Inlägg: 1986491
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Ja, håller med att det ALLTID blir sånna här matcher när Höjdhopparen dömer, men Örets 2-1 är mer på Styrmans felkonto...klantigt från början till slut av honom.
Först en sekvens när en Luleåspelare utsätts för 3-4 övergrepp för vilket vart och ett ska rendera utvisning, men ingen signal, fast när då Styrman trippar på ett Öre blåser Hr Höjdhoppare omedelbart och Luleå åker på sin fjärde utvisning i rad medan Öret har 0; 2 min mot 10 min i match.
Och innan Utvisningen kunnat utdömas sätter förstås Öret 2-1.
Helt sjukt. Som vanligt mot Öret.
9 min kvar av tredje perioden...