+ 1
Inlägg: 1757201
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Avslutningsvis kan vi konstatera att en från Apschtaan utflyttad person, verksam inom långvården i Övik, lär ju vara en "egen produkt" från Apschtaan och formerna för detta är ju välkända sedan 1992 då Nikanor Teratologen ederade "Äldreomsorgen i Övre Kågedalen" illustrerad i bilden nedan.
Är det en yngre upplaga av Barbrud som håller motorsågen i ett fast grepp med sex fingrar tro?
Är det en yngre upplaga av Barbrud som håller motorsågen i ett fast grepp med sex fingrar tro?
+ 2


Vi möter Finlands bästa lag senaste åren - Oulun Kärpät; Hermelinerna från Uleå; våra finska bröder, som vi alltid haft fin kontakt med.
Förra året var ju Luleå under isen inledningsvis. Först fr o m omgång 18 i SHL fick vi spelet att fungera och efter det var vi ju bäst i SHL resten av året, tog pinnar så det stänkte om det.
Men när vi försäsongsmötte Kärpät var de mycket bättre än vi och vann. Kanske blir förlust i morgon igen, men en härlig match att få möta Hermelinerna:-)