+ 2
Inlägg: 1770403
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Wilhelmsson: Ja, de vikande publiksiffrorna i Apschtaan är definitivt något att fundera på. Hur kommer det sig?
Har de segrat ihjäl sig? Kom ihåg hur Ulfven blev topplaget i Sverige med fantastiska publiksiffror men så småningom tappade de åskådare efter åskådare och var sedan ett par tusen back varje match, eftersom de intet hade att hoppas på. Det enda som accepterades var serievinst och SM så laget hade aldrig något att vinna, bara att förlora.
En annan möjlighet är förstås den att laget domineras av köpespelare. Tidigare lurade Aplasse J i Apschtaanborna att de hade en massa egna produkter från egna led, men numera har apsupportrarna kommit på att ingen känner spelarna och då listat ut att även de s k egna bara är pojkar stulna från Burkölen och Norrbotten och numera inte ens det utan från Sydbotten och Norge.
En tredje möjlighet kan ju vara att den vettiga delen av publiken har ledsnat på Apans s k värdegrunnnd när de sett Anders Forsberg, hanses och alla ditlurade pojkar vanhanteras.
Eller så använder Apschtaans invånare pengarna för att gå på damhockey. I Luleå.
Har de segrat ihjäl sig? Kom ihåg hur Ulfven blev topplaget i Sverige med fantastiska publiksiffror men så småningom tappade de åskådare efter åskådare och var sedan ett par tusen back varje match, eftersom de intet hade att hoppas på. Det enda som accepterades var serievinst och SM så laget hade aldrig något att vinna, bara att förlora.
En annan möjlighet är förstås den att laget domineras av köpespelare. Tidigare lurade Aplasse J i Apschtaanborna att de hade en massa egna produkter från egna led, men numera har apsupportrarna kommit på att ingen känner spelarna och då listat ut att även de s k egna bara är pojkar stulna från Burkölen och Norrbotten och numera inte ens det utan från Sydbotten och Norge.
En tredje möjlighet kan ju vara att den vettiga delen av publiken har ledsnat på Apans s k värdegrunnnd när de sett Anders Forsberg, hanses och alla ditlurade pojkar vanhanteras.
Eller så använder Apschtaans invånare pengarna för att gå på damhockey. I Luleå.
+ 1

Ger orcherna upp direkt när det går emot ? är sötesbröd dagarna över redan ?