+ 1
Inlägg: 1760603
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sveriges Riktiga Tre Kronor - ett lag som inte skulle tillåta fläskberget att sköta toaletterna ens - spelar mot Finland; just nu ledning med 5-3 för Sverige med drygt tre minuter kvar.
Men tjusas av att se hur suveränt riktigt duktiga spelar agerar.
Nu talar vi om ett Riktigt Tre Kronor - naturligtvis helt utan Apor som aldrig varit på denna nivå utan bara bestående av Riktiga NHL-stjärnor där naturligtvis Apans NHL-stjärnor - som spelar i AHL - får plats.
För oss som hängt med sedan år 2000 och sett hur hockeyn i Elitserien SHL förändrats är det uppenbart att ett lag - som av kretina aptroll beskrivs som dynastiernas dynasti - är jämförelsevist helt värdelösa med tämligen medelmåttiga spelare år efter år efter år. Många svenska lag som skulle lekt ut Apan efter noter. Ta Ap-"stjärnor" som Jocke Lindström och Oscar Möller. Jämför dem med de svenska spelare vi sett ikväll.
Det är som att jämföra Division 2-spelare med elitspelare.
Något vi alla förstått sedan länge.
Alla, utom själhhypade Apor och den självutnämnde s k experten Vennergren.
Men tjusas av att se hur suveränt riktigt duktiga spelar agerar.
Nu talar vi om ett Riktigt Tre Kronor - naturligtvis helt utan Apor som aldrig varit på denna nivå utan bara bestående av Riktiga NHL-stjärnor där naturligtvis Apans NHL-stjärnor - som spelar i AHL - får plats.
För oss som hängt med sedan år 2000 och sett hur hockeyn i Elitserien SHL förändrats är det uppenbart att ett lag - som av kretina aptroll beskrivs som dynastiernas dynasti - är jämförelsevist helt värdelösa med tämligen medelmåttiga spelare år efter år efter år. Många svenska lag som skulle lekt ut Apan efter noter. Ta Ap-"stjärnor" som Jocke Lindström och Oscar Möller. Jämför dem med de svenska spelare vi sett ikväll.
Det är som att jämföra Division 2-spelare med elitspelare.
Något vi alla förstått sedan länge.
Alla, utom själhhypade Apor och den självutnämnde s k experten Vennergren.
+ 1
I vilket fall att först spöa Apan och sedan ha läge mot Luleå, även om man till slut föll, tyder ju på att MooDoo trots alla förluster av spelare - i första han kanske genom Apstölder som vanligt - lär bli att räkna med när Allsvenskan slutspelas.
Ser gärna att MooDoo så småningom kvalar upp, på bekostnad av något av SHL:s lag.