Historik
Föregående · 30 · Nästa
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sportbladets ranking angående mest välskötta SHL-klubb
11. TIMRÅ
Kommentar: Har haft några goda år rent sportsligt, mest för att Jonathan Dahlén valt att stanna och spelare som Anton Lander, Emil Pettersson och Anton Wedin valt att återvända. Men det är en klubb som kämpar med ekonomin och omsätter minst av alla klubbar i SHL. Det blev turbulens efter den här säsongen, då både sportchefen Sami Kapanen och tränaren Olli Jokinen valde att tacka för sig och nu är Kent ?Nubben? Norberg tillbaka och allt som vanligt i Timrå. Har varit i SHL några säsonger nu och känns inte som ett kvallag nästa säsong heller. Men Timrå måste växa ekonomiskt och där ser jag små möjligheter.
*****************************************************************************
11. TIMRÅ
Kommentar: Har haft några goda år rent sportsligt, mest för att Jonathan Dahlén valt att stanna och spelare som Anton Lander, Emil Pettersson och Anton Wedin valt att återvända. Men det är en klubb som kämpar med ekonomin och omsätter minst av alla klubbar i SHL. Det blev turbulens efter den här säsongen, då både sportchefen Sami Kapanen och tränaren Olli Jokinen valde att tacka för sig och nu är Kent ?Nubben? Norberg tillbaka och allt som vanligt i Timrå. Har varit i SHL några säsonger nu och känns inte som ett kvallag nästa säsong heller. Men Timrå måste växa ekonomiskt och där ser jag små möjligheter.
*****************************************************************************
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Spelare som kan nå 30 poäng nästa säsong
Dahlen
Pettersson
Heikkinen (? )
Wedin
Ja , det var väl spetsen de ....
Bredd och ungdom har vi ju
Gärna nån poängstark back ..... Kanske Pilö höjer sig ett snäpp/ tar revansch efter skadan ? ? Annars blir det väl Forsmark på 20-25 pinnar
Dahlen
Pettersson
Heikkinen (? )
Wedin
Ja , det var väl spetsen de ....
Bredd och ungdom har vi ju
Gärna nån poängstark back ..... Kanske Pilö höjer sig ett snäpp/ tar revansch efter skadan ? ? Annars blir det väl Forsmark på 20-25 pinnar
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
En offensiv back och en 35-poängs Center behövs . Då kan de bli topp 6 igen
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: Tveksamt om målvaktsidan kommer vara på undre halvan , men aja ....
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Timrå Isstadion: Spetsen saknas ju , även MED spets hade vi ju svårt att avgöra matcher
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Semifinaler Hockey-VM
Lördag 24 /5
14.20 Sverige - USA
18.20 Schweiz - Danmark
Lördag 24 /5
14.20 Sverige - USA
18.20 Schweiz - Danmark
+ 2
Tre Kronor > Sv: VM 2025
Edit : Vid vinst ikväll får vi Schweiz i semi '' om '' Kanada också slår Danmark
Tre Kronor > Sv: VM 2025
Timrå4ever: Nej ut i semifinal på hemmaplan blir det . Bronsmatch mot Schweiz
Tre Kronor > Sv: VM 2025
Kvartsfinalerna Torsdag
KANADA - DANMARK Utklassning
SCHWEIZ - ÖSTERRIKE Utklassning
FINLAND - USA X
SVERIGE - TJECKIEN 1 ELLER X
KANADA - DANMARK Utklassning
SCHWEIZ - ÖSTERRIKE Utklassning
FINLAND - USA X
SVERIGE - TJECKIEN 1 ELLER X
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kvartsfinalen är på torsdag och enligt uppgift är det redan bestämt att Sverige spelar kl 20.20
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tur att det iaf finns en vintersport , den finaste , som Norge suger på
+ 5
Timrå IK > Sv: Silly Season 2025-26
=)
Typ omvända resultat . Mer sannolikt med 4-2 mot SLO och 5-0 möt ÖST men aja
Typ omvända resultat . Mer sannolikt med 4-2 mot SLO och 5-0 möt ÖST men aja
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Ordning på stridh ändå . Vi går för fjärde målet sa han o det tog ... 40 ? sek
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
The great one: Fördelen är ju att Brome' kanske sticker till Schweiz om han vinner guld ?
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2025-26
Den sympatiske Klas Östman ska träna Davos istället . Alternativen krymper . Är det Stridh eller inget ?
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2025-26
Apropå tröjorna som var på bild här bör man maila dessa till Backlund så får han se hur ett klubbmärke ska användas
+ 9
Timrå IK > Sv: Silly Season 2025-26
Den där Kopacka vore något . Stor , tung ( 188 / 90 ) och målfarlig
Föregående · 30 · Nästa

Bäst skötta SHL-klubb
1 FRÖLUNDA
2 FÄRJESTAD
3 LULEÅ
4 SAIK
5 RÖGLE
6 BRYNÄS
7 VÄXJÖ
8 HV71
9 DIF
10 ÖREBRO
11 TIMRÅ
12 MALMÖ
13 ÄT ÄGG
14 LEKSAND
Nästan som nästa säsongs tabelltips , Byt plats på HV och Timrå så ser det rimligt ut . Leksand kanske inte blir sist iofs