 2 (0-2, 1-0)
Tufft för MooDooismen i streckstriden. Gissningsvis torskar de nu och får hoppas att Luleå kan vända mot Malmoe. Annars börjar det lukta fikon för MooDoo
Imponerande att Pungen fortsätter krossa topplagen Lustan och Apan nu andra gången efter årsskiftet. För att inte tala om vinsten under försäsongen... Undrar om fläskberget tänker skalla Rahimi på knogarna igen för att "få igång laget"? Fast det är klart att när Pungen har luleutbildade Berguven med spade medan Apan testar köpevakt efter köpevakt är väl utgången given.
Rögle BK - MODO Hockey 3 - 1 (1-1, 2-0)
Växjö Lakers - Djurgårdens 3 - 4 (1-2, 2-2)
Färjestad BK - Örebro HK 1 - 1 (1-0, 0-1)
Linköping - Skellefteå AIK 3 - 0 (2-0, 1-0)
HV 71 - Brynäs IF 2 - 2 (1-2, 1-0)
Luleå HF - Malmö Redhawks 1 - 2 (0-2, 1-0)
Tufft för MooDooismen i streckstriden. Gissningsvis torskar de nu och får hoppas att Luleå kan vända mot Malmoe. Annars börjar det lukta fikon för MooDoo
Imponerande att Pungen fortsätter krossa topplagen Lustan och Apan nu andra gången efter årsskiftet. För att inte tala om vinsten under försäsongen... Undrar om fläskberget tänker skalla Rahimi på knogarna igen för att "få igång laget"? Fast det är klart att när Pungen har luleutbildade Berguven med spade medan Apan testar köpevakt efter köpevakt är väl utgången given.
I stället kommer Pungen aggressivt framför Apmålet och pangar in en retur på makussvensson som inte kan det som en man och som vanligt när han släpper in mål letar upp domaren och skäller ut honom.
Pungen-Apan 3-0 40 sek min kvar av andra.
Uppe i Delfinen rinner andra perioden ut och Malmö leder 1-2.
Men Luleå har ökat rejält och är det bättre laget i andra, skotten 13-5 i andra. Liknar tidigare matcher mot Malmö och fortsätter vi så kan vi vänfa matchen för 3 pinnar i tredje.