MIF: Bosson spelar väl fortfarande för HC Fassa i Italien? Svanberg håller på med hockeygymnasiet i Malmö, Sylvegård ägde för ett tag sedan en sportaffär, även styrelseledamot i Ishockeyföreningen MIF Redhawks. Åhlund lirar i Norge, Helminen i Finland, Sälle spelar nog i Danmark tror jag, Jensa Hemström spelade i alla fall för inte så länge i den Holländska ligan där han dominerade :) och ja, Svehla spelar i NHL och kommer nog inte "hem" till MIF någonsin igen tror jag...
Sitter här och kolla på en gammal lagbild 95års upplaga av MIF som jag har planch på väggen ännu.. har alla bilderna
Tänkte vore kul att fråga vad en del spelare gör idag: Vad gör: ............ Patrik Sundström ............ Mathias Bosson ............ Bo Svanberg ............ Patrik Sylvegård ............ Håkan Åhlund ............ Raimo Helminen ............ Tero Leterä ............ Johan Sälle ............ Jens Hemström ............ Robert Svehla (NHL va? MIF igen nu?)
Mygel: Okej okej! Jag erkänner att min lingonliga-kunskap inte är den bästa. Men superallsvenskan brukar ni väl pallra er till för att där förlora hoppet relativt omgående? Eller är jag ute och reser (igen!)? :)
Jonas: Ja det blir säker jättekul när Rögle och Cluben möts. Kravaller på grusparkeringen mellan två gäng med ungefär samma värderingar i livet... Ser vi framemot!
Johan: Ängelholms ishall är ingen lada. Det är en (håll i dig)....ishall! Ni behöver väl inte vara purkna för att säsongen tog slut nu i veckan. Ni kan ju alltid pallra er tiotalet mil norrut om ni vill uppleva stämningsfulla hockeyfester ;-)
Jonas: Ängelholms ishall är ett plåtschabrak som faktiskt företer likheter med jordbruksbyggnader, som ex.vis en maskinhall. Malmö isstadion är i.a.f en betongkonstruktion.
anders: Så det är Andersson,Öhman och Hasselblads fel att dom kom 10a i tabellen??? trodde det var ett lagspel.Andersson och vad jag vet Öhman kom ganska högt upp på +/- statistiken vilket jag då får till att dom varit inne på ganska få baklänges mål . Så kom inte med att vad kan dom tillföra,
Johan: Snacka om att kasta sten. Kalla Ängelholms ishall för "sketen lada" när man själv är MIFfare och håller till i en av Sveriges mest unkna och nergångna ishall.
Ljunggren: Timrå hade flyt första säsongen, Zäta lyfte upp det laget. Rögle har ingen Henrik Zetterberg. Däremot har Rögle två andra saker som Timrå har: En sketen lada som hemmahall och en ex-DIFare i båset! :) Kommer Rögle upp kan jag bara hoppas att de får stanna. Tror dock ändå inte att de går upp. Tycker Rögle brukar gå till Kvalserien och väl där förbereda sig för ännu en säsong i Södra Allsevnskan...
anders: Vi får väl se. Kanske att skillnaderna mellan ett hungrigt AS lag och ett nerdankat ES lag inte är så stora. De senaste säsongerna har ju ett AS lag gått upp. Brynäs må vara starka, men det duger nog inte att ha samma spel som i ES. Då blir det torsk.
MIF-Dansken: Okej jag glömde bort att ni var tre! I tisdags snackade Karl-Arne med Henricson i alla fall eftersom han skulle vara inblandad i det där. Jag önskar er all lycka till och har absoluuuuut inget emot en dansk webmaster!
MIF och RS har båda varit riktigt usla i år. Hoppas MIF rycker upp sig till nästa säsong, minst två snäpp, och att RS kan skåda den formtopp vi hade för 3 år sen typ. Det krävs förnyelse och förändringar, främst i ledningen men även på hela ståplats.
På Åsen: Men käre gud, jag grundar inte mitt antagande på att Brynäs ska vara kvar för att de är klassiska. De är ju flera klasser bättre än de allsvenska lagen. Se bara på det lag Leksand hade i allsvenskan när de lirade där. Det var ungefär det lag de hade när de åkte ur elitserien. Detta lag spelade fullständigt skiten ur de allsvenska lagen. Behöver jag säga mera??? Brynäs lag är dessutom bättre än det. Skillnaden är enorm, och går Rögle upp så måste ni storsatsa REJÄLT om ni ska hänga kvar. Ingen messatsning som LHC nu gjorde. Utan en rejäl!!!!
Johan: Angående Redhawkssupport.com, så er det ikke Henricson, men mig som skal lave den. Og ja det er rigtigt at Tony skal hjælpe mig. Vi bliver jo nok den eneste supporterklub i Sverige med en dansk webmaster! ;-)
Ställ nu upp och ge oss lite juste sparring inför kvalserien. Chansen är inte stor, men den finns, att det kan bli lite goa derbyn nästa säsong :-) Ja ja ja...garva ni åt det bara, men vi kommer förhoppningsvis att sälja oss dyrt i varenda en av de tio kvalserieomgångarna.
Som det ser ut nu, utan att värva 2 BRA backar o en ny poängmaskin så lär vi få sikta in oss på missa slutspel nästa säsong me! O att man inte fixar en ny målvakt o ger hadelöv kicken är för mig obegripligt!! Visst är det bra med en stomme, men den ska inte vara för stor heller! Man såg ju vilken kick laget fick när det blev litta nytt blod i det, (Casparsson & Fokin) Sen vill jag INTE se att P Andersson får ett nytt kontrakt. Men det är väl ekonomin som spökar på den biten antar jag...
Än så länge är det intressant, men kommer bli aningen ointressant om man misslyckas med värvningarna. (ingen)
svintoo: Men Herre gud, visst jag unnar dom för allt dom gjorde under guld åren 92-94, men rent ur hockey synpunkt så har dom inte lyft fram MIF på senare år, man kan inte förlita sig på Historia.
Dom har fått feta löner utan att MIF fått tillbaka något.
Men det är jue inte deras fel utan föreningens ..
Dom kan stöttas för att dom alltid gillat MIF och haft en viss kärlek till föreningen.
Men att sitta och hylla dom för något som dom gjorde för över 10 år sen känns fel, inte min grejj, jag vet inte vad ni andra tycker?
Von Vettet: Håller med, men om nu Stalle komemr hem så ser jag det som en grymmt bra förstärkning, vi ska inte vara nere nu. Nu ska vi se fram emot nästa säsong, där slutspel är ett MÅSTE...
Det är med stort vemod jag ska försöka inse och acceptera faktum att Thure inte längre ska spela i Malmö. Han har alltid varit en mina givna favoriter, lite ojämn de senaste säsongerna, men vilken formtopp han visade upp i slutet. Vi har till stor del Thure att tacka för det förnyade kontraktet. Vi blir av med en artist, oftast har Thure varit behållningen när man lämnat ladan. Jag vill önska Marcus all lycka i framtiden och jag håller tummarna för att slippa se honom i den svenska elitserien, spelandes för ett annat lag.
svintoo: Nej, nej och än en gång nej. Såvitt jag vet skrev jag något i stil med "man kan bara älska Öhman", dvs jag tycker väldigt bra om gubben. Men gamla tunga backar blir aldrig snabbare och snabba offensiva backar har visat sig vara ett vinnande koncept! Dock med bra uppbackning av lite kraftfullare defensiva backar - men sådana har vi redan gott om!
Jag tror inte Thuresson är oersättlig.
Inte Peter Andersson heller. Han är en bra back men har inte på långa vägar motsvarat förväntningarna (eller lönechecken). Inte oersättlig. Har svårt att se vilken annan elitserieklubb som skulle vilja ha honom faktiskt.
Angående hemsidorna: Mifredhawks.com har ingen sensationellt snabb uppdatering. Redhawkssupport.com skall enligt uppgift byggas upp av radarparet Henricson och Tony-som-ingen-vet-var-han-kom-ifrån. En mycket spännande konstellation!!
Till sist: En bild tillägnad MrLeth, Mr Lennart och alla er andra som vet att Vinnerborg är sveriges sämsta domare. På bilden syns en viss domare som står och klappar en Röglerumpa så nätt, så nätt... (Bilden snodd från AIAs hemsida) Vi hörs!!
Nej, nej, nej...Nu har ni väl ändå missuppfattat ganska grovt här. dansken99 menar såklart att Sydsvenskans hemsida är totalt värdelös.. Och det kan man ju inte annat än hålla med om.
svintoo: När vi som hackar på spelarna hackar så är det egentligen på ledningen som inte kan värva. För så usla som Mif är på att värva så är det egentligen inte så underligt att klubben kom tia egentligen. Sedan kan ju faktiskt herrarna Öhman,Andersson, Hasselblad m.m. själva ta sig en funderare på om de verkligen tillför laget nånting och inte bara spelar för sig själva?
JoJo: Det är kanon att du skriver ut sådant som står i sydsvenskans pappersbilaga då hemsidan är totalt värdelös. Själv kan jag inte läsa Svd då jag bor i Sthlm. MIF mot SM-Guld.
19 Nicke: Man blir chockerad över att läsa era inlägg om hur ni sågar spelare som i snart 10 år sammanlagt har varit i föreningen och nu väljer att sluta eller spela någon annastans. Andersson,Öhman,Hasselblad och Thuresson också för den delen har varit i klubben så länge men inte ett tack ifrån er supporters utan bara gnäll.JAG SÄGER BARA LYCKA TILL ÖHMAN,HASSELBLAD,THURESSON OCH EVENTUELLT ANDERSSON OM HAN NU INTE SKRIVER PÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JAG hade i alla fall sett er kvar i klubben,
Johan: Vem i MIF håller SM GULDKLASS? läste ditt inlägg om Öhman.Ni tittar hela tiden tillbaka och inte lite då heller utan 10 år tillbaka det är klart som fan att alla var bättre då dom var ju 10 år yngre, men om du tittar till Andersson ,ÖHman och Haselblads ålder så har do klarat sej bra.Tycker det är jäkligt synd att MIF inte skriver med Öhman för han spelade upp sej i slutet men han har ju tyvärr varit skadad halva säsongen.
med storhetstid räknar jag med att man är en av dominanterna i Svensk Hockey som Djurgården i början av 90-talet, slutet av detsamma, Färjestad numera, Frölunda har kanske börjat sin storhetstid... MIF hade den i början av 90-talet. Brynäs i mitten av 90-talet.. kan inte påstå att jag tycker att Brynäs har någon större storhetstid just nu iaf ;p
Ungefär som svenska skidlandslaget som hade sin storhetstid med Svan, Mogren och allt vad dem hette på 80-talet början av 90-talet.. den storhetstiden har man inte idag och då tar dem ändå brons i stafett och lite medaljer här och var men nån storhetstid är man inte inne i.
Stefan: Det är väl lite olika vad som menas med storhetstid.. Jag vet inte vad du anser vara storhetstid. På 80-talet hade ni ingen storhetstid, till skillnad från oss. Trevlig helg!
HasseT: Storhetstiden för MIF, liksom för svensk ishockey i stort, tycks onekligen ligga i det förflutna, dit jag gärna blickar. Men, hoppet sägs ju vara det sista som överger en, och således hoppas jag på en ny storhetstid för MIF.
storhetstid räknas det att ligga i botten i Elitserien? Våran storhetstid har väl mer eller mindre varit över sedan 95-96? Därefter har vi harvat i botten/mitten av serien väl?
ang Daniel Johansson så var det många från Brynäs håll som ville ha bort honom inför denna säsong. En spelare som är en i mängden dvs exakt en sån back vi inte behöver till MIF.
Vad jag förstått av Daniel Johansson är han en Peter Jakobsson kopia stämmer det?
Johan: På tal om Öhman: Mot Leksand och Södertäle visade han ju de gamla goda takterna. Varför gjorde han inte det tidigare under säsongen? Om så varit fallet hade jag gärna sett att han stannat en säsong till.
Thuresson ja. Jag minns att jag efter halva serien röt till här i Gästboken att Thure och Mattsson hade mer att visa än de gjort, framförallt ska de producera mer. Inte för jag tror det var avgörande men Thure producerade som f-n under den andra halvan! Hoppas vi slipper se honom i HV71 bara. Eller Rögle!
Öhman kan man bara älska men om man ser med klara ögon på saken så håller han inte SM-guldklass. Hasselblad han väl förvisso spelat upp sig mot slutet men ses ändå som ett av elitseriens största rundningsmärken av elitseriens forwards.
Hammar är en slitvarg, som behövs, men att spela honom i samma kedja som Mackan M, ja det är lite väl. En kedja med två sådana grovjobbare har svårt att producera, det såg vi i år.
Daniel Johansson ger jag inte mycket för, däremot visade Casparsson stort hjärta trots att han bara var på lån. Han är en snabb, rörlig och modern back som jag gärna ser i MIF.
Högardh kanske är bra, jag vet inte. Men Superstaal ska himm!
b-sson: Lönekraven var kanske otillfredsställande? Som påpekats är ju Thuresson väl trögstartad nuförtiden, och torde ej, OM man värvar med förnuft, vara oersättlig på minsta vis.