+ 2
Inlägg: 1736201
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Basse: Nja, ett slutspel bygger ju på principen att man börjar med flera lag, samtidigt, lag slås ut på vägen och till slut så har man en segrare. En pyramid.
Om vissa lag har en separat kvalserie på sidan om där andra ej är med, från start så jag svårt att se att det är en riktig slutspelsserie där alla lag är med i 1/8, hälften i 1/4, osv. Att spelare får mer matcher för att man vinner och slår ut andra lag är nånting annat än att man har en halvmesyr på sidan om först? Lek med tanken att man inför bäst av 7 matcher i de sk 1/8-matcherna. Sorry, det är min åsikt att 1/8 är fel.
Om vissa lag har en separat kvalserie på sidan om där andra ej är med, från start så jag svårt att se att det är en riktig slutspelsserie där alla lag är med i 1/8, hälften i 1/4, osv. Att spelare får mer matcher för att man vinner och slår ut andra lag är nånting annat än att man har en halvmesyr på sidan om först? Lek med tanken att man inför bäst av 7 matcher i de sk 1/8-matcherna. Sorry, det är min åsikt att 1/8 är fel.
+ 2
Att 1/8 ska vara med i slutspel är självklart. Att det blir olika många matcher är inte så mycket att göra åt. Eller vill du att 5-7 i serierna inte heller ska vara med om ett annat lag går vidare i 4 raka? Håller helt med Pettersson på Hockeysverige här. Se länk.