+ 2
Inlägg: 2868741
Svarskommentarer
Sv: MOT PÖLSAN!
Hm. Luleå har skärpt till sig något och haft fler farliga lägen där de kunnat avgöra i fjärde perioden jämfört med tredje.
Men samtidigt har Pölsan i båda senaste perioderna kommit till att ta sig in i vår zon och passa fram till chanser där de visserligen vanligen är långt bort men ändå på gränsen till slottet ofta utan täckning.
Är det Luleås vanliga och obra sätt att försöka spela av match när man är i ledning?
'
Eller är det så att Pölsan lyckas etablera det spel och det tryck de är så bra på?
Jag tycker det är både-och.
Och därmed att Luleå borde kunna vässa till sitt spel genom att fortsätta den vinnande hockeyn och inte fega ur.
Nu får vi inleda period fem i PP, sedan Pölsan dragit på sig en utvisning i samband med periodavslutning. Luleås andra PP då, jämfört med tre PP för Pölsan.
Men samtidigt har Pölsan i båda senaste perioderna kommit till att ta sig in i vår zon och passa fram till chanser där de visserligen vanligen är långt bort men ändå på gränsen till slottet ofta utan täckning.
Är det Luleås vanliga och obra sätt att försöka spela av match när man är i ledning?
'
Eller är det så att Pölsan lyckas etablera det spel och det tryck de är så bra på?
Jag tycker det är både-och.
Och därmed att Luleå borde kunna vässa till sitt spel genom att fortsätta den vinnande hockeyn och inte fega ur.
Nu får vi inleda period fem i PP, sedan Pölsan dragit på sig en utvisning i samband med periodavslutning. Luleås andra PP då, jämfört med tre PP för Pölsan.
+ 1
Sv: MOT PÖLSAN!
Sven.Savage: Hockeyprimadonnorna från Luleå med Shinimini spetsen. Bedrövligt att filma till sig utvisningar i en annars juste match. Bort med sånna som 24 an i Hockey!
+ 4
Så när vi börjar tredje är det nödvändigt att Luleå spelar annorlunda, återgår till period 2-hockeyn typ.
Spänningen är olidlig.