Inlägg: 2297873
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage:
Saken är ju den att han tar alldeles för många skär
Solklar 5a och hård kraft
Kan gå riktigt illa det där
Tycker straffet är helt i sin ordning
I NHL hade han inte bara fått matchstraff utan han hade fått mer spö än vad han fick sist också
Skulle inte kalla honom feg men i ett sådant här läge måste han ha mer känsla
// Mattias
Saken är ju den att han tar alldeles för många skär
Solklar 5a och hård kraft
Kan gå riktigt illa det där
Tycker straffet är helt i sin ordning
I NHL hade han inte bara fått matchstraff utan han hade fått mer spö än vad han fick sist också
Skulle inte kalla honom feg men i ett sådant här läge måste han ha mer känsla
// Mattias
+ 3
Under matchen kändes det tveksamt med 5 min och matchstraff där. Har kollat lite närmare nu. Ser att Timretspelaren avbröt sitt åk efter sargen, försökte backa, blev låg, träffades några decimeter från sarg. Visst tog Tyrre fart från blå men skulle timretspelaren stått upp mot sarg hade han visserligen monstertacklats men inte skadats, skulle bara ha blivit en vanlig tyrretackling, tror inte att han var ute efter att skada timretspelaren alls.
Armbågstackling, påstår lärling och difiplinnämnden hänger på. Är det så? Nja. Mer att eftersom timretspelaren blir så låg möter armen inget motstånd utan åker upp lite.
Så tycker att avstängningen är liiite överdriven och det blev också hela 4 matcher eftersom han var avstängd i januari också.
I vilket fall. Mycket trist att inte linan med Tyrre, Limpan och Andreasson får fortsätta spela ihop sig.