+ 1
Inlägg: 2438915
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey maj 2022: Vägen efter SM-slivret!
k-e041: Jag tror inte att vi är samsynta i detta. Ingen skam i det.
Jag menar såklart inte att domarna väljer när de gör fel. Men ibland kan de nog vara lite naiva, och tex ta en utvisning som de kanske inte är helt bergis på. Poängen är att det får bara inte ske när ett 5 mot 3 spel är konsekvensen. Det blir statistiskt så mycket värre för laget som får felet mot sig.
Jag menar såklart inte att domarna väljer när de gör fel. Men ibland kan de nog vara lite naiva, och tex ta en utvisning som de kanske inte är helt bergis på. Poängen är att det får bara inte ske när ett 5 mot 3 spel är konsekvensen. Det blir statistiskt så mycket värre för laget som får felet mot sig.
+ 1
Sen står jag vid min uppfattning att alla fel är fel.
Om domarna kan välja då dom ska göra fel då är inte största problemet felaktiga utvisningar utan köpta domare.