Inlägg: 1741024
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: förklara köplustan för mig så e du bussig, fattar nämligen inte ett dyft:(
+ 2
Så vi har lyckats, trots att Lustan när de kommer igång är omöjliga, så något finns det som vi kan ta till. Frågan är om vi kan hitta det nu?
Nu visade de dessutom läget när Micflikier skadade sig och Dr. Sanny Äslund förklarar att det kanske kan vara en skada på ett inre ledband i knäet. Faktum är att jag ger Sanny helt rätt i den bedömningen. Inte bara kanske utan definitivt ja.
Det är alltså en liten blödning, sannolikt i det nedre ledbandsfästet, på underbenet. Kan han spela om två dagar? Jag tror det, men möjligen liten risk att han missar den matchen. Dock helt klart ingen svårare skada alls, skönt det.
Den stora skillnaden alltså att Lustan har giftigare forwards än vi, speciellt fler.
Vore mycket nödvändigt att den osynlige lille finländaren Toni Rajala blev synlig...
Nu ligger vi under med 1-0 i matcher.
Bara att bryta ihop och komma igen.