Inlägg: 1741018
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Lindberg Råkkar: Jo, och så har det ju varit i 21 matcher under förra och denna säsongen. När Köplustans spelskicklighet får råda kan vi bli helt utspelade, men faktum är att ser man över hela den här perioden - speciellt de viktigaste matcherna - har vi lyckats vara rejält jämna med Köplustan
Så vi har lyckats, trots att Lustan när de kommer igång är omöjliga, så något finns det som vi kan ta till. Frågan är om vi kan hitta det nu?
Nu visade de dessutom läget när Micflikier skadade sig och Dr. Sanny Äslund förklarar att det kanske kan vara en skada på ett inre ledband i knäet. Faktum är att jag ger Sanny helt rätt i den bedömningen. Inte bara kanske utan definitivt ja.
Det är alltså en liten blödning, sannolikt i det nedre ledbandsfästet, på underbenet. Kan han spela om två dagar? Jag tror det, men möjligen liten risk att han missar den matchen. Dock helt klart ingen svårare skada alls, skönt det.
Den stora skillnaden alltså att Lustan har giftigare forwards än vi, speciellt fler.
Vore mycket nödvändigt att den osynlige lille finländaren Toni Rajala blev synlig...
Nu ligger vi under med 1-0 i matcher.
Bara att bryta ihop och komma igen.
Så vi har lyckats, trots att Lustan när de kommer igång är omöjliga, så något finns det som vi kan ta till. Frågan är om vi kan hitta det nu?
Nu visade de dessutom läget när Micflikier skadade sig och Dr. Sanny Äslund förklarar att det kanske kan vara en skada på ett inre ledband i knäet. Faktum är att jag ger Sanny helt rätt i den bedömningen. Inte bara kanske utan definitivt ja.
Det är alltså en liten blödning, sannolikt i det nedre ledbandsfästet, på underbenet. Kan han spela om två dagar? Jag tror det, men möjligen liten risk att han missar den matchen. Dock helt klart ingen svårare skada alls, skönt det.
Den stora skillnaden alltså att Lustan har giftigare forwards än vi, speciellt fler.
Vore mycket nödvändigt att den osynlige lille finländaren Toni Rajala blev synlig...
Nu ligger vi under med 1-0 i matcher.
Bara att bryta ihop och komma igen.
Medans våra backar konstant måste stå 3-4 sekunder i burskydd innan uppspelen kan starta och inte ens då är det säkert att man kan leverera ett första pass på bladet till spelare i fart.
Vi hade väl ungefär 2 målchanser på 60 minuter, Cehlariks styrning i 1:a och Micflikiers läge i 3:e. I övrigt är det mest harmlösa chansskott som inte leder någonstans.
Om Mikflikier är borta länge känns det som att matchserien kan vara över redan på fredag.