+ 2
Inlägg: 1757202
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
SHLs målvakter - Sannys topplista
Det handlar om den viktigaste positionen i hockey och Sanny har med hjälp av gamle vakter petterrönnqvist presenterat sin ranking:
1. Joel Lassinantti
2. Atte Engren
3. Julius Hudacek
4. Joakim Eriksson
5. Johan Gustafsson
Kompetent bedömning och den att SHLs bäste vakt senaste åren Lassi toppar är inte oväntat.
Imponerande också att två Luleåtränade vakter finns på listan, förutom Lasi dessutom JunisVMGlud-vakten JG och dessutom har vi Luleåtränade David Berguv som spelar för Pölsan.
Engren för Trottoarkantens IF är en ny spelare för mig men de håller tydligen honom högt.
Huvatjeck hade ju ett mellanår i fjol men visst har han kapacitet att vara stark.
Också Jocke Eriksson. En duktig vakt och jag kan fortfarande inte förstå hur Apan kunde vara så seg att när Jocke förklarade att han fanns tillgänglig i våras sket Apan i det och man kan bara gratulera Läjkrarna som högg snabbt och skaffade sig bättre vakt än de haft sedan Viktor Fasth hade Läjkersspaden i Allsvenskan.
Ofta brukar man ju nöja sig med fem-i-topp men det hade varit intressant att se hur de skulle rankat vakter för plats 6-13 också.
Nummer 14 behöver de inte ranka. Det är ju tämligen självklart att fyrtioprocentaren hanses och hanses riskpartner abonnerar på den platsen.
Det handlar om den viktigaste positionen i hockey och Sanny har med hjälp av gamle vakter petterrönnqvist presenterat sin ranking:
1. Joel Lassinantti
2. Atte Engren
3. Julius Hudacek
4. Joakim Eriksson
5. Johan Gustafsson
Kompetent bedömning och den att SHLs bäste vakt senaste åren Lassi toppar är inte oväntat.
Imponerande också att två Luleåtränade vakter finns på listan, förutom Lasi dessutom JunisVMGlud-vakten JG och dessutom har vi Luleåtränade David Berguv som spelar för Pölsan.
Engren för Trottoarkantens IF är en ny spelare för mig men de håller tydligen honom högt.
Huvatjeck hade ju ett mellanår i fjol men visst har han kapacitet att vara stark.
Också Jocke Eriksson. En duktig vakt och jag kan fortfarande inte förstå hur Apan kunde vara så seg att när Jocke förklarade att han fanns tillgänglig i våras sket Apan i det och man kan bara gratulera Läjkrarna som högg snabbt och skaffade sig bättre vakt än de haft sedan Viktor Fasth hade Läjkersspaden i Allsvenskan.
Ofta brukar man ju nöja sig med fem-i-topp men det hade varit intressant att se hur de skulle rankat vakter för plats 6-13 också.
Nummer 14 behöver de inte ranka. Det är ju tämligen självklart att fyrtioprocentaren hanses och hanses riskpartner abonnerar på den platsen.
+ 1

Är det en yngre upplaga av Barbrud som håller motorsågen i ett fast grepp med sex fingrar tro?