Inlägg: 2994507
Svarskommentarer
Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Matchen är MYCKET underhållande för den som inte är känslomässigt engagerad i något av lagen. Just nu 22-22 i skott och jag tycker det speglar matchens jämnhet. Det är inte en 0-0 match såhär långt, men två mycket väl spelande målvakter håller rent.
Jag tror att någon tillfällighet kommer att avgöra.
Jag tror att någon tillfällighet kommer att avgöra.
+ 1
Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Mer rakare PP och mindre plotter tack!
Men mitt i perioden efter kraftbryt, står Aasdansken och Levtchi mot varandra utanför cirkeln. Dansken trycker på och Levtchi knuffar bort honom, varpå Aaaaasgård signalerar jätteträff i ansiktet. Var det filmning? Tror det.
Men Apan får PP och då skärper sig Luleå - speciellt Bromé och äger spelet sista 1,5 minuter av Apans PP.
Och efter det blir det betydligt tuffare fysiskt och sammantaget tar sig Luleå in i matchen ordentligt och äger andra delen av perioden snarast mer än Apan gjorde första halvan.
Apan har ju som rutin att så snart det blir avblåst har de rätt att tjafsa, buffa och mucka gräl på motståndare, gärna 2-3-4 apor på en ensam motståndare.
De köper inte Luleå nu utan svarar upp och det har blivit många halvt rallarslagsmål, även om det inte urartat helt. Apan är ju van att de har "rätt" att hålla på så här, men jag tycker nog att Luleå rejält markerat för Apan vad de får hålla på med. Och Apan är lite lätt chockade över att möta motstånd och snarast inte kunna stå emot.
I vilket fall. En match mellan Luleå och Apan som vanligt, men mer fysisk än man tidigare sett.
MYCKET SPÄNNANDE! Nu kör vi trean!