TIK -MIF
« Föregående · 207383 · Nästa » Till forumet
Sv: TIK -MIF
Stefan: Jag kallar honom (Sjögren) inte feg, som vissa andra gör. Som regelverket ser ut nu törs snart spelarna inte tackla varandra med risk för avstängning som följd. Det vi tik-supportrar menar är att Sjögrens 9 matcher var ett antal för många, men har förbundet satt ribban där skall ocka alla liknande överfall ge 9 matchers avstängning. Någon konsekvens får det vara. För att återgå till feghet, så vill jag mena att spelare som stannar en meter från sargen för att inte bli tacklad - är fega. Sedinarna började med denna dumhet för några år sedan, med följd att inga riktga tacklingar delas ut i elitserien längre. Titta på NHL dår smäller det i stort sett i varja byte, utan att spelare blir avstängda eller skadade för den delen. Vad tycker ni ?
Sv: TIK -MIF
Hälge:
jag är totalt ointresserad av varför han bara fick 2min då jag inte sett händelsen utan bara hört andrahands uppgifter vilket gör att jag varken kan säga bu eller bä om den händelsen, däremot är jag intresserad av vad ni/Timrå fans kallar Christian Sjögren.... om nu Peter Andersson är dittan och dattan efter denna händelse..
jag är totalt ointresserad av varför han bara fick 2min då jag inte sett händelsen utan bara hört andrahands uppgifter vilket gör att jag varken kan säga bu eller bä om den händelsen, däremot är jag intresserad av vad ni/Timrå fans kallar Christian Sjögren.... om nu Peter Andersson är dittan och dattan efter denna händelse..
Sv: TIK -MIF
CoolaKoffe: Får man inte skriva något negativt i er gästbok ? Varför blev mitt inlägg om Peter Andersson raderat - var det för att jag kallade honom fanskap ?
OK, jag gör ett nytt försök. Peter Andersson använder både armbågen och klubban och trycker upp Niklas Nordgrens huvud mot plexit. Domare Rådbjer anser att det är en tvåminutare. En liknande tackling för ett par veckor sedan renderade Christian Sjögren 9 matchers avstängning. Tydligen är inte all lika inför lagen, men förhoppningsvis kommer Peter Andersson att bli avstängd ett par matcher för sitt överfall när förbundet granskat matchvideon.
OK, jag gör ett nytt försök. Peter Andersson använder både armbågen och klubban och trycker upp Niklas Nordgrens huvud mot plexit. Domare Rådbjer anser att det är en tvåminutare. En liknande tackling för ett par veckor sedan renderade Christian Sjögren 9 matchers avstängning. Tydligen är inte all lika inför lagen, men förhoppningsvis kommer Peter Andersson att bli avstängd ett par matcher för sitt överfall när förbundet granskat matchvideon.
Sv: TIK -MIF
Stefan: Tycker du är lite väl hård mot Timrå, det är bara att gratulera TIK ledningen till stt strålande lagbygge. Utan Kapanden hade det säkert blivit slutspel men de hade förmodligen legat bland de nedre fyra slutspelslagen.
Jag gratulerar Timrå, kul att det lyckas för någon att värva ihop ett lag. Det går ju inte så bra för LHC menar jag...
Jag gratulerar Timrå, kul att det lyckas för någon att värva ihop ett lag. Det går ju inte så bra för LHC menar jag...
Sv: TIK -MIF
CoolaKoffe: Hadelöv hade säkert dugit som andra målvakt i vilket Elitserielag som helst, men någon given första målvakt hade han inte varit i Färjestad, Frölunda, Timrå, DIF eller något av de andra topplagen. Personligen rankar jag Hadelöv som nummer 10 eller 11a i Elitserien. Vi får försöka fixa en bra finsk målvakt eller någon till nästa säsong. Vi skulle även behöva göras oss av med spelare som Hasselblad, Lundberg och Petrasek och ersätta med några hungriga spelare.
Tyvärr är det ju inte alltför lätt att hitta klasspelare i dagens hockey om man inte är beredd att satsa lite pengar på det.
Tyvärr är det ju inte alltför lätt att hitta klasspelare i dagens hockey om man inte är beredd att satsa lite pengar på det.
« Föregående · 207383 · Nästa »