Inlägg: 1962273
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Skönt att ha spelledigt idag. Man behöver inte vara lika nervös, när ens eget lag inte spelar. Har precis levererat ett antal produkter vid deadline och nu fri att koppla av, skönt!
Nu blir det att småkolla lite på kvartsfinaler med lagen från den sämre delen av SHL
Malmö-Fulunda
Fulunda har ju hittills krossat Malmö varje gång hemma, men Malmö vann ju senast i Skåne, så vem vet. Joel Lundqvist frikändes av disciplinnämnden vilket jag tycker var ett korrekt beslut.
Alltid kul med Malmös inställning och Cowboy-hockey. Ser gärna att Malmö vinner idag.
Apan-Djurgårn
Nu kastar Apan in lille lindvall med spaden igen, en jäkla karusellverksamhet med köpta vakter hos Apan. Konstigt att de aldrig någonsin insett att det vore en god idé för en hockeyklubb att starta en egen utveckling av hockeymålvakter?
Jag skulle förstås helst sett att Luleå fick nöjet att sparka Apan ur slutspelet, men som det nu är är jag mycket nöjd om Djurgårn förpassar primadonnorna, filmarna och fulspelarna med tomma läktare till sommarsemester.
Nu blir det att småkolla lite på kvartsfinaler med lagen från den sämre delen av SHL
Malmö-Fulunda
Fulunda har ju hittills krossat Malmö varje gång hemma, men Malmö vann ju senast i Skåne, så vem vet. Joel Lundqvist frikändes av disciplinnämnden vilket jag tycker var ett korrekt beslut.
Alltid kul med Malmös inställning och Cowboy-hockey. Ser gärna att Malmö vinner idag.
Apan-Djurgårn
Nu kastar Apan in lille lindvall med spaden igen, en jäkla karusellverksamhet med köpta vakter hos Apan. Konstigt att de aldrig någonsin insett att det vore en god idé för en hockeyklubb att starta en egen utveckling av hockeymålvakter?
Jag skulle förstås helst sett att Luleå fick nöjet att sparka Apan ur slutspelet, men som det nu är är jag mycket nöjd om Djurgårn förpassar primadonnorna, filmarna och fulspelarna med tomma läktare till sommarsemester.
Men det kräver ju också domare som kan erkänna misstag i efterhand.
Då kan de inte bete sig som Sjökvistarn, som tar på sig skygglappar för att inte erkänna sina misstag. När det gäller gårdagens match, exempelvis, hävdar han efter matchen att han inte såg Svinsvinsvins farliga crosschecking på Foppa (och anmälde det INTE till disciplinnämnden - det var situationsrummet som gjorde det) men anser också att han förutom det inte gjorde något som helst annat misstag under matchen. Vilken nolla!