Vad glad jag blev när jag läste att det nog blir Lillis och Lusth som tar över tränar rollen, det blir en bättre kobination än Bäckman/Johansson,Härligt!
Varför! kan vi inte försöka få hit Hirch så Hadelöv får lite motstånd angående första målvakt? Där måste vi bli betydligt mycke starkare, på målvaktssidan, dom lagen som är med i ett slutspel har en hyfsat jämn målvakt.
Nästa säsong hoppas jag att Mif är med i toppen och krigar, guldet skall hem till skåne.
en spelare som jag tycker att mif borde "ligga på" lite är linköpings stefan pettersson vars kontrakt går ut efter säsongen, han tror ja skulle göra mycke nytta i mif.
miffo: Vi lär inte höra något om Staal och Högardh innan Modo har åkt ur slutspelet. Tycker det verkar som Mif letat efter nya tränare men inte hittat några, därför blir det Lusth och Lundh, vilket inte är fel...
Stefan: Härligt med tränare som verkligen känner något för klubben. Frågan är vem som tar över efter Lundh som sportchef eller kommer han att vara både sportchef och tränare ? Nu kanske vi har råd att satsa på 3-4 riktigt bra nyförvärv istället för 2 dyra tränare också. Någon som hört mer om Staal och Högardh förresten ? Hoppas vi har någon bra back på ingång också.
Själv tycker jag att det har tagit en väldigt lång tid innan man gör klart med nya tränare med tanke på att det i flera månader stått klart att Bäckman/Johansson inte skulle få stanna.
Huddinge blir säkert INGEN lätt historia... Som Hockeymagasinet påpekar så är Huddinges J20 rejält förstärkta lagom till slutspelet. Orsaken är lika enkel som att Frans Nielsen numera spelar i MIFs J20, dvs Huddinges A-lag har spelat klart för denna säsongen.
Så det blir säkert stenhårt och små marginaler som avgör...precis som det ska vara.
Lite intressant förståss är att inget lag valde att möta MIF! Annars var ju reglerna sådana att de fyra första lagen fick välja sin kvartsfinalmotståndare. Huddinge var sist om att "välja" och fick helt enkelt bara ta det som fanns kvar...dvs MIF.
Johan: Når jeg siger "sore spot" mener jeg bare, det kunne være at I stadigvæk er ærgerlige over, at I blev nødt til at lukke den...mere var der sådan set ikke i det :) Jeg vil godt komme med min egen lille salut til det hedengangne Madhawks.com "Hil Madhawks, for dens lige findes ikke"
Aben: Vilken "sore spot" skulle det vara..? Madhawks var det bästa som hänt MIF-supporters, och det kändes som runt den tiden så vaknade hela hockeykulturen till runtom i landet. Madhawks är något vi är stolta över, och jag hade också gärna sett den 'genskabt'. Dessvärre tror jag det blir väldigt svårt, framförallt för Jojo och mig att leva upp till våra egna förväntningar. Men det var kul, du är inte den enda icke-Miffare som fastnade för Madhawks... ;)
Håber ikke jeg rammer " a sore spot" nu her....Jeg ville ønske madhawks blev genskabt...sådan helt forfra...for det var den bedste fanside jeg nogensinde har oplevet...plejede at tjekke den dagligt (selvom jeg er MODO-fan)...den var suveræn...ingen over og ingen ved siden af, vil jeg sige
Alla bör söka sig till Malmö Isstadion på Onsdag! Då spelar J20 sin första kvartsfinal (Motståndet ej klart men Huddinge känns det som). 19.00 är tiden! Vi intar ståplats och ger gärnet precis som i lördags. Det verkar ha varit uppskattat av krigarna på isen!
Plötsligt slog det mig varför MoDo vägrar ge sig... De vill helt enkelt göra livet outhärdligt för oss Miffare (som vanligt)! Vi vill ju veta hur det blir med Stalle!
Ganska kul att MoDo pressar Frölunda som de gör. Eller ska vi säga, ganska kul att Frölunda spelar som ett pojklag plötsligt i slutspelet. Att vinna skotten med 46-24!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! men ändå bara mäkta med att göra ett ynka mål är nästan makalöst uselt. Färjestad tackar nog för upplägget mot finalen. För inte blir det väl något annat är FBK-Frölunda i finalen, eller?
Skönt ändå att följa hockey utan att bry sig hur det går... Det kan man åtminstone försöka intala sig...
Stefan: Märkligt, jag undrar vad Bäckman kan göra för att VIK ska prestera då??? Han tillförde inte ett skit i Mif. Bara en massa skitsnack vällde ut ur den munnen!!!!
han hade i fredags e.m inte ritat på nått nytt kontrakt iaf... om han gjort det efter det vet jag inte. Mycket möjligt.
Vet iaf att dem i Västerås inte vill ha Janne Hammar dit, då han inte har något att tillföra deras lag. De vill ha anfallare som producerar och inte åker jojo fram och tillbaka över isen :)
Stefan:Antagligen fö att enligt JoJo´s hemsida så visar d inte att han skulle ifrån MIF d stog entuella förluster:Mika Hannula,Minnesota,Stephan Lundh å Peter Andersson,Slutar
Då ska man snart bege sig över till Rungsted... Hur i helsicke man kan lägga en match 09:20 på morronen e ju en gåta, men, men. Vad gör man inte för sitt kära MIF... :o)
Jonas: Jag skiter i motståndet, alltid skönt o leka hockey :P
Jag kan ju inte tala för alla miffare men jag kan ju iaf tala för mig själv. O jag hoppas verkligen att Rögle och Hammarby går upp i ES. Det hade satt ännu mer färg på hockeyn här nere och så kanske hockeyn hade vaknat i "08:e land" igen...
Brynäs har satsat helt fel o Linköping... Ja de skulle iaf inte jag sakna. Inget ont om dem men, jag vill hellre se två nya lag i ES.
Ricard Persson har blivit framröstad till ligans bästa back i DEL. Han har även förlängt sitt kontrakt med Berlin med två år vilket torde innebära att vi aldrig får se honom i Mif igen. Har svårt att tro att Mif tar honom tillbaka vid 36-års ålder... Fast å andra sidan...
Någon som har kort från Guld åren? Kanske nån interjuv(typ från radion eller nåt) att skicka över. lite bilder är jag ute efter, satt nyss och lyssnade på.
"Hvs väg mot guld" Riktigt bra faktiskt, synd det inte finns så om MIF med.
Varför! kan vi inte försöka få hit Hirch så Hadelöv får lite motstånd angående första målvakt? Där måste vi bli betydligt mycke starkare, på målvaktssidan, dom lagen som är med i ett slutspel har en hyfsat jämn målvakt.
Nästa säsong hoppas jag att Mif är med i toppen och krigar, guldet skall hem till skåne.
Kram på er!