Historik
Föregående · 48 · Nästa
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Match mot Frölunda imorgon. Får se om spelet från CHL matchen håller i sig. Tror det blir en tuffare match.
Timrå IK > Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2022-01-15
sargad: tror ni vinner en match mot RBK. Mot BIF kan ni vinna om allt stämmer.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hassan: tror på ca 60 pinnar för kval. Mer än 65 poäng borde räcka.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: kolla hockeybulletin... LHC fansen gillar Rbk och BIF 😂
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Stort Grattis! Skönt även med vinst mot LHC.
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vino: AHL eller allsvensk back? Tycker att SHL borde plocka fler med potential från allsvenskan.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Bengan blir borta ett tag. Hoppas han återhämtar sig under våren.
+ 1
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Elvenes fortsätter i Anaheim. Nåväl, Chris kommer nog förstärka truppen relativt snart.
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: Efter den tacklingen tappade jag respekten för Frölunda. Riktigt illa...
+ 2
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
CHL retur mot Frölunda med två måls ledning. Men svårare match i Götet.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kulltorp: tror Tik kan passera Mif i tabellen. LHC verkar ha fått upp ångan även om deras form kan vara tillfällig. Mif presterar ojämnt trots att mer än halva serien är spelad.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Honken72: kul att se den fina formen för BIF! Hoppas det blir slutspel. RBK får kämpa och kan nog hamna i play in.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}: ”... Constanza som deras materialförvaltare...” Riktigt bra 😂
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Bra start... hoppas att det blir många mål till BIF!
+ 7
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: tyvärr torsk mot Warulven trots fler skott på mål.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: ganska små... men hade gärna sett Carl i RBK. En RW behövs till och Zaar stannar nog i KHL.
Färjestads BK > Sv: Det tionde guldet
eltifoso: FBK har höjt spelet en nivå och det blir en tuff match idag.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad: nu har SHL planerat att Tik och RBK ska mötas 17e och 18e. Ni har borta match i båda mötena. Sedan ska SHL lagen dessutom spela nästan varannan dag. Hoppas det blir en ändring till nästa säsong... bättre schema, fler divisioner
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Veteranolle: SHL hade behövt en strategi för spel under en pandemi. Kör man 52 omgångar så blir det problem att genomföra alla matcher. Att stänga är kanske en lösning men tycker att SHL bör delas i fler divisioner (nord, syd etc) med färre matcher per division. Och sedan ett uppehåll under jul och nyår fram till minst mitten av januari.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Anser inte att SHLs nuvarande strategi att flytta matcher och förlänga säsongen kommer hålla i längden. Mönstret med förlängd säsong, begränsad publik och begränsade intäkter etc. kommer upprepas nästa år. Så länge folk inte vaccinerar sig samt fortsätter sitt kramkalas på jul och nyår så blir det ett ekorrhjul.
+ 2
Luleå HF > Sv: Luleå Hockey 2020 - vägen efter SM-GLUDet!
Sven.Savage: och nu corona i Lakers så ingen match idag för Rbk. Med alla inställda och flyttade matcher, publik och inkomstförluster så undrar man om SHL säsongen kommer avslutas i maj. Tänker att SHL behöver ta gemensam ställning till hur man ska handla framöver, dels beträffande OS men även gällande nuvarande och kommande SHL säsonger. Det finns ju en risk att mönstret att förlänga säsongen pga pandemin upprepas år efter år. Då behövs nog en handlingsplan och ett gemensamt ställningstagande från klubbarna.
+ 1
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Matchen idag flyttas pga corona i Lakers. Ja, det var väntat och vårens schema för SHL förändras. Många matcher är redan inställda och flyttade.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: jag tycker att det är läge att avsluta säsongen nu innan alla lag har Corona. Men troligen så flyttas istället en massa matcher vilket medför att slutspelet och kvalet körs sent i april eller maj.
+ 10
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Frölunda har nu fall med Corona så antar att Rbk snart har det med.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
5-3 mot FHC... Brithen gjorde hattrick och kul att han är på gång. Fördel RBK inför returen.
Rögle BK > Sv: Säsongen 2021-22
Gameday! Match mot Frölunda i CHL Juniorerna åter redo efter JVM och även Tony Sund tillbaka i uppställningen. Blir intressant om det blir Clang eller Rifalk som vaktar kassen. Frölunda har haft ett längre uppehåll än Rbk men är säkert också taggade.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
roger_sundsvall: håller med ... bättre att köra ny säsong nästa höst.
+ 3
Kristianstads IK > Sv: Välkommen Kristianstads IK
9-1 mot Troja. Riktigt bra prestation av kik. Denna säsong är kik med i toppen av allsvenskan. Gath och Peter gör ett riktigt bra jobb. Hoppas Kik är minst i kvartsfinal i vår... eller till och med kan nå final.
+ 1
Föregående · 48 · Nästa