Johan: Om jag inte minns fel så coachade Bäckis MoDo utan Gunnar o Gunnar FBK utan Bäckis. Så lägg ner snacket om de inte kan coacha var o sig. Nä, jag hoppas inte att Lillis ställer sig i båset igen. Tycker hellre det vore bättre om Mif värvade tillbaks Wikegård!!!
StickDeath: Håller med. Tror icke Gunnar blir kvar!! Finns ju inget som talar för det. Han o Bäckman e ju bästa polarna o Bäckman o Lillis har tydligtn inte funkat ihop. Hur skulle då Gunnar och Lillis funka i samma bås?! Nej, jag tror (o hoppas) på Lundh-Lusth i MIF-båset nästa säsong... Lusth kan nog ryta till.
Väldigt synd att Henke Malmström inte får fortsätta i Mif. Jag är rädd att klubben o Lillis gör bort sig rejält där! När det gäller Bäckis så är det bara bra att han försvinner. Jag tycker inte att han har visat något hjärta i Mif. Jag har ibland undrat var hans verkliga lojalitet varit?
Vem som nu blir tränare i Mif är en gåta, någon som vet? Kanske Gunnar Johansson???
ok :), det ligger nog sanning i det hela från båda hållen antar jag. Lillis kanske bara snackat allmänt med honom medans Henke väntat på kontraktsförslag.
Stefan: Enligt Henke i SDS så har han "tröttnat på att MIF inte hör av sig" och därför väntar han inte på att de ska göra det heller utan förhandlar med andra klubbar. Det är vad jag vet.
Lillis har ju rätt. Henke har visserligen inte fått spela mycket, men när han fått det har han visat vad han kan: åka snabbt på skridskorna och hålla i pucken. Men Henke ska vara en producerande forward, han ska inte hålla på i sarghörnorna á la Sedins (och kom nu itne o tjata om att de visst gjorde massor av poäng och spelar i ennhåell). Han har fastnat! Behöver ett miljöombyte! Synd bara att MIF inte skött det snyggt utan bara skitit i att höra av sig, blir nog svårt att få tillbaks honom sen om han skulle lyckas...
Bättre om han går till HV. Då får vi pengar. I HVs fjärdefemma gör han oss ingen skada.
robbocopp99: jag har inget mot Bäckman som sådan, men frågan är om han inte börjar bli lite för gammal och trött. jag betvivlar dock att någon tränare kunnat åstadkomma mer med den tunna spelartrupp MIF mönstrade den gågna säsongen.
Så är det då klart att Henrik Malmström spelat sin sista match i MIF Redhawks för denna gången. Lillis säger att han stannat i utvecklingen och att han inte kommer bli erbjuden nytt kontrakt.
Sen som SVT avslöjade igår så är Bäckman klar för Västerås. Kan ju bara meddela att VIK har kallat till presskonferans klockan 14.00 idag. Man kanske skulle ringa till SAS och fråga om där finns en Per Bäckman på deras listor på något plan till Västerås idag :-) Men vetefasen om de avslöjar det...
Håller på att testa lite med wapsidor och så. Har lagt in två färgbilder med Mif anknytning att ladda hem till mobiler med färgskärm som gillar JPEG format. Har anpassat dem till Nokia 3510i men det bör funka på de flesta med ungefär samma form på skärm.
går han till Hv71 får MIF lite kosing för honom, går han till Tyskland så får man inte en krona.
Frågan är vilket som är bäst.. få pengar för honom som går till en ny spelare och ha honom i ett motståndarlag eller att han går till utlandet och MIF inte får en krona men samtidigt slipper möta honom :)
CoolaKoffe: Västerås fansen verkar börja drömma om Thure också. Men så lågt kan han väl inte sjunka? Han är ju klart elitmässig och borde väl lätt få jobb i Tyskland och tjäna flis vilket han verkar vilja...
En tidigare fråga här i forumet har varit om den duktige junioren i Huddinge, Ronnie Hannula möjligtvis råkade vara släkt med Malmös Mika... Tror inte det kommit fram nått svar innan, därför kan jag säga nu: JA, dom är släkt! Exremt lika varann är dom dessutom.
Hannulorna fick dock pisk idag av MIF. MIFs J18 vann med 7-6. Därmed kan J18 som sämst hamna tvåa i den södra gruppen. Slutspelsplatsen är sen länge säkrad...
Jävla tur för mig att Mif inte gick till slutspel. Min klumpiga fru bokade nämligen en resa till Thailand med avresa idag. Så nu sticker jag. Hoppas ni fryser arslet av er här i Sverige.
svintoo: Självklart är det inte dessa herrars fel. Men att de är så bra defensivt är ju mycket pågrund av att hela laget får jobba så hårt i defensiven. Bland annat så får ju våra forwards jobba onödigt mycket i defensiven. Mycket pågrund av att vi har så slöa backar. Bland annat i uppspelsfasen så har våra backar enorma problem. Detta betyder att våra forwards får gå djupt ner i egen zon för att hämta upp puckarna och detta medföljer att de möter rena väggen sedan när de ska anfalla!
VI MÅSTE HA SNABBA SPELANDE BACKAR. Öhman o Andersson är väl i viss mån spelande men de är definitivt inte snabba längre. Och deras spelsinne kompenserar tyvärr inte längre deras osnabbhet! Andersson har ett enormt spelsinne, men jag fattar inte varför han hela tiden gör det så svårt för sig? Enkla pass har han väl hört talas om, men han ska alltid hitta de svåraste och allt som oftast transportera puck och extremt ofta bli av med den vilket resulterar i mängder av kontringar. Fjuss börjar fatta att han inte är snabb på grillorna och därmed så börjar han spela efter vad han kan. Men det är lite för sent att börja tänka så. Jag säger bara, se på Fokin. Han är grym!!!!
MrLeth: Skriv nåt när du är nykter istället. Den gamla ladan är nerbrunnen på 80-talet. Den nya hallan ligger på Södra Utmarken och är en hall där man t ex kan se den andra långsidan även när man sitter en bit upp. Malmö ishall...ha.
Tja, det finns kanske en viss charm med sånna här gamla ruckel. Skulle inte förvåna mig ett dugg om mögeldoft e favoritdoften nr 1 när man sitter där på sitt nybyggda ålderdomshem o tänker tillbaka på de gamla goda tiderna. :oI
En del äldre ärrade herrar har ju påstått sig få orgasm när de klivit in i Leksand Isstadion t.ex. Själv har jag mest oroat mig för att falla igenom de icke helt stabila träplankorna där.
Hursomhelst så sitter jag som mest o funderar ut en liten rankinglista på Skånes ishallar. Jag har ju numera varit i samtliga existerande sådana... Lovar o återkomma i ärendet när jag tänkt färdigt.
MrLeth: Snacka inte skit om ishallen i Åstorp. Jag växte upp i trakterna kring den. Denna bågformade träkonstruktion som höll på att ruttna redan när jag var en liten parvel. En av få ishallar där innertemperaturen konstant är lägre än utetemperaturen. Dessutom kunde vi lira hockey inomhus i Åstorp, långt före ni kunde det i Malmö.
Vad gäller Ängelholms Ishall så finns det ytterligare ett krav vi inte klarar. Omklädningsrummen är för små för bredrövade Malmöspelare.
MrLeth: Både VIP läktare o pressläktare finns. Däremot skall ljuset o högtalarna förbättras. Plexit håller måttet, men skall även det bytas ut antagligen.
Jonas: Helt ärligt...Jag har varit i väldigt många ishallar och det är bara att konstatera. Malmö Isstadion är rena templet jämfört med Ängelholms Ishall. Jag är dock lite tveksam om termen "lada" kan användas om eran ishall. Det finns ju en riktig lada där uppe i norr...Åstorps Ishall. Den måste jag nog klassificera som den mest slitna och nergånga hallen jag någonsin har varit i! Måste erkänna att jag faktist trodde det var en ladugårdsbyggnad första gången jag såg den.
Aja hursomhelst, skulle Rögle lyckas ta klivet upp i elitserien så väntar en hel del ombyggnadskostnader. Ängelholms Ishall håller idag INTE för elitseriespel. Svenska Hockeyligan har nämligen skärpt kraven för hallarna sen Rögle var uppe sist. Jag kan inte de exakta kraven...men jag kan åtminstone säga att ljuset i Ängelholm ej håller måttet. Troligtvis håller ej heller plexiglas och högtalaranläggning måttet, men det är mer en gissning från min sida.
Och förresten...finns det verkligen ingen riktig pressläktare eller VIPläktare i Ängelholm? Tyckte det kändes lite illa att sitta mitt i bland slummen senast jag var uppe. :o)
Såg förresten idag, när jag kollade resultaten från nattens NHL-matcher, att Burke Henry spelar i Chicago Blackhawks nu. Vet inte om ni kommer ihåg det, men han var med och tränade med MIF i mitten av förra säsongen. Men han fick inget kontrakt.