Historik
Föregående · 62 · Nästa
Leksands IF > Sv: mästarcupen
Db_04: Nej, det tror jag inte. Men man vet ju aldrig, men tycker att det sett rätt så bra ut hittills. Trots förlusten mot er så var jag ganska nöjd med den matchen, dock kunde väl anfallsspelet varit bättre.
Leksands IF > Sv: mästarcupen
Huge: Haha. Ja, blir spännande att se om samma "förbannelse" drabbar Leksand ;)
Brynäs IF > Sv: TIK-BIF
Lite statistik från försäsongen (hittills) för Brynäs (för er som bryr er).
- Vi har spelat med lika många man på isen 10-5 (4-4,5-5)
- Vi har gjort 3 mål i powerplay och släppt in 4 i boxplay
- I 75% av matcherna har vi tagit ledningen
- Vi har haft ledningen över första och andra perioden i 75% av matcherna
- Vi har 105-120 i skottstatistik på fyra matcher
- Vi har i första perioden 6-3 (totalt) i målskillnad, lika i andra
- I den tredje perioden är vi sämst och har 1-4 i målskillnad
- Utvisningar mot oss är, 29x2, 2x5, 2x20min
- Utvisningar för oss är, 35x2, 1x10min
Jag älskar statistik och därför håller jag koll på det :)
Dom fem bästa poängplockarna i Brynäs är:
1. Henrik Malmström, Forward (#9)
Mål: 1 Assist: 2 Poäng: 3
2. Mikko Kuparinen, Back (#5)
Mål: 1 Assist: 2 Poäng: 3
3. Mikael Wahlberg, Forward (#62)
Mål: 0 Assist: 2 Poäng: 3
4. Jörgen Sundqvist, Back (#22)
Mål: 2 Assist: 0 Poäng: 2
5. Vesa Viitakoski, Forward (#39)
Mål: 2 Assist: 0 Poäng: 2
- Vi har spelat med lika många man på isen 10-5 (4-4,5-5)
- Vi har gjort 3 mål i powerplay och släppt in 4 i boxplay
- I 75% av matcherna har vi tagit ledningen
- Vi har haft ledningen över första och andra perioden i 75% av matcherna
- Vi har 105-120 i skottstatistik på fyra matcher
- Vi har i första perioden 6-3 (totalt) i målskillnad, lika i andra
- I den tredje perioden är vi sämst och har 1-4 i målskillnad
- Utvisningar mot oss är, 29x2, 2x5, 2x20min
- Utvisningar för oss är, 35x2, 1x10min
Jag älskar statistik och därför håller jag koll på det :)
Dom fem bästa poängplockarna i Brynäs är:
1. Henrik Malmström, Forward (#9)
Mål: 1 Assist: 2 Poäng: 3
2. Mikko Kuparinen, Back (#5)
Mål: 1 Assist: 2 Poäng: 3
3. Mikael Wahlberg, Forward (#62)
Mål: 0 Assist: 2 Poäng: 3
4. Jörgen Sundqvist, Back (#22)
Mål: 2 Assist: 0 Poäng: 2
5. Vesa Viitakoski, Forward (#39)
Mål: 2 Assist: 0 Poäng: 2
Leksands IF > Sv: mästarcupen
Alisandali: Tack! Ja, vore skönt att avsluta med en seger. Men huvudsaken är ju att spelet stämmer och sen verkar Timrå ha skador och med dagens match är ju deras fjärde på fyra dagar så allt för stora växlar på dagens match får man inte ta.
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Timrå IK (Mästarcupen, 16:00 Söndag)
Mickis: Eh, det enda jag kan hitta som ett "fel" är att det står söndag. Kanske vissa tror nästa söndag...
Brynäs IF > Brynäs IF - Timrå IK (Mästarcupen, 16:00 Söndag)
Står ingenting om laget till dagens tidning, men i mål är det nog Korhonen. Får se om femman Sundqvist - Kuparinen - Malmström - Wahlberg - Spets blir verklighet i dagens match då den var en succé mot Jokerit (3mål + 6 assist =9poäng). Om cirka två timmar släpps pucken i Norrtälje.
Förresten, någon som vet om radion kommer att sända från matchen?
Förresten, någon som vet om radion kommer att sända från matchen?
Brynäs IF > Sv: Utlänningar och Gävle-Dala
Db_04: Jo och sedan verkar dom ju inte tjäna så mycket (inget?) på att spela i Globen eller Hovet.
Brynäs IF > Sv: Utlänningar och Gävle-Dala
Db_04: Jo, men dom kan skrälla (faktiskt). Men dom får sikta in sig på att kämpa om en slutspelsplats.
Brynäs IF > Sv: Utlänningar och Gävle-Dala
Djurgården fortsätter att inte imponera, i alla fall inte via resultaten. Förlorade idag med 0-3 mot ett TPS som spelat tre matcher på tre dagar (matchen mot Djurgården då inräknad) och som senast igår vart krossat av Linköping med 6-2. TPS Åbo spelade 3-3 mot HV71 i torsdag och förlorade alltså med 6-2 mot LHC igår (fredag) och idag vann dom med 3-0 mot Djurgården.
Brynäs IF > Sv: Utlänningar och Gävle-Dala
Dream Team: Hehe. Ja du, ibland är det inte enkelt att hänga med i svängarna ;)
Brynäs IF > Sv: Utlänningar och Gävle-Dala
Dream Team: Du har blandat ihop Brynäs och Leksand
Brynäs har 10-7 i målskillnad och två vinster en förlust. Leksand har 3 vinster (en efter sudden) och 10-4 i målskillnad.
Brynäs har 10-7 i målskillnad och två vinster en förlust. Leksand har 3 vinster (en efter sudden) och 10-4 i målskillnad.
Timrå IK > Sv: Mästarcupen i Norrtälje
TIKA: Det verkar genomgående vara så att lag som går lite sämre i försäsongen går bättre i sjävla säsongen medans lag som går fram genom försäsongen som ett ånglok får det desto svårare.
Timrå IK > Sv: Mästarcupen i Norrtälje
Dream Team: Jo, visst spelar inte en match i Augusti roll om en månad när väl serien har startat. Att ni gjort två bra matcher är bra och hoppas att ni fortsätter i den stilen. Men försäsongen spelar ju en viss roll och att förlora med som exempelvis 9-1 som Djurgården gjorde är ju inte det bästa. Men spelet är det som spelar roll just nu och det tyckte jag (exempelvis) stämde bra igår mot Leksand för Brynäs, trots att det vart en förlust är jag relativt nöjd med spelet. Resultaten ska ju helst vara positiva, dock är ju inte det som är viktigast just nu, utan det blir om drygt en månad. Väl mött imorgon!
Timrå IK > Sv: Mästarcupen i Norrtälje
Dream Team: Ja du. Men aldrig bra att förlorar med för mycket mål :)
Timrå IK > Sv: Mästarcupen i Norrtälje
Dream Team: Jo, det är ju det. Men får ju inte rinna iväg som det verkar göra mot Leksand för er.
Timrå IK > Sv: Mästarcupen i Norrtälje
Dream Team: Jo. Om ni redan nu är trötta (?) mot Leksand och sedan om mindre än 24 timmar spela match igen mot ett Brynäs som vilat en dag så finns det nog bara en utgång...
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Leksands IF (Mästarcupen)
GävleLasse: Hehe. Ja du, är bara att vänta och se om samma "förbannelse" drabbar Leksand (om dom nu vinner).
Timrå IK > Sv: Mästarcupen i Norrtälje
Dream Team: Men att spela som ni gör. Fyra matcher på fyra dagar lär ju vara jävligt jobbigt.
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Leksands IF (Mästarcupen)
mattias - 74: Hehe. Men om ni skulle ta och vinna Mästarcupen skulle det bli spännande att se hur ni klarar er i ES och om ni får samma öde som oss då vi vunnit den ;)
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Leksands IF (Mästarcupen)
mattias - 74: Visst, ingen sensation om Leksand vinner över Timrå. Men 4-0 hade man väl knappast räknat med.
Timrå IK > Sv: Mästarcupen i Norrtälje
Dream Team: Nej. Leksand hade en vilodag dagen innan matchen mot Brynäs. Brynäs spelade tre raka matcher (MoDo, Jokerit och Leksand) på tre dagar.
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Leksands IF (Mästarcupen)
Verkar vara 4-0 (!) till Leksand nu mot Timrå.
Timrå IK > Sv: Mästarcupen i Norrtälje
Dream Team: Jo, men vi (Brynäs) hade ju rätt så tuffa matcher vi också på tre dagar (tre matcher). Trots det stack det inte iväg igår mot Leksand. Vart ju bara 1-0 till Leksand. Om ni är trötta idag, hur blir det då mot oss imorgon?
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Leksands IF (Mästarcupen)
Verkar vara 2-0 till Leksand. Tidigt i den andra perioden.
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Leksands IF (Mästarcupen)
Falken: Hmm, ska stå följande -
Jepp. Vinner Timrå mot Leksand så har ju dom 7, Brynäs 6 och Leksand 5. Det betyder att det lag som vinner i morgon mellan Brynäs och Timrå vinner hela cupen.
Jepp. Vinner Timrå mot Leksand så har ju dom 7, Brynäs 6 och Leksand 5. Det betyder att det lag som vinner i morgon mellan Brynäs och Timrå vinner hela cupen.
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Leksands IF (Mästarcupen)
Metal Guru: Jepp. Vinner Timrå mot Leksand så har ju dom 7, Brynäs 6 och Leksand 5. Det betyder att det lag som vinner i morgon mellan vinner hela cupen.
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Leksands IF (Mästarcupen)
MoDo spöade Jokerit med 4-1 idag. Snart börjar matchen Timrå IK - Leksands IF. Om jag räknat rätt så blir det om Timrå spöar Leksand en final imorgon. Mellan Brynäs och Timrå.
MoDo Hockey > Sv: Apropå Mästarcupen '05s rätt till en egen tråd...
Hur går det för er mot Jokerit då?
Leksands IF > Sv: Brynäs - Leksand
Duba såg bra och stabil ut. Kommer nog bli mycket nyttig för er i vinter!
Föregående · 62 · Nästa