+ 3
Inlägg: 2297885
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2021-2022: Vägen mot SM-GLUDet!
mattias - 74: Nja. Är en monstertackling a la Tyrre men hade inte LaLeggia agerat så konstigt är jag faktiskt tveksam på att det skulle ha blivit utvisning.
Men LaLeggia agerade lite konstigt, och då blir det en besvärlig smäll och det läget kan jag tänka mig att Tyrre åker på utvisning - kanske en tvåa kanske en femma.
Det som irriterar mest är att han åker på avstängning i fyra matcher. Den j-a lärlingen presenterar ju det hela som en i våldsam fart utdelad armbågstackling vilket varpå difiplinnämnden hänger på och ställer av. Det skulle de givit fan i. 5 min plus matchstraff skulle definitivt ha räckt. För difiplinnämnden hänger ju på med "återfallsförbrytare" eftersom de - helt j-a felaktigt stängde av Tyrre i januari, sedan han slagit en vänsterkrok på fuljoel, sedan fuljoel ostraffat slagit med klubban och spearat stackars Tyrre när denne låg försvarslös på isen.
• De två insatserna av Tyrre gav 2+4=6 matchers avstängning.
• Hollands brutala överfall och misshandle på Styrman som fått lägga ned säsongen och kanske (troligen) karriären gav 5 matcher.
Men Holland var ju djurgårdare vid tillfället. Det tog säkert DIF-iplinnämnden med i sin bedömning...
Men LaLeggia agerade lite konstigt, och då blir det en besvärlig smäll och det läget kan jag tänka mig att Tyrre åker på utvisning - kanske en tvåa kanske en femma.
Det som irriterar mest är att han åker på avstängning i fyra matcher. Den j-a lärlingen presenterar ju det hela som en i våldsam fart utdelad armbågstackling vilket varpå difiplinnämnden hänger på och ställer av. Det skulle de givit fan i. 5 min plus matchstraff skulle definitivt ha räckt. För difiplinnämnden hänger ju på med "återfallsförbrytare" eftersom de - helt j-a felaktigt stängde av Tyrre i januari, sedan han slagit en vänsterkrok på fuljoel, sedan fuljoel ostraffat slagit med klubban och spearat stackars Tyrre när denne låg försvarslös på isen.
• De två insatserna av Tyrre gav 2+4=6 matchers avstängning.
• Hollands brutala överfall och misshandle på Styrman som fått lägga ned säsongen och kanske (troligen) karriären gav 5 matcher.
Men Holland var ju djurgårdare vid tillfället. Det tog säkert DIF-iplinnämnden med i sin bedömning...
Saken är ju den att han tar alldeles för många skär
Solklar 5a och hård kraft
Kan gå riktigt illa det där
Tycker straffet är helt i sin ordning
I NHL hade han inte bara fått matchstraff utan han hade fått mer spö än vad han fick sist också
Skulle inte kalla honom feg men i ett sådant här läge måste han ha mer känsla
// Mattias